Księgi Zasad
To niewielkie pomieszczenie zawiera w sobie większą część zbiorów traktujących o obyczajach i tradycjach mieszkańców całego Dominium. Znajdziesz tu Panie wszelkie zasady potrzebne do poruszania się po Dominium.
Wyświetlono rezultaty 1-13 z 13.
Sortuj wg:
Zalety z pochodzenia
Czyli o tych, których pominięto w podręczniku
03-01-2007 16:40 | Arkadiusz 'Armielus' Mielczarek | Komentarze: 17
Wprowadzenie
Świat Monastyru ma dla mnie niepowtarzalny klimat. Jest ciekawy, barwny i magiczny na swój specyficzny sposób. Oprócz jednak wielu przymiotów ma również wady. W moim odczuciu są nimi zalety bohaterów uwzględniające ich narodowość.
Wspólne dla szlachty danego kraju Dominium cechy postr...
Zalety z pochodzenia, część II
Czyli o tych, których pominięto w podręczniku
05-02-2007 17:29 | Arkadiusz 'Armielus' Mielczarek | Komentarze: 10
Druga część artykułu, który ma na celu odkrycia przed graczami pozostałych krain uniwersum Monastyru. Tym razem opisane zostały Terytoria centralne. Każdy kraj, dzięki zastosowanym tu zasadom, nadaje się jako ojczyzna Bohatera Gracza.
Arbat
Arbat, wspólnie z Metią uważane są za ostatnie cywilizowa...
Wpływy
O tym co Sojusznicy mogą, a czego nie mogą
04-05-2007 18:42 | Gruszczy | Komentarze: 5
Wedle zasad podręcznika podstawowego tworząc nowego sojusznika gracz może albo rozpisać jego pełną charakterystyką, albo wszelkie decyzje dotyczące umiejętności i wpływów swojego kontaktu pozostawić w ręku MG. Ponieważ pierwsza metoda jest zbyt czasochłonna, a przy tym niezbyt sensowna w przypadku...
Magia Naturalna cz. 1
25-10-2006 16:32 | Joseppe | Komentarze: 8
Magia Naturalna
W podręczniku głównym poświęcono Magii Naturalnej niecałe cztery strony. Opisano zaledwie cztery z dziesięciu nacji. To niesprawiedliwe, zwłaszcza, że ten rodzaj czarnoksięstwa jest jednym z najciekawszych i najbardziej pasujących do świata Monastyru. Pora naprawić ten błąd.
Magia...
Magia Naturalna cz. 2
02-11-2006 22:48 | Joseppe | Komentarze: 13
Oto i część druga, a w niej pozostałe trzy krainy - Agaria, Bardania i Ragada. Przechodzę od razu do rzeczy.
Agaryjski wódz
W Agarii trwa wieczna wojna. Na wojnie zaś zawsze potrzebni są żołnierze. Przybywają na front, walczą i umierają tysiącami. Nie jest istotne, czy wierzą w chwalebne idee, prz...
Szermierka na języki, część pierwsza
Czyli po co mieszać wszędzie kości
15-09-2006 15:13 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 10
Wstęp
Gdybym miał powiedzieć, co najbardziej urzeka mnie, jeśli chodzi o potencjał fabularny i klimat settingu Monastyru, zdecydowanie na pierwszym miejscu wymieniłbym to, że gramy szlachtą. I to nie ze względu na kodeks honorowy „Jedyny, Honor, Ojczyzna” czy podobne „przeszkadzaj...
Szermierka na języki, część druga
Z butami na salony, czyli kilka słów o balach i przyjęciach
22-09-2006 20:16 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 10
Wstęp
Witam w drugiej części cyklu na temat „szermierki na języki”. Dzisiaj, zgodnie z zapowiedzią, spróbuję skupić się na tym, co Konfrontację poprzedza - czyli na próbach wybadania sytuacji, zdobywaniu sobie pochlebców i zwolenników, obmawianiu i plotkowaniu... innymi słowy, dzisiaj z...
Szermierka na języki, część trzecia
Jak bawią się wielcy tego świata?
29-09-2006 00:03 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 2
Co by tu jeszcze...
Poprzedni odcinek cyklu o szermierce słownej poświęciłem podstawowym regułom wyjaśniającym, jakie reguły testowania Współczynników najlepiej, według mnie, sprawdzą się, gdy częścią przygody jest duża impreza towarzyska. Dziś pora na rozszerzenie nieco tych reguł. Trzeci odcinek...
Szermierka na języki, część czwarta
Konfrontacja
07-10-2006 21:14 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 7
Wstęp
Witam w czwartej części cyklu "Szermierka na języki". Dziś pisać będę o tym, na co wielu z was zapewne czekało niecierpliwie niemal od samego początku - o mechanice Konfrontacji.
Dla niezaznajomionych z poprzednimi "odcinkami" cyklu (swoją drogą, zachęcam do ich przeczytania) – Konfro...
Szermierka na języki, część piąta
Jeszcze dwa słowa o Konfrontacji
14-10-2006 00:12 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 13
Wstęp
Dzisiejsza część cyklu jest - podobnie jak trzecia - przede wszystkim zbiorem wyjaśnień, rozwinięć, uwag i komentarzy. Konfrontacja jednym może się podobać, innym nie, ale trudno nie zauważyć, że jest pomysłem kontrowersyjnym - a na pewno trudnym do zrealizowania. Dlatego pozwoliłem sobie pok...
Szermierka na języki, część szósta
Reguły specjalne
20-10-2006 19:19 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 8
Wstęp
Witam w kolejnej, przedostatniej części Szermierki na Języki. Dziś postanowiłem wprowadzić kilka reguł, które mogłyby urozmaicić Przygotowanie i Konfrontację. Przede wszystkim wprowadzam więc nowe sposoby interpretowania już istniejących cech specjalnych, jakie mogliby posiadać Bohaterowie. P...
Szermierka na języki - dodatek
Słowa i Śmierć - o prowadzeniu Gambitu Złotego Króla
28-10-2006 16:14 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 3
UWAGA: Dzisiejszy artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla Mistrzów Gry! Zawiera spojlery na temat przygody Gambit Złotego Króla.
Wstęp
Witam w ostatniej części Szermierki na Języki. Jeśli czytaliście poprzednie, wiecie już wszystko, co potrzebne jest do wprowadzenia reguł Przygotowania i Konfront...
Uzdrowiciel z Santi
Profesja dla BN-a, ale nie tylko
29-11-2004 21:54 | Tullaris | Komentarze: 4
Stary baron de Krotz był zrozpaczony, jego ród wydawał się skazany na wygaśnięcie. Z czterech synów, zrodzonych z pierwszego małżeństwa wszyscy zginęli. Teraz okazało się, że jedyne dziecko, jakie urodziła mu druga żona, cierpiało na tajemniczą chorobę krwi. Baron zasłyszał jednak, że w Ziemi Objawi...