» Biblioteka Jedynego » Grimoire Mistrza Gry

Grimoire Mistrza Gry

Witaj w sali tajemnej. Dostęp tutaj mają tylko ci, którzy zowią się Mistrzami Gry oraz ci, którzy lubią rymować. Znajdziesz tutaj inspiracje, porady, felietony i inne teksty dotyczące spraw około- lub ogólnomonastyrowych, których nie sposób było wpasować w ciasny gorset pozostałych działów.
Wyświetlono rezultaty 1-17 z 17.

Przytułek ojca Rafaela

Lokacja do Monastyru

03-04-2009 00:00 | Maciej 'Feniks' Gorczyca | Komentarze: 7
W świecie, gdzie szary człowiek nic nie znaczy, a biedota umiera na ulicach każdego z miast Dominium, są jednak ludzie wierzący w to, że miłosierdzie dla drugiego człowieka może być równie ważne w karianizmie jak walka z Ciemnością. Historia przytułku. Jednym z takich ludzi jest ojciec Rafael. Pr...

Lustrzany Pałac

Lokacja ołożona w Kindle stolicy Cynazji

12-02-2009 01:06 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 4
Kindle, stolica Cynazji słynie ze swoich atrakcji. Nikt, kto postanowił spędzić zimę w mieście, nie będzie narzekał na nudę. Gdyby jednak komukolwiek obrzydły bale, opera, salonowe zabawy i dworskie gry, może wyruszyć na krótką wycieczkę wzdłuż północnego wybrzeża do miasteczka Laretta, leżącego w m...

Czarny Dwór

Lokacja położona w stolicy Kartiny

22-01-2009 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 7
W każdym mieście jest takie miejsce, gdzie spotykają się niebieskie ptaki, gdzie libertyni z najlepszych rodów mieszają się z półświatkiem, gdzie na porządku dziennym są szemrane interesy, miejsce na krawędzi cienia. W stolicy Kartiny tą rolę spełnia Czarny Dwór, należący do damy powszechnie nazywan...

Zamek Cavarel

08-12-2008 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 3
"Zamek Cavarel, cierń na mapie Kary. Drażniący dumę rycerstwa i wzbudzający niepokój Inkwizycji. Heretyckie gniazdo, martwe, wydawałoby się, od dwóch stuleci. Zniszczone ogniem i żelazem. A jednak, posępne ruiny naigrawają się z niedawnych zwycięzców, stanowiąc schronienie dla sił mroczniejszych, n...

Podziemna Kaplica

Czyli nawet w Redeście można znaleść przyjazny kąt.

21-10-2008 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 9
Radest, jak każde miasto w Dominium, ma swoje tajemnice. Wiele z nich skrywa zazdrośnie przed obcymi, kilka jednak pozwala odsłonić tym, którzy są dostatecznie wytrwali. Jednym z sekretów, o którym niewielu udało się dowiedzieć, jest istnienie miejsca, gdzie w spokoju mogą spotkać się żołnierze p...

Twierdza Gardasz

31-07-2007 17:17 | Gruszczy | Komentarze: 7
W południowo-wschodniej części Agarii, kilka dni drogi od Vigradu, gdzie Grzmiąca wgryza się głęboko w tereny zajmowane przez wroga, stoi samotna, wiekowa twierdza. Będąc solą w oku Valdorczyków, których trzyma w ciągłym szachu, była i będzie celem wielu oblężeń, podjazdów i wycieczek. Jest przy tym...

San Virgado

23-07-2007 11:29 | Gruszczy | Komentarze: 6
Wiara czyni cuda. To zdanie nie raz sprawiło, że udawało się osiągnąć coś, co zdawało się być niemożliwe. Dziś w San Virgado, małym miasteczku w Kordzie, słowo to staje się ciałem – każdego roku za sprawą świętej relikwii zdarzają się tu cuda, a do miasta ściągają setki ludzi, chcących ich doś...

Relacja z Ostatniego rejsu

Przemyślenia po zagraniu w LARP Ostatni rejs

17-03-2007 21:15 | | Komentarze: 2
Dochodziła dziesiąta. W migotliwym blasku kaganka oświetlającym kajutę Georges de Selve pośpiesznymi lecz opanowanymi gestami kreślił słowa na pergaminie: "Ja, Meinhardt des Vaella, w imię Najwyższego przysięgam, iż zgładzę Inkwizytora Josefa de la Guerra i nic od tego mnie już nie odwiedzie... " P...

Metal na sesji - przykłady

03-10-2006 19:52 | | Komentarze: 20
Nieniejszy artykuł jest kontynuacją i rozwinięciem rozprawki o muzyce metalowej na sesji, który możecie przeczytać tutaj. A teraz jeszcze garść przykładów na to, kiedy wykorzystywać na naszych sesjach ciężką muzykę i jaka muzyka ma to być (jeśli ktoś nie zna metalowych kapel). Dla ułatwienia wyróżn...

Nordyjska stal nie tylko na rapiery

Metal na sesji Monastyru

02-10-2006 15:27 | | Komentarze: 10
czyli właściwie ględzenie na temat gier i muzyki Muzyka stanowi w czasie sesji RPG ważny element rozgrywki, czyż nie? Oczywiście. Ułatwia ona budowanie klimatu, może podkreślać charakter poszczególnych scen, a czasem, odpowiednio dobrana, potrafi zastąpić Mistrza Gry. Być może niektórzy nie korzyst...

Z Kaczmarskim przez Monastyr I

Obrazy i pieśni

21-09-2006 21:30 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 16
Utwory Jacka Kaczmarskiego jako źródło inspiracji w RPG. Część I – Bohaterowie i Światy Joannie dedykuję – Autor Prowadzenie Monastyru oznacza ustawiczne szukanie nowych pomysłów i rozwiązań fabularnych. Największą zaletą gry jest rozpiętość sposobów interpretacji. W poniższym artykule...

Żegnaj, i powodzenia

słów parę o prowadzeniu kampanii

15-06-2006 01:10 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 4
Monastyr jest dla mnie systemem szczególnym. Nie ze względu na konstrukcję świata czy konwencję systemu, ale ze względu na to, że zachęcił mnie do ponownego zajęcia się erpegami. Bez Monastyru nie byłoby Wyprawy, ani Virchy, zapewne nie byłbym też redaktorem Poltera. Premiera Nowego Poltera, wraz z...

Turlavah

praca konkursowa

07-02-2006 22:36 | Łukasz 'Stoniu' Słoński | Komentarze: 6
Turlavah jest jedną z wielu bardańskich wiosek znajdujących się u podnóża Dervah, zaraz pod szczytem góry Benlte. Turlavah położone jest więc dość wysoko. Być może zbudowano ją w tym miejscu dlatego, że tutejsi górale starają się żyć jak najdalej od świata zewnętrznego. Tak, jakby chcieli się ukryć...

Świąteczne podsumowanie

O tym, co już się udało, a co dopiero osiągniemy

22-12-2005 20:20 | | Komentarze: 17
Wigilia tuż, tuż. Jeszcze tylko parę dni sprzątania, zakupów, pakowania prezentów, i będzie można zasiąść przy suto zastawionym stole. W rodzinnym gronie, można będzie wreszcie odpocząć, spędzić jeden dzień w roku razem z bliskimi i zajadać się do woli karpiem, rybą po grecku, śledziem, kutią...

Zawartość mroku w mroku cz. 2

Rzecz o mroczności Monastyru

06-05-2005 15:16 | Tomasz 'Sting' Chmielik | Komentarze: 18
Wstęp Witam ponownie! W poprzedniej części felietonu pisałem jak straszyć w poszczególnych krainach Półwyspu Pazura i Frontu Agaryjskiego. Teraz przyszedł czas na Terytoria Centalne i Stary Dor, a dokładniej: Matrę, Gord, Dorię i Kord. Na wstępie chciałem również przeprosić wszystkich za to, że mu...

Mrrrrok

Ciemność, widzę Ciemność!

22-04-2005 14:19 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 23
Ciche, ponure zaułki Remmsburga, pełne żałosnej hołoty oraz nadętych Eliarczyków. Wszędzie Cynazyjczycy – Eliar, dumne aż do absurdu i rojące sobie, że jest niezależne, a wysysające kulturę płynącą prosto z Kindle i ślepo małpujące zachodnie wzorce. Inspektor policji z Remmsburga, wierny pies...

Zawartość mroku w mroku cz.1

Rzecz o mroczności Monastyru

29-11-2004 21:07 | Tomasz 'Sting' Chmielik | Komentarze: 12
Wstęp Gdy po raz pierwszy wziąłem w ręce podręcznik do Monastyru rzucił mi się w oczy podtytuł Fabularna Gra Dark Fantasy. Cóż oznacza ten tajemniczy skrót? Otóż może on oznaczać bardzo dużo albo całe nic. Gdy myślę o Dark Fantasy zawsze staje mi przed oczyma zasnuty mgłą Londyn XIX wieku, podmokły...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.