W trakcie tej odwiecznej orgii bezpiecznej przemocy obowiązują następujące Prawa Metalu:
I.Nie ma zasad, jest honor Wojownika Jeden cios wystarcza by odesłać Cię do Walhalli. Jeżeli oszukujesz, to znaczy że nie masz honoru- a ścierwo tych bez honoru rzucamy psom!
II. Każdy wojownik ma własny Metal Nie podnoś broni pokonanego przeciwnika - również po śmierci należy ona do niego. Walcz bronią którą udało ci się zdobyć na początku. Jeżeli zdarzy się że zostaniesz nie uzbrojony - możesz podnieść oręż poległego sojusznika.
III. Mamy ich zabijać i nic więcej Niech twoje ciosy nie będą potężniejsze niż to konieczne. Wysyłaj wrogów do Walhalli w takim stanie, by mogli powrócić i polec z twej ręki raz jeszcze.
Dla tych z Was, którzy chcą należycie przygotować się do bitwy, by ich ofiara spodobała się bogom Metalu, wprowadziliśmy następującą modyfikację:
Jeżeli przyjdziesz z bronią, która została wykonana specjalnie na MW (jej wygląd dyskwalifikuje ją z udziału w grze głównej Fantazjady), będziesz mógł wnieść ją z sobą na arenę. W innym wypadku zostaniesz potraktowany zgodnie z regułą Metal Warriors: Metal zostanie Ci odebrany przed wejściem na arenę, w trkacie walki będziesz musiał liczyć na to, co zdobędziesz.
Tak że jeżeli zawsze chciałeś zrobić bezpieczny łom, gitarę, monitor, miecz łańcuchowy, znak stopu albo borsuka - teraz masz szansę!