» Artykuły » Scenariusze » Gody

Gody


wersja do druku
Autor: Redakcja: Katarzyna "Blackfeather" Kowalczyk

Gody
Gody to scenariusz wesołego LARPa, którego miejsce akcji znajduje się w ulu. Gracze, jako pszczoły, dzielą się na kilka kolorów. Każdej z barw przypisane są konkretne emocje. Celem gry jest takie kojarzenie się z innymi pszczołami, by zostać osobnikiem o jedynym, wyjątkowym kolorze. W czasie rozgrywki nie używa się słów, nie są też potrzebne kostki, ani kostiumy. Gracze otrzymują wszystkie potrzebne elementy na miejscu. Tytułowe gody polegają na odtańczeniu przed Królową Ula tańca godowego jak najlepiej wyrażającego charakter danej pszczoły. Gra kończy się po określonym czasie, zwykle trwa mniej więcej dwie godziny.

Plik do ściągnięcia w PDF TUTAJ

Tagi: LARP | Gody



Czytaj również

Wywiad z Krzysztofem Chmielewskim
Nie każdy lubi rozgrywki polityczne w fantastyce
9/11 i Powrót do przyszłości
Polska LARPowa okiem skandynawskiego mistrza

Komentarze


Savarian
   
Ocena:
+3
OMG zupełnie! nie moja bajka...
06-05-2010 07:20
Ziolo
    @ Savarian
Ocena:
+2
Wiesz, jak wymyślałem ten scenariusz to miałem pewne wątpliwości co do tego, czy gracze w ogóle zrozumieją na czym to polega i czy będą się dobrze bawić. Postanowiliśmy jednak z Fingrinem zaryzykować i jak najbardziej wyszło.

Gody to LARP mocno stawiający na ekspresję - w końcu nie możesz nic mówić no i na kombinowanie - po zachowaniach innych graczy musisz odgadnąć jakiego koloru pszczołą są oni aktualnie.

LARP prosty, zasady do wytłumaczenia w 5 min (dosłownie), a dający naprawdę masę radości także z poziomu prowadzącego - a to przecież również ważne.
06-05-2010 07:58
Alfar
   
Ocena:
0
Olena miała w planach baaaardzo podobnego LARPa:)
06-05-2010 08:30
Ziolo
    @ Alfar
Ocena:
+1
Gody prowadziliśmy po raz pierwszy 10 czerwca 2008. Prawie dwa lata temu :)

A jak Olena, czy ktokolwiek inny chce poprowadzić tą grę to proszę bardzo - przecież po to jest ona tutaj opublikowana, nie?
06-05-2010 08:50
Gerard Heime
   
Ocena:
0
Nie za bardzo rozumiem jakie interakcje mają się odbywać na tym LARP-ie między graczami pomiędzy poszczególnymi wydarzeniami, tzn. co gracze mają wtedy robić.

Jedyna rzecz która wydaje mi się oczywista to dogadanie się, kto kogo wyzywa na gody, bo jak rozumiem gody wymagają obustronnej zgody.


I jeszcze kilka pytań:
Czy gracze mogą się wymieniać pyłkiem, np. zaoferować komuś pyłek w zamian za coś?

Czy gracze mogą celowo nie odgrywać swoich kolorów albo celowo mylić innych, czy jest to penalizowane (np. zabiciem przez Strażnika Ula)?

Czy funkcje (wojownik i robotnik) są jawne?

Rozumiem, że jeśli pokonam pszczołę i chcę ją zmusić do przyjęcia określonego koloru, nie mogę wybrać koloru którego ona już nie może przyjąć? (bo przegrała z takim kolorem).

Co w sytuacji, gdy pszczoła nie może przyjąć żadnego koloru? (przegrała pojedynek już ze wszystkimi kolorami oprócz tego, który sama ma w tej chwili).

Czy zwycięzca godów musi zmienić kolor pokonanego?

Gracz dostaje na starcie dwa _dobre_ pyłki, jak rozumiem?

Jak rozstrzygane jest zwycięstwo, a jak przegrana w tańcach w których bierze udział więcej pszczół? (taniec kolorów, taniec robotnic lub wojowników).

Czy gracz może uciec przed atakiem żądłem? Np. zobaczy, że ktoś składa dłonie w daszek, więc ucieknie na drugi koniec pomieszczenia?

Co, jeśli dwie pszczoły zaatakują się żądłem jednocześnie? Np. tak jak w sytuacji poprzedniej, gracz zauważy, że drugi składa dłonie w daszek, więc sam złoży i zaatakuje?
06-05-2010 21:44
Fingrin
   
Ocena:
0
W odpowiedzi na pytania Gerarda:

"Nie za bardzo rozumiem jakie interakcje mają się odbywać na tym LARP-ie między graczami pomiędzy poszczególnymi wydarzeniami, tzn. co gracze mają wtedy robić."

Dogadywanie się bez słów zajmuje dużo czasu. Poza tym właściwie co 5 minut coś się dzieje.

"Jedyna rzecz która wydaje mi się oczywista to dogadanie się, kto kogo wyzywa na gody, bo jak rozumiem gody wymagają obustronnej zgody."

Tak

"I jeszcze kilka pytań:
Czy gracze mogą się wymieniać pyłkiem, np. zaoferować komuś pyłek w zamian za coś?"

Tak, mogą się zgadywać na inne pszczoły. Mogą robić z pyłkami cokolwiek im przyjdzie do głowy. Tak też było w czasie tego miniLARPa.

Czy gracze mogą celowo nie odgrywać swoich kolorów albo celowo mylić innych, czy jest to penalizowane (np. zabiciem przez Strażnika Ula)?

Gracze mogą kombinować na różne sposoby. Jednak wyzwani na pojedynek, lub uczestnicząc w tańcu kolorów lub funkcji muszą odgrywać swój kolor. Inaczej może się to dla nich skończyć śmiercią. Generalnie takiego kombinowania nie było w czasie rozegranej gry, bo kolor określa jakby osobowość. Opcjonalnie można zakazać "kłamania: w sprawie sowich kolorów.

Czy funkcje (wojownik i robotnik) są jawne?

nie. Funkcje otrzymuje gracz indywidualnie od strażnika ula.

Rozumiem, że jeśli pokonam pszczołę i chcę ją zmusić do przyjęcia określonego koloru, nie mogę wybrać koloru którego ona już nie może przyjąć? (bo przegrała z takim kolorem).

tak

Co w sytuacji, gdy pszczoła nie może przyjąć żadnego koloru? (przegrała pojedynek już ze wszystkimi kolorami oprócz tego, który sama ma w tej chwili).

Tak sytuacja nie nastąpiła w trakcie całej gry. Jednak można założyć, że pszczoła ta traci kolor w ogóle i przegrywa grę.

Czy zwycięzca godów musi zmienić kolor pokonanego?

Nie

Gracz dostaje na starcie dwa _dobre_ pyłki, jak rozumiem?

Tak

Jak rozstrzygane jest zwycięstwo, a jak przegrana w tańcach w których bierze udział więcej pszczół? (taniec kolorów, taniec robotnic lub wojowników).

Przez królową, lub przez głosowanie pszczół.

Czy gracz może uciec przed atakiem żądłem? Np. zobaczy, że ktoś składa dłonie w daszek, więc ucieknie na drugi koniec pomieszczenia?

Może uciekać, ale przed żądłem nie ma obrony. Wątpliwe żeby inne pszczoły broniły swoją koleżankę.

Co, jeśli dwie pszczoły zaatakują się żądłem jednocześnie? Np. tak jak w sytuacji poprzedniej, gracz zauważy, że drugi składa dłonie w daszek, więc sam złoży i zaatakuje?

Wtedy obie umierają. Bardzo rzadka sytuacja ;) I nie ma tutaj wielkiego znaczenia kto był pierwszy., Chyba że ktoś kogoś zaskoczył, na przykład od tyłu. Wtedy zwycięzca jest łatwy do określenia.
07-05-2010 09:32
Gerard Heime
   
Ocena:
0
"Jak rozstrzygane jest zwycięstwo, a jak przegrana w tańcach w których bierze udział więcej pszczół? (taniec kolorów, taniec robotnic lub wojowników).

Przez królową, lub przez głosowanie pszczół. "

Chodziło mi raczej o to, kto jest zwycięzcą a kto przegranym i co to oznacza. Czy obowiązuje wpisowe i nagroda z niego? Co jeśli ktoś nie ma wpisowego? Czy zwycięzca wymyśla wszystkim przegranym kolory?

Dzięki za resztę odpowiedzi.
07-05-2010 09:46

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.