Szkoła Atakującego Węża

Autor: 996

Sensei: Mirumoto Hebi

Rokugańczycy od zawsze czerpali inspirację z przyrody. Można to zaobserwować zarówno w sztuce jak i wśród technik bugei. Szkoły szermiercze Rokuganu silnie nawiązują do stworzeń reprezentujących ich klany. Siła Kraba, odwaga i duma Lwa czy przebiegłość Skorpiona silnie emanują z nauk ich dojo. Jednak poza głównymi nurtami istnieje wiele mniej znanych stylów walki, których nauczają samotnicy oraz pojedynczy sensei. Mirumoto Hebi, doskonały szermierz i wielki myśliciel, niedługo trenował w dojo smoka. Opuścił je, by odnaleźć własną drogę. Znalazł ją, spędzając samotne lata na zachodnich ziemiach swego klanu. Studiując zwyczaje węży polujących na ofiary i broniących się przed napastnikami zrozumiał, jak ważne jest obserwowanie wroga i natychmiastowa reakcja na jego działania. Po kilkunastu latach usłyszało o nim wielu mistrzów Rokuganu, gdy z okrutną stanowczością zaprezentował swoje umiejętności w bardziej prominentnych szkołach cesarstwa. Grupa młodych samurajów zdecydowała się wyruszyć za swoim nowym mistrzem. Szybko przekonali się, że ich sensei poświęcał znacznie większą wagę trenowaniu ciała i umysłu, niż konkretnej broni. Dlatego uczniowie tej szkoły władają różnymi rodzajami oręża, wciąż prezentując jednolity, unikalny styl. Mawia się, że wąż zna napastnika lepiej, niż on sam. Niektórzy bushi powiadają to samo o adeptach Mirumoto Hebi.


W narracji, szkołę węża powinna wyróżniać niezwykła prędkość oraz postawa robiąca wrażenie sztywnej. Walczący włócznią będą ją przez większość czasu trzymać przy końcu, trzymając wroga na dystans, władający kataną będą ją dzierżyć jednorącz, co efektywnie zwiększy zasięg ich ciosów. Ponadto, adepci będą zaskakująco wytrwale bronić swojej pozycji, oszczędnie pracując nogami, niechętnie przemieszczając się za wrogiem czy też zacięcie nie ustępując mu pola.

**

Szkoła Atakującego Węża (pierwsza edycja)
Korzyść: +1 do Refleksu
Honor: 2,5
Umiejętności: Dowolna umiejętność bugei, Kyujutsu, Obrona, Medytacja, Wiedza o Shugenja, dowolna umiejętność godna lub bugei

I ranga – Błyskawiczny atak
W trakcie rzutu na inicjatywę, do wyniku dodajesz nie tylko refleks ale i intuicję. Ponadto, przy testach Intuicji rzucasz dodatkową kością za każdą rangę w Szkole Atakującego Węża.

II ranga – Zaciętość węża
Deklarując pełną obronę możesz zatrzymać dwie kości.

III ranga – Zajadłość węża
Jeśli cios przeciwnika cię dosięgnie możesz natychmiast wykonać przeciw niemu darmowy atak. Obowiązują jednak negatywne modyfikatory z powodu otrzymanych ran.

IV ranga – Szybkość węża
Na tej randze bushi może wykonać dwa ataki w trakcie jednej rundy.

V ranga – Śmiertelne ukąszenie
Przed atakiem możesz wydać Punkt Pustki. Jeśli twój cios dosięgnie celu możesz zdecydować, że część podbić zwiększa ilość kości zatrzymywanych (zamiast kości rzucanych) w teście na obrażenia.

**

Szkoła Atakującego Węża (trzecia edycja)
Korzyść: +1 do Refleksu
Honor: 2,5
Umiejętności: Obrona, Wiedza (Shugenja), Dowolna umiejętność bugei wraz ze specjalizacją (emphasis), Kyujutsu, Medytacja, Teologia

I ranga – Błyskawiczny atak
Dodajesz Krąg Powietrza do swojej inicjatywy. Ponadto, przy testach Intuicji nie obowiązują cię żadne ograniczenia co do ilości podbić.

II ranga – Zaciętość węża
Deklarując pełną obronę masz automatycznie najwyższą inicjatywę. Ponadto, dodajesz swój krąg powietrza do PT trafienia cię.

III ranga – Zajadłość węża
Dodajesz Krąg Ognia do swojej inicjatywy. Jeśli cios przeciwnika cię dosięgnie możesz natychmiast wykonać przeciw niemu darmowy atak. Obowiązują jednak negatywne modyfikatory z powodu otrzymanych ran. W testach Intuicji można deklarować podbicia po rzucie.

IV ranga – Szybkość węża
Na tej randze bushi może wykonać dwa ataki w trakcie jednej rundy.

V ranga – Śmiertelne ukąszenie
Dodajesz Krąg Wody do swojej inicjatywy. Przed atakiem możesz wydać Punkt Pustki. Sam decydujesz ile twoich podbić zwiększa pulę rzucanych kości, a ile zwiększa ilość zatrzymywanych kostek.