Szkice (WKU)
Komnaty daimyo nie są miejscem dla zwykłych samurajów, mogą tu zaglądać tylko daimyo i ich zaufani karo. W samym rogu, tuż za wielką biblioteką znajdują się zapomniane zwoje, zawierające krótsze, szkicowe zapisy historii ze Szmaragdowego Cesarstwa.
Poniższe szkice scenariuszy spisano za pomocą metody Wyzwanie - Koncentracja - Uderzenie.
Poniższe szkice scenariuszy spisano za pomocą metody Wyzwanie - Koncentracja - Uderzenie.
Wyświetlono rezultaty 1-37 z 37.
Sortuj wg:
Niedaleko od drogi
Przygoda została opracowana i poprowadzona w ramach konkursu GRAMY! na ConQuescie 2003. Wyzwanie: BG, podróżujących nieprzyjemną, jesienną porą, zastaje zmierzch. Szukając miejsca na nocleg trafiają na położoną na rozstajach niewielką świątyńkę. Odprawiający modły mnich grzecznie odmawia udzielenia...Ciężar imienia
Wyzwanie: Rzecz dzieje się na Zimowym Dworze. Jeden z obecnych, pomniejszy daymio przechwalał się, że to w jego Klanie rodzą się najbardziej honorowi samuraje. Reszta rzuciła mu wyzwanie, chcąc sprawdzić, czyj Klan jest najbardziej honorowy. Skorpiony uknuły wiec intrygę, by można było przeprowadzić...Czysta ręka
Wyzwanie: Istnieje świątynia, w której, podobno, każdy znajdzie ukojenie. Samo przekroczenie jej progów przynosić ma spokój nawet najbardziej gniewnym bushi. Koncentracja: Gracze musza eskortować starszego wiekiem dostojnika, który chce zażyć relaksu i w spokoju przemyśleć pewne polityczne sprawy pr...Niepewna ścieżka Daikoku
WUK może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: W uroczystościach Festiwalu Świetlików bierze udział samuraj z niezwykle podupadłej rodziny. Jeszcze niedawno jego ród cieszył się przychylnością Fortun, lecz od czasów jego ojca stopniowo ubożeje - ryż gnije na polach lub rabują go bandyci, po...Dla dobra rodziny
Wyzwanie: Umierający daimyo doczekał się wreszcie męskiego potomka. Ponieważ obawiał się, że jego spadkobierca może mieć problemy z utrzymaniem władzy, wymógł na swoim młodszym bracie przysięgę, że ten dopilnuje by dziecko zostało daimyo, kiedy dorośnie. Do tego czasu opiekę nad rodem i włościami ma...Dobro zostanie ukarane
Wyzwanie: Podczas podróży grupa trafia na ciało zabitego samuraja. Jego mony wskazują wyraźnie, że był najstarszym synem lokalnego daimyo. Wygląda na to, zę skręcił kark, spadając z drzewa. Koncentracja: Honor nakazuje zwrócić dziedziczny miecz chłopca rodzinie, nim ukradną go bandyci, i przekazać,...Droga samuraja
Uwaga: Pomysł zaczerpnąłem z odcinka Usagi Yojimbo zatytułowanego "The Way of the Samurai" Wyzwanie: Wędrując przez niewielką prowincję, w której wcześniej nie bawili, samurjae graczy trafiają na posłańca, broniącego się desperacko przed grupa obszarpanych bandytów. Obdartusy nie powinny stanowić za...Egzamin dojrzałości
06-10-2006 21:13 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Męscy bohaterowie graczy udają się właśnie do jednego z Domów Trzech Karpi. Ubrani w najlepsze stroje, ze sporą ilością zaoszczędzonych koku za obi, dowcipkując sprośnie, postanawiają odbić sobie skromne i nie obfitujące w przyjemności ostatnie kilka tygodni.
Koncentracja: Bohaterowie, id...
Przynieście mi głowę posłańca
Przygoda napisana przy niewielkim udziale Furuyari Iyokukaji Wyzwanie: Na dwór daimyo z rodziny Daidoji zakradł się szpieg, który wykradł ważny list od niego do daimyo z rodziny Kuni, mający zakończyć toczący się od dłuższego czasu spór o ustawienie przez Żurawia licznego kontyngentu "straży honor...Gniazdo węży
06-10-2006 21:18 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Bohaterowie mają się udać do syna swojego daimyo, by przekazać mu rozkaz, czy też inne ważne wieści nie cierpiące zwłoki. Od służby dowiadują się, że panicza można zastać w Domu Trzech Karpi, gdzie powinni dostać się jak najszybciej.
Koncentracja: Właścicielka domu z początku nie chce zapr...
Kolekcjoner
06-10-2006 21:19 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Po całym Rokuganie podróżuje stary dworzanin – sybaryta, Shosuro Genbai. W każdym większym mieście odbywa obowiązkową wyprawę do Domu Trzech Karpi, w której bawi przez jakiś czas. Po skończonej wizycie najczęściej natychmiast wyjeżdża, rzadko kiedy pojawiając się dłużej na lokalnym d...
Krew na śniegu
Wyzwanie: Wysłannik Klanu Feniksa, Isawa Tadaka, przybywa w góry klanu Smoka. Podobno chce się tam spotkać z wyrocznią Wody, by lepiej zrozumieć Zimę. Wyprawa grzęźnie jednak wśród zalegającego górskie przełęcze śniegu. Tadaka obwinia Smoki, a dokładnie ich przewodników, o opieszałość i żąda przewod...Robi się krwawo
Wyzwanie: Drużyna wędruje wąską przełęczą gdzieś na ziemiach Skorpiona, niosąc ważne wieści dla swego daimyo/namiestnika/potwornej teściowej/kogokolwiek. Koncentracja: Na drodze drużyny staje grupa młodych samurajów z Klanu Lwa, licząca tylu członków, ilu jest BG. Wędrują oni, by wziąć udział w pie...Most nad rzeką kłopotów
Wyzwanie: Samuraje graczy spotykają młodą, szlachetnie urodzoną damę, która zanosi się płaczem stojąc pośrodku mostu. Zapytana o przyczynę smutku wskazuje przepływającą dołem rzeczkę i płacze nad straconym netsuke. Koncentacja: Pod mostem czają się kappa w ilości równej liczbie samurajów. Uderzenie...Pielgrzymka
Wyzwanie: W drodze do miejsca, w którym mają wykonać misję/odwiedzić rodzinę/zebrać podatki bohaterowie spotykają bardzo starego i schorowanego Skorpiona z rodziny Bayushi, podróżującego w tym samym kierunku lektyką, w towarzystwie jedynie wnuka. Lektyka jest bardzo bogata, stary samuraj małomówny,...Pomoc potrzebującemu
Wyzwanie: Gracze są pośrednikami jednego z daimyo, który bierze udział w licytacji mizuage. Koncentracja: Daimyo przebija ofertę rywala i wygrywa licytację; gracze mają teraz zapewnić niezakłócony przebieg uroczystości. Uderzenie: W krytycznym momencie daimyo zdaje sobie sprawę, że nie da rady. Pr...Porwanie w Rokuganie
Wyzwanie: Gracze towarzyszą przypadkowo spotkanemu zegenowi, wysłanemu przez wpływowego daimyo, aby kupił upatrzoną dziewczynkę. Koncentracja: Zegena dogania samuraj, który twierdzi, że dziewczynka jest jego córką. Ona jest zbyt otępiała (ale jak się obudzi, potwierdzi). Uderzenie: Daimyo jest bard...Szczęście w nieszczęściu
Wyzwanie: Powracający po długoletniej nieobecności w domu syn pewnego daimyo zaginął. Drużynę poproszono o pomoc w dowiedzeniu się, co się z nim stało i, jeśli to możliwe, w sprowadzeniu go do domu. Według wizji, którą Fortuny sprowadziły na nadwornego shugenja, w tej misji pomóc może tylko jeden cz...Szlachetność wynagrodzona
Uwaga: Dodatkową inspiracją dla bardziej ambitnych, która może nadać temu skromnemu pomysłowi nowy wymiar, może być film Akira Kurosawy "Rashomon". Wyzwanie: Bohaterowie spotykają w dzikim lesie skromnie ubranego, lecz szlachetnie wyglądającego samuraja, którego ratują od pewnej śmierci w szponach/...W gorączce
Uwaga: Z jakiś powodów, leżąc w gorączce, cierpiałem na dziwaczne sny. Gdy wróciły mi zmysły, zestawiłem część wizji, otrzymując w rezultacie przygodę: Wyzwanie: BG trafiają na karawanę, będąca celem ataku bandytów. Zbóje właśnie wycofują się w miejsca napadu, pozostawiając za sobą trupy oraz ostat...Walki dworskie
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...Walki uliczne
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...Walki wróżebne
Wyzwanie: Daimyo któremu służą gracze, właśnie dochował się swego pierwszego męskiego potomka. Koncentracja: Graczom, jako zaufanym samurajom przypadł zaszczyt ochrony niemowlęcia w drodze do świątyni, w trakcie wróżebnej walki, oraz w drodze powrotnej do domu. Uderzenie: Wrogowie nie śpią... Gracze...Śmiesz wątpić w mą odwagę?
WKU może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: Potężny samuraj z Klanu Kraba natrząsa się z członka drużyny, który ochrania shugenja i nazywa go tchórzem, który zamiast bronić Rokuganu przed armią Krain Cienia kryje się za Feniksem. Taka zniewaga krwi wymaga - niewczesny żartowniś ginie lu...Wilk w ludzkiej skórze
Wyzwanie: Daimyo graczy sprowadził na swój zamek nową konkubinę. Dziewczyna jest młoda, piękna i bardzo skromna. Gardzi bogactwem, za to wydaje się być szczerze oddana swemu panu. Daimyo jest do niej bardzo przywiązany, może nawet zakochał się po raz pierwszy w życiu. Trzeba przyznać, że dziewczyna...Odnalezione wspomnienia
06-10-2006 21:50 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: W ręce któregoś z bohaterów wpada przez przypadek niepublikowany do tej pory fragment pamiętników damy Kumosano. Są przesiąknięte erotyką, a często także wulgarne. Wspominają o kilku słynnych postaciach z historii cesarstwa, a co najbardziej przerażające, przewija się tam kilka osób z rodz...
Niełatwy dar
Wyzwanie: Bliski przyjaciel BG popadł w niezawinioną niełaskę ich wspólnego daimyo. Zlecenie seppuku lub wygnanie wydaje się nieuniknione - samurajowie mają najprawdopodobniej jedyną szansę na swoje ostatnie spotkanie. Najlepszym zaś sposobem na uhonorowanie i pożegnanie towarzysza jest przygotowani...Niezdara
Wyzwanie: Do daimyo BG przybył słynny mistrz Herbaty, ceniony w całym Cesarstwie i mile widziany na najzacniejszych dworach. Miast jednak samemu urządzić przyjęcie, poprosił daimyo, by to jeden z jego ludzi przygotował ceremonię. Wybór padł, rzecz jasna, na jednego z BG. Koncentracja: Obecność słynn...Uczta w szkarłacie
Wyzwanie: Postacie graczy zostają zaproszone w charakterze świadków na zaślubiny i ucztę godzącą dwa pomniejsze zwaśnione rody. Po rytualnym nabożeństwie w świątyni Benten, ma miejsce wieczorna uczta. Podczas uczty nagle wszystkie lampy i lampiony zaczynają świecić bardzo intensywnym szkarłatnym świ...Kara być musi
Wyzwanie: Pewna wioska odmówiła zapłacenia podatków dla daymio, na którego dworze przebywają postacie graczy. Część z nich miała być także zapłacona Cesarzowi. Bohaterowie, jako namiestnicy cesarscy, dostali rozkaz, by wyruszyć do tej wioski i przykładnie zabić co piątego jej mieszkańca. Taki jest c...Moralność Wilków
02-12-2006 15:19 | Piotr 'Yurei' Kozłowski | Komentarze: 0
Wyzwanie: Bohaterowie zostają eskortą karawany Jednorożców przewożącej transport różności z Turo-Kojiri do Ryoko Owari w ramach okresowego uzupełnienia składów przedstawicielstwa handlowego tego klanu w Mieście Kłamstw. Jeśli ktokolwiek z nich jest Jednorożcem, dostaje takie zlecenie od swojego daim...
Kto zabił pannę Rei?
02-12-2006 15:24 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 1
Kto zabił pannę Rei?
Wyzwanie: Gracze przybywają do domu żony słynnego generała Masahito. Przynoszą jej smutne wieści – dwa dni temu jej mąż poległ w bitwie. Śmierć dowódcy wojsk jest ciosem również dla bohaterów. Masahito, prawy i odważny bushi, oddał kiedyś im (lub ich daimyo) dużą przy...
Zdrajca
31-12-2006 12:01 | Grzegorz 'zgreg' Gacek | Komentarze: 3
Poniższe WKU można dostosować do realiów każdego klanu (z tego powodu tekst pomija nazwiska), najkorzystniej jednak poprowadzić je drużynie Skorpionów (główną inspiracją jest opisywany w Drodze Skorpiona Zagajnik Zdrajcy świetnie nadający się na scenerię sceny finałowej).
Wyzwanie: Drużyna podróżuj...
Wachlarz przysięgi
31-12-2006 12:10 | Grzegorz 'zgreg' Gacek | Komentarze: 0
Wyzwanie:
Na dowód pokładanego zaufania daimyo powierza bohaterom niezwykle delikatną misję. Mają udać się na zamek jego wasala i przekazać dar od feudała, w dowód jego dobrej woli. Stosunki między panem a lennikiem od dawna nie układają się poprawnie, a w aktualnej sytuacji politycznej daimyo nie m...
Cena pokoju
28-01-2007 16:11 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 4
Cena pokoju
Scenariusz przeznaczony jest dla drużyn, które nie boją się wewnętrznych konfliktów. W trakcie przygody gracze zostaną podzieleni na dwa teoretycznie wrogie obozy. Chociaż okoliczności zmuszą ich do współpracy, zawsze może się zdarzyć, że ktoś postanowi unieść się honorem i wyjechać. Oc...
Trzydzieści pięć koku
09-03-2009 19:14 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 2
WKU
Wyzwanie: Na zamek trzeba sprowadzić z powrotem młodą kobietę, która sprzedała się do herbaciarni. Nie wiadomo dokładnie do jakiej, dlatego to proste zadanie obejmuje również mały wywiad.
Koncentracja: Samurajom zostaje odliczone dwieście czterdzieści koku, za które mają wykupić kontrakt. Są t...
Bitwa w środku tygodnia
16-09-2009 00:00 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 0
Na Drodze Marszu Bólu zaczepił was martwooki osiłek. – Biegnijcie – wrzasnął, a jednego z mocą klepnął w plecy. Ponieważ rozpoznaliście w nim Hidę Amoro, bez dyskusji pognaliście za nim. Gdy minęliście wzniesienie, spowił was smród plugastwa, które właśnie przelewało się przez Mur. Sekun...