» Komnaty daimyo

Komnaty daimyo

Komnaty daimyo nie są miejscem dla zwykłych samurai, mogą tu zaglądać tylko daimyo i ich zaufani karo. W tym miejscu znajdziecie zwoje o największych sekretach Rokuganu oraz krótsze i dłuższe zapisy opowieści ze Szmaragdowego Cesarstwa
Działy:
» Artykuły dla MG
» Scenariusze
» Szkice (WKU)
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 56.
Droga Scenarzysty

Droga Scenarzysty

Proces tworzenia na przykładzie przygody do Legendy Pięciu Kręgów

24-12-2009 14:17 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 30
"Droga Scenarzysty to połączenie zarysu przygody do Legendy Pięciu Kręgów oraz opis procesu konstruowania scenariusza. Tekst zawiera zbiór porad, jak przygotować podstawę, na której później wzniesiony zostanie szczegółowo rozpisany scenariusz do gry fabularnej. P...

Lektury (nad)obowiązkowe

06-10-2006 22:04 | | Komentarze: 1
Poniższa lista uzupełnia spis z podręcznika i jest naszym wyborem książek, dzięki którym będziecie mogli się lepiej zaznajomić z Japonią i Rokuganem Podstawy Sztuka Wojny Sun Tzu / Wydawnictwo Przedświt 1994 Gorin-no sho - Księga pięciu kręgów Musashi Miyamoto / Diamond Books 2001 Historia H...

Ilu samurajów trzeba, żeby spacyfikowac wioskę?

06-10-2006 22:10 | | Komentarze: 0
Przez listę dyskusyjną Legendy nie raz przetaczały się burzliwe dyskusje na temat szans w pełni wyszkolonych samurajów w walce z mieszkańcami siół i wiosek. Choć ja sam nie pojmuję przywiązania do tego makabrycznego problemu, z przyjemnością prezentuję odpowiedź, której onegdaj udzielił czcigodny Se...

Tworzenie własnych Oni

06-10-2006 22:12 | | Komentarze: 3
Na podstawie Book of Shadowlands Oprócz wszystkich "gatunków" Oni opisanych w zwojach mędrców, istnieją też niezliczone niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju demony. Zmyślni MG mogą więc mieć ochotę, by zaprojektować własną demoniczną menażerię, lub po prostu nasłać jednorazowego użytku przerażaj...

Jak bezboleśnie zamienić stare na nowe?

Poradnik trzecioedycyjnego Mistrza Gry

28-01-2007 16:23 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 2
Trzecia Edycja Legendy Pięciu Kręgów ma wiele plusów – największym z nich jest nowa, rozbudowana mechanika. Nietrudno jednak o wniosek, że ta zaleta może przyprawić graczy o porządny ból głowy. Zmiana zasad budzi wiele obaw: Czy połapię się w nowych regułach? Czy mój wypieszczony bohater nie s...

Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. I

23-03-2007 09:18 | Tammo | Komentarze: 1
Wstęp Niniejszy tekst powstał głównie dlatego, że parę szanowanych przeze mnie osób podzieliło moją opinię na temat częstych problemów z zawiązaniem drużyny i tego, jak pierwsze wspólne przygody nowymi postaciami pełne są zgrzytów i niedociągnięć. Mam nadzieję, że po lekturze tych dwóch tekstów łą...

Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. II

18-04-2007 21:27 | Tammo | Komentarze: 3
Witam! Poprzednio pisałem ogólnie o łączeniu drużyn, ich rodzajach oraz rzeczach, na które przy procesie łączenia drużyn w Legendzie Pięciu Kręgów należy zwrócić uwagę. Część druga tekstu, zgodnie z obietnicą, przechodzi do konkretów, omawiajac drużyny mieszane, zahaczki i przedstawiając szereg spos...

Inicjatywa w trzeciej edycji L5K

11-08-2008 00:40 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 1
Jednym z wielu gorąco dyskutowanych punktów mechaniki L5K to inicjatywa postaci podczas walki. System losowania inicjatywy przy starcie potyczki nie jest bardzo skomplikowany, w gruncie rzeczy to jeden rzut na refleks+ranga Z refleks. Do tego dochodzi kilka modyfikatorów gdy postacie wydają pustkę l...

Broń improwizowana

09-03-2009 18:27 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 4
Kilka miesięcy temu przeczytałem Graj twardo Johna Wicka. Książka ta zawiera wiele mniej lub więcej dobrych pomysłów na urozmaicenie gier fabularnych. Jeden z rozdziałów tej książki opisywał niehonorowe sztuczki podczas walki. Jest już sporo artykułów opublikowanych w innych serwisach lub listach in...
Oczy i uszy Lwa

Oczy i uszy Lwa

Zwycięska praca w konkursie Opowieść z Rokuganu

22-11-2009 00:00 | Uszaty | Komentarze: 0
Akodo Jednooki patrzył ze swej pozycji na wzgórzu, na magiczny ogień palący namiot sztabu dowodzenia wojsk trzech maho-tsukai. Jego armie uderzyły na wrogów i bez swoich przywódców zostali oni pokonani zanim bitwa na dobre się rozpoczęła. Akodo był zadowolony, że kolejna sztuczka jego najlepszego sz...

Bracie, kim jesteś?

02-11-2006 22:00 | | Komentarze: 2
Wiatr szarpał strzępiaste chmury, odrywając raz za razem malutkie obłoczki, które szybko oddalały się od szarych olbrzymów, pędzących po jasnym, wiosennym niebie. Na równinie, tu i ówdzie przycupnęły za załomami wzgórz płachetki śniegu, kryjąc się przed Panią Wiosną, która na dobre zagościła na boga...

Nawet ryby zapłaczą

02-11-2006 22:02 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
To moja druga przygoda, którą spisałem, a którą wymyśliłem specjalnie na konkurs GRAMY!, na ConQuest 2003. Oczywiście tekst, który poniżej przedstawię to tylko zarys tego, co miało powstać. Historia powstawała podczas trzydniowego szału twórczego, w trakcie intensywnego słuchania muzyki w tonacji mo...

Spisek sześciu

Przerywnik podróży

02-11-2006 22:04 | | Komentarze: 3
Luźna konstrukcja poniższego scenariusza dopuszcza do rozgrywki dowolną w zasadzie drużynę samurajów, będących w podróży, z tym jedynie założeniem, że w jej skład nie wchodzi żaden szczególnie wysoko postawiony dostojnik, którego autorytet przeważyłby polecenia Szmaragdowego Namiestnika – a sa...

Ostrze honoru

15-11-2006 08:21 | | Komentarze: 0
Artykuł wcześniej publikowany w 16 numerze Portalu "Ostrze bez honoru jest niczym więcej jak kolejnym cierniem w ranach świata. Dlatego trzeba je zahartować we własnej krwi i poznać groźbę jaką stanowi. Honor jest jedynym drogowskazem na tym ciernistym szlaku." Mistrz Miko – Jest to przygod...
Mission: Dishonorable [PDF]

Mission: Dishonorable [PDF]

06-09-2007 12:29 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 28
%DANE%Mission: Dishonorable (zzipowany PDF, 26Mb)

Cena Miłości

22-11-2009 00:00 | Krzysztof 'MorfiQ' Jabłoński | Komentarze: 0
Samurajowie powoli weszli do obszernej sali. Na niewielkim podwyższeniu siedział Musashi-sama, ich daimyo, więc szybko padli na kolana. Po chwili podnieśli się niepewnie, próbując odgadnąć wyraz twarzy swojego pana. Dobrze wiedzieli, że jeśli nie był w humorze, to lepiej byłoby stanąć przed Osano-Wo...

Maho: czarna magia

06-10-2006 22:01 | | Komentarze: 0
Poniższy tekst pochodzi z Gamemaster's Pack, który firma TORI postanowiła we fragmentach udostępnić fanom Legendy Pięciu Kręgów. Tekst ten jest przeznaczony dla Mistrzów Gry i nie powinien być czytany przez graczy - pamiętajcie, zaglądanie przez ramię prowadzącego jest czynem niehonorowym! Maho: Cz...
LARP Tajemnice są jak znamiona

LARP Tajemnice są jak znamiona

26-02-2010 23:27 | | Komentarze: 0
Zamknięte przed gośćmi za dnia, w pełni żyjące jedynie nocą - Miasto Otwartej Dłoni to najbardziej zepsute miejsce w Cesarstwie. (...) Są też jednak tacy, którzy mają tu do załatwienia ważniejsze sprawy. Ci udają się prosto do zajazdu Tonącej Żaby, gdzie uzyskują swoisty azyl. Mają tylko godzinę, ż...

LARP Świątynie Asahina

17-04-2010 20:00 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 0
Na terenie Świątyni Asahina nigdy jeszcze nie przelano krwi. Odwiedzającym wolno wchodzić i odchodzić w każdej chwili oraz czytać wszystkie znajdujące się w niej księgi. Niektórzy uczniowie utrzymują, że najcenniejsza wiedza zawarta jest w kamieniu jej ścian. Mury same zaczynają uczyć shugenja prawd...

Niedaleko od drogi

06-10-2006 20:12 | | Komentarze: 0
Przygoda została opracowana i poprowadzona w ramach konkursu GRAMY! na ConQuescie 2003. Wyzwanie: BG, podróżujących nieprzyjemną, jesienną porą, zastaje zmierzch. Szukając miejsca na nocleg trafiają na położoną na rozstajach niewielką świątyńkę. Odprawiający modły mnich grzecznie odmawia udzielenia...

Ciężar imienia

06-10-2006 20:16 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Rzecz dzieje się na Zimowym Dworze. Jeden z obecnych, pomniejszy daymio przechwalał się, że to w jego Klanie rodzą się najbardziej honorowi samuraje. Reszta rzuciła mu wyzwanie, chcąc sprawdzić, czyj Klan jest najbardziej honorowy. Skorpiony uknuły wiec intrygę, by można było przeprowadzić...

Czysta ręka

06-10-2006 20:19 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Istnieje świątynia, w której, podobno, każdy znajdzie ukojenie. Samo przekroczenie jej progów przynosić ma spokój nawet najbardziej gniewnym bushi. Koncentracja: Gracze musza eskortować starszego wiekiem dostojnika, który chce zażyć relaksu i w spokoju przemyśleć pewne polityczne sprawy pr...

Niepewna ścieżka Daikoku

06-10-2006 20:20 | | Komentarze: 0
WUK może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: W uroczystościach Festiwalu Świetlików bierze udział samuraj z niezwykle podupadłej rodziny. Jeszcze niedawno jego ród cieszył się przychylnością Fortun, lecz od czasów jego ojca stopniowo ubożeje - ryż gnije na polach lub rabują go bandyci, po...

Dla dobra rodziny

06-10-2006 20:22 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Umierający daimyo doczekał się wreszcie męskiego potomka. Ponieważ obawiał się, że jego spadkobierca może mieć problemy z utrzymaniem władzy, wymógł na swoim młodszym bracie przysięgę, że ten dopilnuje by dziecko zostało daimyo, kiedy dorośnie. Do tego czasu opiekę nad rodem i włościami ma...

Dobro zostanie ukarane

06-10-2006 20:23 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Podczas podróży grupa trafia na ciało zabitego samuraja. Jego mony wskazują wyraźnie, że był najstarszym synem lokalnego daimyo. Wygląda na to, zę skręcił kark, spadając z drzewa. Koncentracja: Honor nakazuje zwrócić dziedziczny miecz chłopca rodzinie, nim ukradną go bandyci, i przekazać,...

Droga samuraja

06-10-2006 20:26 | | Komentarze: 0
Uwaga: Pomysł zaczerpnąłem z odcinka Usagi Yojimbo zatytułowanego "The Way of the Samurai" Wyzwanie: Wędrując przez niewielką prowincję, w której wcześniej nie bawili, samurjae graczy trafiają na posłańca, broniącego się desperacko przed grupa obszarpanych bandytów. Obdartusy nie powinny stanowić za...

Egzamin dojrzałości

06-10-2006 21:13 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Męscy bohaterowie graczy udają się właśnie do jednego z Domów Trzech Karpi. Ubrani w najlepsze stroje, ze sporą ilością zaoszczędzonych koku za obi, dowcipkując sprośnie, postanawiają odbić sobie skromne i nie obfitujące w przyjemności ostatnie kilka tygodni. Koncentracja: Bohaterowie, id...

Przynieście mi głowę posłańca

06-10-2006 21:14 | | Komentarze: 0
Przygoda napisana przy niewielkim udziale Furuyari Iyokukaji Wyzwanie: Na dwór daimyo z rodziny Daidoji zakradł się szpieg, który wykradł ważny list od niego do daimyo z rodziny Kuni, mający zakończyć toczący się od dłuższego czasu spór o ustawienie przez Żurawia licznego kontyngentu "straży honor...

Gniazdo węży

06-10-2006 21:18 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Bohaterowie mają się udać do syna swojego daimyo, by przekazać mu rozkaz, czy też inne ważne wieści nie cierpiące zwłoki. Od służby dowiadują się, że panicza można zastać w Domu Trzech Karpi, gdzie powinni dostać się jak najszybciej. Koncentracja: Właścicielka domu z początku nie chce zapr...

Kolekcjoner

06-10-2006 21:19 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Po całym Rokuganie podróżuje stary dworzanin – sybaryta, Shosuro Genbai. W każdym większym mieście odbywa obowiązkową wyprawę do Domu Trzech Karpi, w której bawi przez jakiś czas. Po skończonej wizycie najczęściej natychmiast wyjeżdża, rzadko kiedy pojawiając się dłużej na lokalnym d...

Krew na śniegu

06-10-2006 21:21 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Wysłannik Klanu Feniksa, Isawa Tadaka, przybywa w góry klanu Smoka. Podobno chce się tam spotkać z wyrocznią Wody, by lepiej zrozumieć Zimę. Wyprawa grzęźnie jednak wśród zalegającego górskie przełęcze śniegu. Tadaka obwinia Smoki, a dokładnie ich przewodników, o opieszałość i żąda przewod...

Robi się krwawo

06-10-2006 21:22 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Drużyna wędruje wąską przełęczą gdzieś na ziemiach Skorpiona, niosąc ważne wieści dla swego daimyo/namiestnika/potwornej teściowej/kogokolwiek. Koncentracja: Na drodze drużyny staje grupa młodych samurajów z Klanu Lwa, licząca tylu członków, ilu jest BG. Wędrują oni, by wziąć udział w pie...

Most nad rzeką kłopotów

06-10-2006 21:25 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Samuraje graczy spotykają młodą, szlachetnie urodzoną damę, która zanosi się płaczem stojąc pośrodku mostu. Zapytana o przyczynę smutku wskazuje przepływającą dołem rzeczkę i płacze nad straconym netsuke. Koncentacja: Pod mostem czają się kappa w ilości równej liczbie samurajów. Uderzenie...

Pielgrzymka

06-10-2006 21:26 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: W drodze do miejsca, w którym mają wykonać misję/odwiedzić rodzinę/zebrać podatki bohaterowie spotykają bardzo starego i schorowanego Skorpiona z rodziny Bayushi, podróżującego w tym samym kierunku lektyką, w towarzystwie jedynie wnuka. Lektyka jest bardzo bogata, stary samuraj małomówny,...

Pomoc potrzebującemu

06-10-2006 21:36 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze są pośrednikami jednego z daimyo, który bierze udział w licytacji mizuage. Koncentracja: Daimyo przebija ofertę rywala i wygrywa licytację; gracze mają teraz zapewnić niezakłócony przebieg uroczystości. Uderzenie: W krytycznym momencie daimyo zdaje sobie sprawę, że nie da rady. Pr...

Porwanie w Rokuganie

06-10-2006 21:37 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze towarzyszą przypadkowo spotkanemu zegenowi, wysłanemu przez wpływowego daimyo, aby kupił upatrzoną dziewczynkę. Koncentracja: Zegena dogania samuraj, który twierdzi, że dziewczynka jest jego córką. Ona jest zbyt otępiała (ale jak się obudzi, potwierdzi). Uderzenie: Daimyo jest bard...

Szczęście w nieszczęściu

06-10-2006 21:38 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Powracający po długoletniej nieobecności w domu syn pewnego daimyo zaginął. Drużynę poproszono o pomoc w dowiedzeniu się, co się z nim stało i, jeśli to możliwe, w sprowadzeniu go do domu. Według wizji, którą Fortuny sprowadziły na nadwornego shugenja, w tej misji pomóc może tylko jeden cz...

Szlachetność wynagrodzona

06-10-2006 21:40 | | Komentarze: 1
Uwaga: Dodatkową inspiracją dla bardziej ambitnych, która może nadać temu skromnemu pomysłowi nowy wymiar, może być film Akira Kurosawy "Rashomon". Wyzwanie: Bohaterowie spotykają w dzikim lesie skromnie ubranego, lecz szlachetnie wyglądającego samuraja, którego ratują od pewnej śmierci w szponach/...

W gorączce

06-10-2006 21:42 | | Komentarze: 0
Uwaga: Z jakiś powodów, leżąc w gorączce, cierpiałem na dziwaczne sny. Gdy wróciły mi zmysły, zestawiłem część wizji, otrzymując w rezultacie przygodę: Wyzwanie: BG trafiają na karawanę, będąca celem ataku bandytów. Zbóje właśnie wycofują się w miejsca napadu, pozostawiając za sobą trupy oraz ostat...

Walki dworskie

06-10-2006 21:45 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...