» Komnaty daimyo

Komnaty daimyo

Komnaty daimyo nie są miejscem dla zwykłych samurai, mogą tu zaglądać tylko daimyo i ich zaufani karo. W tym miejscu znajdziecie zwoje o największych sekretach Rokuganu oraz krótsze i dłuższe zapisy opowieści ze Szmaragdowego Cesarstwa
Działy:
» Artykuły dla MG
» Scenariusze
» Szkice (WKU)
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 56.

Niedaleko od drogi

06-10-2006 20:12 | | Komentarze: 0
Przygoda została opracowana i poprowadzona w ramach konkursu GRAMY! na ConQuescie 2003. Wyzwanie: BG, podróżujących nieprzyjemną, jesienną porą, zastaje zmierzch. Szukając miejsca na nocleg trafiają na położoną na rozstajach niewielką świątyńkę. Odprawiający modły mnich grzecznie odmawia udzielenia...

Ciężar imienia

06-10-2006 20:16 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Rzecz dzieje się na Zimowym Dworze. Jeden z obecnych, pomniejszy daymio przechwalał się, że to w jego Klanie rodzą się najbardziej honorowi samuraje. Reszta rzuciła mu wyzwanie, chcąc sprawdzić, czyj Klan jest najbardziej honorowy. Skorpiony uknuły wiec intrygę, by można było przeprowadzić...

Czysta ręka

06-10-2006 20:19 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Istnieje świątynia, w której, podobno, każdy znajdzie ukojenie. Samo przekroczenie jej progów przynosić ma spokój nawet najbardziej gniewnym bushi. Koncentracja: Gracze musza eskortować starszego wiekiem dostojnika, który chce zażyć relaksu i w spokoju przemyśleć pewne polityczne sprawy pr...

Niepewna ścieżka Daikoku

06-10-2006 20:20 | | Komentarze: 0
WUK może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: W uroczystościach Festiwalu Świetlików bierze udział samuraj z niezwykle podupadłej rodziny. Jeszcze niedawno jego ród cieszył się przychylnością Fortun, lecz od czasów jego ojca stopniowo ubożeje - ryż gnije na polach lub rabują go bandyci, po...

Dla dobra rodziny

06-10-2006 20:22 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Umierający daimyo doczekał się wreszcie męskiego potomka. Ponieważ obawiał się, że jego spadkobierca może mieć problemy z utrzymaniem władzy, wymógł na swoim młodszym bracie przysięgę, że ten dopilnuje by dziecko zostało daimyo, kiedy dorośnie. Do tego czasu opiekę nad rodem i włościami ma...

Dobro zostanie ukarane

06-10-2006 20:23 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Podczas podróży grupa trafia na ciało zabitego samuraja. Jego mony wskazują wyraźnie, że był najstarszym synem lokalnego daimyo. Wygląda na to, zę skręcił kark, spadając z drzewa. Koncentracja: Honor nakazuje zwrócić dziedziczny miecz chłopca rodzinie, nim ukradną go bandyci, i przekazać,...

Droga samuraja

06-10-2006 20:26 | | Komentarze: 0
Uwaga: Pomysł zaczerpnąłem z odcinka Usagi Yojimbo zatytułowanego "The Way of the Samurai" Wyzwanie: Wędrując przez niewielką prowincję, w której wcześniej nie bawili, samurjae graczy trafiają na posłańca, broniącego się desperacko przed grupa obszarpanych bandytów. Obdartusy nie powinny stanowić za...

Egzamin dojrzałości

06-10-2006 21:13 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Męscy bohaterowie graczy udają się właśnie do jednego z Domów Trzech Karpi. Ubrani w najlepsze stroje, ze sporą ilością zaoszczędzonych koku za obi, dowcipkując sprośnie, postanawiają odbić sobie skromne i nie obfitujące w przyjemności ostatnie kilka tygodni. Koncentracja: Bohaterowie, id...

Przynieście mi głowę posłańca

06-10-2006 21:14 | | Komentarze: 0
Przygoda napisana przy niewielkim udziale Furuyari Iyokukaji Wyzwanie: Na dwór daimyo z rodziny Daidoji zakradł się szpieg, który wykradł ważny list od niego do daimyo z rodziny Kuni, mający zakończyć toczący się od dłuższego czasu spór o ustawienie przez Żurawia licznego kontyngentu "straży honor...

Gniazdo węży

06-10-2006 21:18 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Bohaterowie mają się udać do syna swojego daimyo, by przekazać mu rozkaz, czy też inne ważne wieści nie cierpiące zwłoki. Od służby dowiadują się, że panicza można zastać w Domu Trzech Karpi, gdzie powinni dostać się jak najszybciej. Koncentracja: Właścicielka domu z początku nie chce zapr...

Kolekcjoner

06-10-2006 21:19 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Po całym Rokuganie podróżuje stary dworzanin – sybaryta, Shosuro Genbai. W każdym większym mieście odbywa obowiązkową wyprawę do Domu Trzech Karpi, w której bawi przez jakiś czas. Po skończonej wizycie najczęściej natychmiast wyjeżdża, rzadko kiedy pojawiając się dłużej na lokalnym d...

Krew na śniegu

06-10-2006 21:21 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Wysłannik Klanu Feniksa, Isawa Tadaka, przybywa w góry klanu Smoka. Podobno chce się tam spotkać z wyrocznią Wody, by lepiej zrozumieć Zimę. Wyprawa grzęźnie jednak wśród zalegającego górskie przełęcze śniegu. Tadaka obwinia Smoki, a dokładnie ich przewodników, o opieszałość i żąda przewod...

Robi się krwawo

06-10-2006 21:22 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Drużyna wędruje wąską przełęczą gdzieś na ziemiach Skorpiona, niosąc ważne wieści dla swego daimyo/namiestnika/potwornej teściowej/kogokolwiek. Koncentracja: Na drodze drużyny staje grupa młodych samurajów z Klanu Lwa, licząca tylu członków, ilu jest BG. Wędrują oni, by wziąć udział w pie...

Most nad rzeką kłopotów

06-10-2006 21:25 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Samuraje graczy spotykają młodą, szlachetnie urodzoną damę, która zanosi się płaczem stojąc pośrodku mostu. Zapytana o przyczynę smutku wskazuje przepływającą dołem rzeczkę i płacze nad straconym netsuke. Koncentacja: Pod mostem czają się kappa w ilości równej liczbie samurajów. Uderzenie...

Pielgrzymka

06-10-2006 21:26 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: W drodze do miejsca, w którym mają wykonać misję/odwiedzić rodzinę/zebrać podatki bohaterowie spotykają bardzo starego i schorowanego Skorpiona z rodziny Bayushi, podróżującego w tym samym kierunku lektyką, w towarzystwie jedynie wnuka. Lektyka jest bardzo bogata, stary samuraj małomówny,...

Pomoc potrzebującemu

06-10-2006 21:36 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze są pośrednikami jednego z daimyo, który bierze udział w licytacji mizuage. Koncentracja: Daimyo przebija ofertę rywala i wygrywa licytację; gracze mają teraz zapewnić niezakłócony przebieg uroczystości. Uderzenie: W krytycznym momencie daimyo zdaje sobie sprawę, że nie da rady. Pr...

Porwanie w Rokuganie

06-10-2006 21:37 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze towarzyszą przypadkowo spotkanemu zegenowi, wysłanemu przez wpływowego daimyo, aby kupił upatrzoną dziewczynkę. Koncentracja: Zegena dogania samuraj, który twierdzi, że dziewczynka jest jego córką. Ona jest zbyt otępiała (ale jak się obudzi, potwierdzi). Uderzenie: Daimyo jest bard...

Szczęście w nieszczęściu

06-10-2006 21:38 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Powracający po długoletniej nieobecności w domu syn pewnego daimyo zaginął. Drużynę poproszono o pomoc w dowiedzeniu się, co się z nim stało i, jeśli to możliwe, w sprowadzeniu go do domu. Według wizji, którą Fortuny sprowadziły na nadwornego shugenja, w tej misji pomóc może tylko jeden cz...

Szlachetność wynagrodzona

06-10-2006 21:40 | | Komentarze: 1
Uwaga: Dodatkową inspiracją dla bardziej ambitnych, która może nadać temu skromnemu pomysłowi nowy wymiar, może być film Akira Kurosawy "Rashomon". Wyzwanie: Bohaterowie spotykają w dzikim lesie skromnie ubranego, lecz szlachetnie wyglądającego samuraja, którego ratują od pewnej śmierci w szponach/...

W gorączce

06-10-2006 21:42 | | Komentarze: 0
Uwaga: Z jakiś powodów, leżąc w gorączce, cierpiałem na dziwaczne sny. Gdy wróciły mi zmysły, zestawiłem część wizji, otrzymując w rezultacie przygodę: Wyzwanie: BG trafiają na karawanę, będąca celem ataku bandytów. Zbóje właśnie wycofują się w miejsca napadu, pozostawiając za sobą trupy oraz ostat...

Walki dworskie

06-10-2006 21:45 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...

Walki uliczne

06-10-2006 21:46 | | Komentarze: 1
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...

Walki wróżebne

06-10-2006 21:47 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Daimyo któremu służą gracze, właśnie dochował się swego pierwszego męskiego potomka. Koncentracja: Graczom, jako zaufanym samurajom przypadł zaszczyt ochrony niemowlęcia w drodze do świątyni, w trakcie wróżebnej walki, oraz w drodze powrotnej do domu. Uderzenie: Wrogowie nie śpią... Gracze...

Śmiesz wątpić w mą odwagę?

06-10-2006 21:48 | | Komentarze: 0
WKU może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: Potężny samuraj z Klanu Kraba natrząsa się z członka drużyny, który ochrania shugenja i nazywa go tchórzem, który zamiast bronić Rokuganu przed armią Krain Cienia kryje się za Feniksem. Taka zniewaga krwi wymaga - niewczesny żartowniś ginie lu...

Wilk w ludzkiej skórze

06-10-2006 21:49 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Daimyo graczy sprowadził na swój zamek nową konkubinę. Dziewczyna jest młoda, piękna i bardzo skromna. Gardzi bogactwem, za to wydaje się być szczerze oddana swemu panu. Daimyo jest do niej bardzo przywiązany, może nawet zakochał się po raz pierwszy w życiu. Trzeba przyznać, że dziewczyna...

Odnalezione wspomnienia

06-10-2006 21:50 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: W ręce któregoś z bohaterów wpada przez przypadek niepublikowany do tej pory fragment pamiętników damy Kumosano. Są przesiąknięte erotyką, a często także wulgarne. Wspominają o kilku słynnych postaciach z historii cesarstwa, a co najbardziej przerażające, przewija się tam kilka osób z rodz...

Maho: czarna magia

06-10-2006 22:01 | | Komentarze: 0
Poniższy tekst pochodzi z Gamemaster's Pack, który firma TORI postanowiła we fragmentach udostępnić fanom Legendy Pięciu Kręgów. Tekst ten jest przeznaczony dla Mistrzów Gry i nie powinien być czytany przez graczy - pamiętajcie, zaglądanie przez ramię prowadzącego jest czynem niehonorowym! Maho: Cz...

Lektury (nad)obowiązkowe

06-10-2006 22:04 | | Komentarze: 1
Poniższa lista uzupełnia spis z podręcznika i jest naszym wyborem książek, dzięki którym będziecie mogli się lepiej zaznajomić z Japonią i Rokuganem Podstawy Sztuka Wojny Sun Tzu / Wydawnictwo Przedświt 1994 Gorin-no sho - Księga pięciu kręgów Musashi Miyamoto / Diamond Books 2001 Historia H...

Ilu samurajów trzeba, żeby spacyfikowac wioskę?

06-10-2006 22:10 | | Komentarze: 0
Przez listę dyskusyjną Legendy nie raz przetaczały się burzliwe dyskusje na temat szans w pełni wyszkolonych samurajów w walce z mieszkańcami siół i wiosek. Choć ja sam nie pojmuję przywiązania do tego makabrycznego problemu, z przyjemnością prezentuję odpowiedź, której onegdaj udzielił czcigodny Se...

Tworzenie własnych Oni

06-10-2006 22:12 | | Komentarze: 3
Na podstawie Book of Shadowlands Oprócz wszystkich "gatunków" Oni opisanych w zwojach mędrców, istnieją też niezliczone niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju demony. Zmyślni MG mogą więc mieć ochotę, by zaprojektować własną demoniczną menażerię, lub po prostu nasłać jednorazowego użytku przerażaj...

Niełatwy dar

01-11-2006 21:44 | | Komentarze: 1
Wyzwanie: Bliski przyjaciel BG popadł w niezawinioną niełaskę ich wspólnego daimyo. Zlecenie seppuku lub wygnanie wydaje się nieuniknione - samurajowie mają najprawdopodobniej jedyną szansę na swoje ostatnie spotkanie. Najlepszym zaś sposobem na uhonorowanie i pożegnanie towarzysza jest przygotowani...

Niezdara

01-11-2006 21:49 | | Komentarze: 2
Wyzwanie: Do daimyo BG przybył słynny mistrz Herbaty, ceniony w całym Cesarstwie i mile widziany na najzacniejszych dworach. Miast jednak samemu urządzić przyjęcie, poprosił daimyo, by to jeden z jego ludzi przygotował ceremonię. Wybór padł, rzecz jasna, na jednego z BG. Koncentracja: Obecność słynn...

Bracie, kim jesteś?

02-11-2006 22:00 | | Komentarze: 2
Wiatr szarpał strzępiaste chmury, odrywając raz za razem malutkie obłoczki, które szybko oddalały się od szarych olbrzymów, pędzących po jasnym, wiosennym niebie. Na równinie, tu i ówdzie przycupnęły za załomami wzgórz płachetki śniegu, kryjąc się przed Panią Wiosną, która na dobre zagościła na boga...

Nawet ryby zapłaczą

02-11-2006 22:02 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
To moja druga przygoda, którą spisałem, a którą wymyśliłem specjalnie na konkurs GRAMY!, na ConQuest 2003. Oczywiście tekst, który poniżej przedstawię to tylko zarys tego, co miało powstać. Historia powstawała podczas trzydniowego szału twórczego, w trakcie intensywnego słuchania muzyki w tonacji mo...

Spisek sześciu

Przerywnik podróży

02-11-2006 22:04 | | Komentarze: 3
Luźna konstrukcja poniższego scenariusza dopuszcza do rozgrywki dowolną w zasadzie drużynę samurajów, będących w podróży, z tym jedynie założeniem, że w jej skład nie wchodzi żaden szczególnie wysoko postawiony dostojnik, którego autorytet przeważyłby polecenia Szmaragdowego Namiestnika – a sa...

Ostrze honoru

15-11-2006 08:21 | | Komentarze: 0
Artykuł wcześniej publikowany w 16 numerze Portalu "Ostrze bez honoru jest niczym więcej jak kolejnym cierniem w ranach świata. Dlatego trzeba je zahartować we własnej krwi i poznać groźbę jaką stanowi. Honor jest jedynym drogowskazem na tym ciernistym szlaku." Mistrz Miko – Jest to przygod...

Uczta w szkarłacie

15-11-2006 08:38 | | Komentarze: 1
Wyzwanie: Postacie graczy zostają zaproszone w charakterze świadków na zaślubiny i ucztę godzącą dwa pomniejsze zwaśnione rody. Po rytualnym nabożeństwie w świątyni Benten, ma miejsce wieczorna uczta. Podczas uczty nagle wszystkie lampy i lampiony zaczynają świecić bardzo intensywnym szkarłatnym świ...

Kara być musi

15-11-2006 08:41 | | Komentarze: 2
Wyzwanie: Pewna wioska odmówiła zapłacenia podatków dla daymio, na którego dworze przebywają postacie graczy. Część z nich miała być także zapłacona Cesarzowi. Bohaterowie, jako namiestnicy cesarscy, dostali rozkaz, by wyruszyć do tej wioski i przykładnie zabić co piątego jej mieszkańca. Taki jest c...

Moralność Wilków

02-12-2006 15:19 | Piotr 'Yurei' Kozłowski | Komentarze: 0
Wyzwanie: Bohaterowie zostają eskortą karawany Jednorożców przewożącej transport różności z Turo-Kojiri do Ryoko Owari w ramach okresowego uzupełnienia składów przedstawicielstwa handlowego tego klanu w Mieście Kłamstw. Jeśli ktokolwiek z nich jest Jednorożcem, dostaje takie zlecenie od swojego daim...

Kto zabił pannę Rei?

02-12-2006 15:24 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 1
Kto zabił pannę Rei? Wyzwanie: Gracze przybywają do domu żony słynnego generała Masahito. Przynoszą jej smutne wieści – dwa dni temu jej mąż poległ w bitwie. Śmierć dowódcy wojsk jest ciosem również dla bohaterów. Masahito, prawy i odważny bushi, oddał kiedyś im (lub ich daimyo) dużą przy...