Podobnie jak w części pierwszej przyjdzie nam wcielić się w postać obdarzonego niezwykłą, nadnaturalną mocą młodego człowieka. Posiada on zdolność wglądu do wnętrz ludzkich dusz. Jak nietrudno się domyślić, umiejętność ta przysparza bohaterowi wielu problemów
W 2009 roku Marcin Marchlewski pisał o Piekielnym Szyfrze:
"Druga część jest jeszcze lepsza i w dużej mierze pozbawiona błędów poprzedniczki. [...] Czerpie on garściami z Biblii, opowiadań grozy H.P. Lovecrafta, pism gnostycznych oraz judaistycznej kabały i numerologii. W ten sposób tworzy udany mix pełnego wysmakowanych opisów quasi-horroru z literaturą naukową nie zatracając przy tym lekkości pióra. Sterowany przez czytelnika zdesperowany bohater, wyruszając tropem swego zaginionego mistrza-przewodnika, stara się unikać niebezpieczeństw i pokus zarówno tego, jak i tego drugiego, bardziej duchowego, świata. Bohater spotyka postacie będące przedstawicielami pewnych tez naukowych oraz bierze udział w zdarzeniach symbolizujących te twierdzenia. Czy mu się powiedzie, odnaleźć przyjaciela i zrozumieć, że świat nie jest czarny ani biały, ale wszystko zależy od tych, którzy z różnych powodów ukrywają niektóre fakty z historii świata?"
Piekielny Szyfr jest wyjątkowo wymagającą grą książkową. Poziomem trudności znacznie przewyższa inne pozycje dostępne na rynku. Mimo to już dwa i pół roku temu, w czasach gdy pojawiło się pierwsze, jeszcze komercyjne, wydanie, ta interaktywna powieść zebrała pozytywne recenzje.
Drugie wydanie zostało nie tylko poprawione, ale i wzbogacone o znakomite ilustracje autorstwa Urszuli Michalskiej.
Podobnie jak poprzednie, tak i tym razem najnowsza publikacja Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru dostępna jest w postaci interaktywnego pliku PDF oraz w formatach przeznaczonych do lektury na podręcznych czytnikach elektronicznych (MOBI i EPUB).
Po raz pierwszy Tajemne Oblicze Świata II można ściągnąć zupełnie za darmo ze strony masz-wybor.com.pl..