» Wieści » Wystartował 6. Filozofikon

Wystartował 6. Filozofikon

|

Wystartował 6. Filozofikon

Od dzisiaj do niedzieli trwa szósta odsłona Filozofikonu – objętej patronatem serwisu Poltergeist imprezy łączącej konwent i konferencje naukową. Tegoroczna edycja, pod tytułem Horror metafizyczny, jest inspirowana twórczością Lovecrafta. Pełny program w rozszerzeniu.

Piątek:

  • 17:30 Studio FTB
  • 18:00 Oficjalne otwarcie konferencji

Zeznania Randolpha Cartera (PL)

  • 18:10 Lore-playing games. Mity i encyklopedie w światach fanytastycznych
  • 18:40 Potwory – ludzie i zombie

Yog-Sothoth knows the gate (ENG)

  • 18:10 On the Horror of Knowledge: H.P. Lovecraft and Speculative Realism
  • 18:40 Ontic Structural Realism (OSR) in the Works of Lovecraft

 

  • 19:50 Studio FTB
  • 20:00 H.P. Lovecraft: Philosophy and Fiction
  • 21:00 Studio FTB
  • 21:30 Horda
  • 22:30 Blady Kruk

Sobota:

  • 9:30 Studio FTB

Nekromikon (PL)

  • 11:10 Folklor jako narzędzie wzbudzania artgrozy. Filozoficzno-antropologiczne rozważania o horror folku
  • 11:30 Solaris jako horror metafizyczny
  • 11:50 Cień, ciemność – czyli o warunkowaniu marionetek
  • 12:30 Szaleństwo na salonach. Filozofia a nauki humanistyczne a projektowanie gier wideo

Kolory z innych wszechświatów (PL)

  • 13:00 "Tam coś jest!" W poszukiwaniu kognitywnych podstaw popularności horroru
  • 13:20 Teorie spiskowe jako wirusy umysłu
  • 13:40 Mikołaj Łosski i Siemion Frank. Dwa ujęcia intuicji
  • 14:00 W tym szaleństwie jest metoda. Stosunek prawdy do nauki w Czarnym mnichu Antona Czechowa

Plateau of Leng (ENG)

  • 11:10 Ubermensch & Nietzscheans. When Nietzsche met Roddenberry
  • 11:30 Horror, Cliché, Repeat. Or Why "As Above, So Below" Should Probably Scare Us
  • 11:50 Campy Flesh and Blood. Gothic and Trash Cinema

The Legacy of Erich Zann (ENG)

  • 12:50 Monsters or Cyborgs? The gender aesthetic of the contemporary gothic metal musicians
  • 13:10 How singing about failure can change the world

The Things on the Doorstep (ENG)

  • 14:00 The Radical Other in the X-Men Universe. An Ontological and Phenomenological Approach
  • 14:20 David Lynch's Doppelangers

 

  • 15:00 Studio FTB
  • 15:50 Studio FTB

Lovecraft grałby w grę? (PL)

  • 16:00 Panel dyskusyjny: Lovecraft będzie grał w grę?

Festiwal (PL)

  • 17:10 Horror w kinie hindi
  • 17:30 In space, no one can hear you crab. Humanoidalna konwergencja istot pozaziemskich?
  • 17:50 Dlaczego diabeł nie mówi, czyli muzyczna kreacja postaci nadprzyrodzonych

 

  • 18:10 Ćwiczenia duchowe

The Quest of Iranon (ENG)

  • 16:00 Dreams, Archeology and Classical Antiquity in H.P. Lovecraft: The Very Old Folk
  • 16:20 Never quote deserted: architectural decay, ruins and desolation in H.P. Lovecraft and others
  • 17:00 Mythology without religion

Arkham House (ENG)

  • 17:40 On the Verge of Shared Universe and Fanfiction
  • 18:00 The Influence of Lovecraft in Horror Manga: The Work of Junji Ito
  • 18:20 Cosmic Horror Before Lovecraft
  • 18:40 The Rise of the Lovecraftian: Mythos, Cybernetics and The Weird of Hali
  • 19:00 Lovecraft's Shadov over Borges

 

  • 20:10 Studio FTB
  • 21:00 AstroKot

Niedziela

  • 10:30 Studio FTB

Zew R'lyeh (PL)

  • 11:00 Dlaczego Cthulhu jest groźny? Czyli art-groza w dziełach Lovecrafta
  • 11:20 Misterium tremendum i misterium fascinas – dwie twarze bóstwa, na przykładzie mitologii Cthulhu
  • 11:40 Ujęcie kategorii czasu w opowiadaniu The Shadow out of Time autorstwa Howarda Philips Lovecrafta

Po co komu Lovecraft? (PL)

  • 12:40 Panel dyskusyjny: Po co Lovecraft?

Some Funghi from Yuggoth (ENG)

  • 11:00 Cthulhu is good to think: how the pan-psychism of Arthur Schopenhauer and H.P. Lovecraft defeats Quentin Meilaassoux's anti-correlationism
  • 11:20 The Search For Logically Cacodaemoniacal Thought: Lovecraft, Conant, Chiang
  • 11:40 Stalking the Self in the Skin of AnOther: Psycho-Physio-Geography in Novel TerminalianDrift

The (Not So) Dunwich Horrors (ENG)

  • 12:40 Measuring the Literary Horror of the Talmudic Accounts Involving the Supernatural Entities
  • 13:00 Does witchcraft destroy minds?
  • 13:20 Employing Jinns as a Method for Gaining Knowledge

 

  • 14:10 Studio FTB
  • 15:20 Studio FTB
  • 15:30 Praca aktora teatralnego nad kreacją roli postaci nadprzyrodzonej

Sny w domu wiedźmy (PL)

  • 15:50 Służebnice diabła. Wczesnonowożytne czarownictwo a jego wizja w popkulturze na przykładzie Thomasin (Czarownica: Bajka ludowa z Nowej Anglii) i Sabriny Spellman (Chilling Adventures of Sabrina)
  • 16:10 Wiedźma, Julka i Backlash

Dziwne eony (PL)

  • 17:10 Pandemiczny boost gnostycznego zbawienia
  • 17:30 Anarchizmy Nowej Ery. Współczesny anarchizm a okultyzm, ezoteryzm i neopoganizm
  • 17:50 To co jest, a co być nie powinno – dziwny realizm a epoka antropocenu

Technologia jako przestrzeń duchowości alternatywnej (PL)

  • 15:50 Panel dyskusyjny: Technologia jako przestrzeń duchowości alternatywnej

Pickman's Other Models (ENG)

  • 15:30 Monsters in medieval quodlibeta-disputations. Case of Henry of Brussels and Henry of Germany
  • 15:50 What Is So Dangerous about a Basilisk? On Some Problems with Medieval Theories of Vision

Aklo (ENG)

  • 16:40 The Age of Lovecraft: Uranium as Monster in Swakopmund, Namibia
  • 17:00 Ghostly, haunted and occultmetaphors in the language of technology
  • 17:20 I Have No Mouth, and I Must Scream
  • 17:40 The moralpsychology of morbidfascination

The Dreamlands (ENG)

  • 18:50 Imaginative Realism and Hostile Nature: Resonances Between H.P. Lovecraft and Werner Herzog
  • 19:10 Call of Cthulhu: a Semiotic Analysis of Lovecraftian Creatures in the Videogame Dark Corners of the Earth
  • 19:30 The Shadowover Hawkins: Lovecraftian themes in Stranger Things Season 2

 

  • 20:20 Studio FTB
  • 21:00 Anastasiia Shalik

Sekcja polska jest tramitowana na youtubowym kanale Filozofia tak bardzo, natomiast angielska – na kanale Filozofikonu.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Strona wydarzenia na Facebooku
Tagi: Filozofikon 6: Horror metafizyczny | PhilosophyCon


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.