» Wieści » Polcon 2007 - wideorelacja

Polcon 2007 - wideorelacja

18-09-2007 22:28 | Jakub 'Urko' Skurzyński

Polcon 2007 - wideorelacja
Dział konwentowy prezentuje wideorelację z tegorocznego Polconu, który odbył się w ostatni weekend sierpnia w Warszawie. Autorami filmu są Jakub 'Urko' Skurzyński i Jarosław 'beacon' Kopeć.

Komentarze

string(15) ""

Szczur
    Inicjatywa dobra
Ocena:
0
o wykonaniu napisał już ja-prozac, z którym w tym rzadkim przypadku całkowicie się zgadzam.
19-09-2007 20:09
Urko
   
Ocena:
0
@ja-prozac

Cóż, pozostaje mi tylko wziąć do siebie merytoryczne uwagi, zapamiętać na przyszłość i podziękować. Za całkowitą porażkę tej relacji nie uznaje, ale mimo wszystko widzę wytknięte błędy ;).

@Ez

Fakt, materiał nie obejmuje wszystkich eventów na konwencie, ale wtedy musiałby być trochę dłuższy (więc większy objętościowo). Nie wszędzie też dotarliśmy, a relację robiliśmy "poza" oficjalną, więc pozostawiliśmy sobie pewną dozę dowolności. Ale, dzięki za uwagi, zgadzam się - mogliśmy nakręcić więcej konkretów.

@reszta

Dzięki za głosy uznania i dissy ;). Wygląda na to, że jak na debiut i tak nam nieźle wyszło.
19-09-2007 20:14
beacon
   
Ocena:
0
Widzę masę błędów, również te by ja-prozac, ale niesamowicie irytuje mnie forma ich podania. Zwłaszcza wyraźnie chamskie określenie "łajno". Można krytykować nawet czyjeś dzieło życia, o ile robi się to kulturalnie, a nie po chamsku. Ale dzięki, sporo ważnych rzeczy napisałeś i następnym razem postaram się je uwzględnić. Zwłaszcza o kompozycji tego typu spota. I, za Urkiem, dzięki, że chciało Ci się tyle nastukać wartościowego tekstu.

O dziennikarstwie telewizyjnym mamy zerowe pojęcie - gwoli ścisłości. Jak skończę to dziennikarstwo, na które gdzieś tam celuję, to pogadamy.

Dziękuję też za wszelkie pozytywne komentarze na temat materiału. Doładował mnie on sporą dawką energii, którą postaram się spożytkować przy ewentualnych kolejnych nagraniach.

Pozdro.
19-09-2007 20:17
tsar
    marna trója
Ocena:
0
Niestety mimo, że pomysł na relację był przedni to już jej zawartość bardzo słaba. Dlaczego nikt nie potrafi zrozumieć, że PolCon to nie konwent rpg? Gdzie są relacje z najważniejszych wydarzeń?! Gdzie informacje o najważniejszych gościach, dlaczego zamiast kompletnie nieistotnych wypowiedzi albo przebitek z games roomu nie ma choć fragmentu przedstawień Sług Metatrona? Skoro już tylko gry was interesują to dlaczego nie ma sprawozdania z wręczenia nagrody dla Mistrza Mistrzów??
Forma niezła, treść do niczego.
19-09-2007 20:20
ja-prozac
    @tsar
Ocena:
0
Ten fragment krytyki akurat pominalem przy skupieniu sie na bledach warsztatowych, ale masz racje. Tym bardziej dlatego material wyglada jak relacja z wycieczki, a nie rzetelna dziennikarska rzecz.
19-09-2007 20:24
996

Użytkownik niezarejestrowany
    Ja bym troszkę inaczej podszedł
Ocena:
0
- Relacja po konwencie będzie, na 85% zanim zmontujecie materiał. Dlatego nie warto dawać wypowiedzi z opiniami reportera w trakcie. IMO taka relacja powinna mieć formę fotorelacji - pokazywać jak najwięcej konu.

- Słaba dynamika - zamiast długich wypowiedzi o przebierańcach, gamesroomie czy kolejce, lepiej po prostu to pokazać w krótszych ujęciach:
panorama kolejki do akredytacji i przebitka jak idziecie wzdłuż i pytacie kogoś w środku ile czasu stoi. 30 minut i koniec fragmentu. Nie pokazujemy prelegenta smędzącego tylko panoramę sali prelekcyjnej, w tle słychać smędzenie. Jak kręcimy stormtroopera i jedi z świecącym mieczem, to nie trzeba mówić, że kręcą ich gwiezdne wojny :D. Podzielić to krótkimi migawkami - łażący po konwencie ludzie, zaglądający do kamery lub robiący inne dziwne rzeczy - tak jak TVN wyłowił Lucka z "ojcem koordynatorem". Ogólnie - więcej krócej, najlepiej z czymś brzdąkającym w tle.

- Przebieraniec pejoratywnym określeniem... Cóż jeśli gra strategiczna to obelga... :D

- Dykcja - naprawdę nie jest zła. Wiem na co się natykaliśmy z prozakiem w trakcie warsztatów filmowych :-) Jak na amatorszczyznę było spoczko, wszystko zrozumiałem, yyy było dopuszczalnie dużo.

- Istotnie fragment z kluczem dość z dupy. Jak już mamy coś o PMMie to lepiej było albo sędziego podpytać albo MG po sesji, żeby powiedział jak było.

- Jak już pisałem, ale powtórzę co by lepiej się utrwaliło - jak już, to więcej i krótszych wypowiedzi tak samo więcej i krótszych fragmentów - czyli zabrakło wręczenia PMM, Golden Demona i paru innych pierdółek.
19-09-2007 20:40
Ausir
    Najlepsza wideorelacja
Ocena:
0
Najlepszą do tej pory wideorelacją z Polconu jest ta:

http://pl.youtube.com/watch?v=KTen D5UTyvg
19-09-2007 20:52
beacon
   
Ocena:
0
dlaczego (...) nie ma choć fragmentu przedstawień Sług Metatrona?
Bo kamera nie była w stanie nagrywać przy tamtym oświetleniu ;p

Co do kompletności - postaramy się i to naprawić. Faktycznie, relacja jest dość wybiórcza.

Craven, taki był mój pierwotny zamysł, który znikł gdzieś w montażu. Może następnym razem Prozaca poprosimy o pomoc w tej kwestii ;)

Dzięki za komentarz.
19-09-2007 21:09
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ooo daje radę :D
19-09-2007 21:14
~Qball z pracy

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja słyszałem o zasadzie sześciu a nie pięciu pytań ja-prozac. No chyba że Tobie nie chodzi o retorykę Kwintyliana.
19-09-2007 22:50
Prozac
   
Ocena:
0
Fajny pomysł, na telewizyjny reportaż z konwentu. Czegoś takiego jeszcze nie było :)

Reszta mi się nie podobała, brakło wam chyba koncepcji na formułę - ciężko doszukać się jakiejś ułatwiającej odbiór logiki, poza kolejnymi wstawkami " witam dnia drugiego/trzeciego/czwartego". A szykoda, szykoda, bo konwent to spore wydarzenie, pełne sytuacji i miejsc wartych sfotografowania. BTW zdjęcia momentami bywają poprawne ;)... Brakowało mi też oddechu, zarówno w zdjęciach (same ciasne i "upchane" kadry) jak i montażu.

Poza tym, no offence, Kevin, ale czy ty jesteś niewyspany?
19-09-2007 23:13
Słowik
   
Ocena:
0
Tego filmiku nie robili profesjonaliści. Nie został przygotowany dla TVNu. Jest zrobiony przez fanów dla fanów. Dlatego też uważam, że krytyka jest zbyt ostra. Wiem, że każdy wolałby profesjonalny dziennikarski reportaż (chociaż na materiał TVNu ludzie również narzekali), ale wydaje mi się, że ten filmik nie jest aż tak zły.
20-09-2007 01:08
~Sheol

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mszczą sie na Beaconie ...
Obsmarował Polcon to teraz trzeba go obsmarować ;p
Ach ta ludzka wredna natura....

Do rzeczy
fajnie że chciało wam się nakręcić filmik.
Beacon i Urko - to było fanowskie i nieprofesjonalne... no i co z tego??
Mam wrażenie że dobrze wam sie kręciło ten materiał??
Bo mi dobrze sie go ogląda.

Brakuje w nim:
- muzyki,
- dynamizmu,
- humoru :)

Jestem przekonany że jeśli ten filmik byłby zrobiony z większym jajem (nawet tak nieprofesjonalnie) mniej ludzi by się go czepiało.
A tak w formie obecnej - silicie sie chłopaki na poważny materiał - a wychodzi takie nieporadne dziennikarstwo rodem z TV:), będące przyczyna czepialstwa i wjazdów:]

Wbrew wszystkim opiniom:
Chłopaki gratulacje :)
20-09-2007 11:10
~Wiewiór

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Heh, a tak poza technicznymi anomaliami, to gratuluję Xerobojowi, że wepchnął łeb do kamery na spotkaniu serwisów internetowych i zapewnił nieco "smędzenia" ;] To Twój pierwszy publiczny występ w telewizji, Xero, gratulacje :P
20-09-2007 20:22

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.