Assassin's Creed Origins – Tryb Wycieczki
Promując grę, twórcy chwalili się szeroko zakrojoną współpracą z historykami i egiptologami, by jak najlepiej oddać realia panujące w Egipcie pod koniec rządów Ptolemeuszy, kiedy to dzieje się akcja Origins. Jednak by stworzyć wiarygodny świat, musieli cofnąć się o tysiąclecia. Wtedy to powstawały pierwsze piramidy, o czym możemy dowiedzieć się więcej w kilkuminutowych wycieczkach poświęconych faraonowi Dżeserowi i jego słynnemu architektowi – Imhotepowi.
Wycieczek jest 75 i obejmują najróżniejsze tematy – od zalet położenia kraju nad Nilem, przez piramidy i Sfinksa, po codziennie życie Egipcjan. Osadzenie akcji gry w czasach Kleopatry pozwoliło wprowadzić elementy greckie i rzymskie, którym również poświęcone są poszczególne trasy edukacyjne. Każda z tematycznych wycieczek składa się ze stacji, między którymi przechodzimy w skórze dowolnie wybranego bohatera. W trakcie przechadzki możemy zbaczać z trasy choćby po to, by oddać się akcjom kontekstowym, takim jak przeglądanie zwojów podczas zwiedzania Biblioteki Aleksandryjskiej. Wycieczki są krótkie, a przekazywana wiedza skondensowana, dzięki czemu zabawa się nie nudzi. Trzeba jednak przyznać, że informacje są raczej podstawowe i powinno się je postrzegać bardziej jako inspirację do samodzielnego zgłębiania poruszanych tematów, niż rzeczywistego kursu edukacyjnego. Ciekawym dodatkiem są zdjęcia eksponatów muzealnych. Szacowany czas ukończenia wszystkich wycieczek to około 6,5 godziny, ale ja spędziłam z tym trybem około dziesięciu godzin.
Mimo staranności w budowaniu świata twórcy musieli pójść na pewne ustępstwa. Podczas zabawy czuć to zwłaszcza w zmniejszeniu dystansu pomiędzy lokacjami, natomiast Tryb Wycieczki pokazuje, że przekłamań jest więcej. Niektóre stacje zawierają dopisek o informacji zza kulis produkcji. Możemy się z nich dowiedzieć choćby takich ciekawostek, jak fakt dodania rzymskiego fortu w miejscu, w którym nie powinien się znajdować, lecz zdecydowano się na umieszczenie go ze względu na potrzebę postawienia gracza przed wyzwaniem. Podobnie uczyniono z walkami gladiatorów w Cyrenie, które nie odbywały się tam w okresie Origins, a jednak postanowiono nagiąć nieco historię, by urozmaicić rozgrywkę. Co zrozumiałe, Ubisoft pozwolił sobie na artystyczną swobodę w wielu elementach, nie umniejsza to jednak wartości historycznej gry. Należy po prostu brać poprawkę na pewne nieścisłości.
Gdy zapowiadano Tryb Wycieczki, twórcy wyrazili nadzieję, że spotka się on z zainteresowaniem nauczycieli i uczniów. Stworzenie nowego rodzaju rozgrywki było bardzo dobrą decyzją, nadano mu także odpowiednią formę. Powinien on stanowić przyczynek do szerszej dyskusji na temat wartości i przydatności gier wideo jako medium. Ścieżki w prosty i zrozumiały sposób przekazują podstawowe informacje na takie tematy jak historia odszyfrowywania hieroglifów czy mumifikacja i obrzędy starożytnych Egipcjan. Wiedza podana w formie gry wideo ma ogromny potencjał do zainspirowania młodego pokolenia, a i dorośli zapewne dowiedzą się czegoś nowego. Żałować można jedynie, że Tryb Wycieczki nie obsługuje języka polskiego.
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 1
Dodaj do swojej listy:



Producent: Ubisoft
Wydawca: Ubisoft
Dystrybutor polski: Ubisoft Polska
Data premiery (świat): 27 października 2017
Data premiery (Polska): 27 października 2017
Platformy: PlayStation 4, Xbox One, PC
Strona WWW: assassinscreed.ubisoft.com/game/pl-...
Cena: 249 zł