Outpost 2
» Wieści » Przykładowe strony z Długiego Halloween

Przykładowe strony z Długiego Halloween

04-09-2013 14:28 | Młot

Przykładowe strony z Długiego Halloween

Prezentujemy galerię z najnowszego komiksu Batman: Długie Halloween, który w październiku ukaże się nakładem wydawnictwa Mucha Comics.

Informacja prasowa o autorach:

Tim Sale

Data urodzin: 01.05.1956

Kraj pochodzenia: Ameryka

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Tim Sale urodził się w małej miejscowości Ithaca w stanie Nowy Jork. 6 lat później przeprowadził się wraz z rodziną do Seattle, gdzie spędził większość swojego dzieciństwa. W wieku 13 lat na dobre zainteresował się komiksami, a jego ulubioną postacią był Spider-Man. Gdy dorósł, przez dwa lata studiował sztukę na Uniwersytecie Waszyngtońskim. Następnie przeprowadził się do Nowego Jorku, aby podjąć naukę w The School of Visual Arts oraz pracowni twórcy komiksowego Johna Buscemy. Po pewnym czasie Sale podjął decyzję o porzuceniu nauki i wrócił do Seattle, aby pracować, gdzie tylko się da.

Artysta ponownie zaczął przygodę z ilustrowaniem dopiero w 1983 roku nakładając tusz na rysunki Phila Foglio w serii Myth Adventures. Jego kolejnym komiksem był Thieves’ World z 1985 roku, gdzie do scenariuszy Lynna Abbeya oraz Roberta Apsrina wykonywał ilustracje, nakładał tusz i zajmował się liternictwem. W tym czasie Sale spotkał Mike’a Friedricha, twórcę oraz wydawcę, który stał się agentem rysownika. Od tego momentu artysta zaczął pracować nad coraz to większą ilością tytułów i pojawiał się na San Diego Comic-Con, gdzie miał okazje poznać Matta Wagnera (scenarzysta, twórca serii Grendel), Dianę Schutz (redaktorka wydawnictw Comico i Dark Horse Comics) i Barbarę Randall (scenarzystka). Ta ostatnia przedstawiła Sale’owi Jepha Loeba, z którym później miał stworzyć jeden z popularniejszych duetów komiksowych.

Tim Sale z Batmanem po raz pierwszy spotkał się zawodowo przy 460 numerze serii Batman z 1991 (w Polsce wydany jako Batman 9/92), gdzie odpowiedzialny był za nałożenie tuszu. W tym samym roku wydany został także pierwszy zeszyt Challengers of the Unknown, który rozpoczął współpracę Tima Sale’a z Jephem Loebem. Kilka lat później duet pracował nad specjalnymi numerami serii Legends of the Dark Knight. W sumie powstały trzy zeszyty, które później zostały wydane zbiorczo pod tytułem Batman: Haunted Knight. W 1996 roku DC Comics rozpoczęło publikowanie mini serii Loeba i Sale’a – Batman: The Long Halloween, która została dobrze przyjęta przez czytelników i krytyków. Trzy lata później pojawiła się kontynuacja o tytule Batman: Dark Victory, a w 2004 roku doczekaliśmy się uzupełnienia historii w postaci komiksu Catwoman: When in Rome (jego akcja ma miejsce równolegle do wydarzeń z „Batman: The Long Halloween”).

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Sale wraz z Loebem stworzył także takie komiksy jak Superman For All Seasons (w Polsce wydany przez Egmont w 2004 roku jako Superman – Na wszystkie pory roku), Wolverine & Gambit: Victims (w Polsce wydany przez TM-Semic w 1997 roku jako Mega Marvel #15 (2/97): Wolverine/Gambit: Ofiary) oraz tzw. kolorową serię – Daredevil: Yellow, Spider-Man: Blue, Hulk: Grey i Captain America: White. Artysta wykonywał także ilustracje na rzecz serialu Heroes, którego scenarzystą i producentem był Jeph Loeb. Poza rysunkami w komiksach, ilustrował też ich okładki, głównie dla DC Comics.

Rysownik pracuje w czerni i bieli z powodu daltonizmu. Do malowania używa pędzla Windsor and Newton Series 7, numery 4 oraz 6 i 8 w zależności od wielkości powierzchni pracy. Dla linii wykorzystuje cienkopisy Pigma Micron (numery 2, 3 oraz 5), a także Faber-Castell PITT w rozmiarach S oraz B przy wykonywaniu szkiców. Od wielu lat używa tuszów Pelikan. W przypadku pracy tonalnej, gdzie występuje większa skala szarości, artysta korzysta z rozcieńczonego tuszu oraz węgla drzewnego. Używając drugiej metody, czasem gumuje naniesioną warstwę węgla w celu osiągnięcia odpowiedniego efektu oświetlenia. Ze względu na pracę z tuszem, Tim Sale korzysta głównie z arkuszy brystolu o większej grubości.

Z rzeczy, z których Sale jest najbardziej dumny ze swojej twórczości wymienia wspólną historię z Jephem Loebem opublikowaną w Superman/Batman #26. Opowiada ona o przyjacielu Clarka Kenta, Samie, który choruje na raka. Opowieść została napisana w związku ze śmiercią syna Jepha Loeba, Sama, który w wieku 17 lat zmarł z powodu nowotworu kości.

W 1999 roku został uhonorowany nagrodą Eisnera w kategorii „Najlepszy ilustrator/inker lub zespół ilustrator/inker” za Superman For All Seasons oraz Grendel: Black, White, and Red #1.

Tekst przygotował i opracował graficzne: kelen

Pełen artykuł i ilustracje na: Batcave


Jeph Loeb

Joseph „Jeph” Loeb III

Data urodzin: 29.01.1958

Kraj pochodzenia: Ameryka

Jeph Loeb urodził się w Stamford, stanie Connecticut. W 1970 po raz pierwszy spotkał się z komiksami, którymi od razu się zainteresował. W tym samym roku jego list został opublikowany w Amazing Adventures #9 wydawnictwa Marvel. Przekonał też swojego ojca, aby odkupił od Toma Chicarella kolekcję komiksów, w której znajdywały się wszystkie wydane do tej pory zeszyty z Marvela od 1961 roku. Ojciec Jepha sfotografował później ulubione numery Toma w całości i posłał mu pocztą, aby mógł nadal je czytać.

W późniejszym czasie Jeph Loeb poznał swojego komiksowego mentora – Elliota Maggina. Maggin był przyjacielem ojczyma chłopca, który podczas jednego ze wspólnych obiadów rodzinnych miał wykorzystać sugestię młodego Josepha i stworzyć później komiks Superman #247 z historią Must There Be a Superman?.

Studiował na uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku, gdzie uzyskał licencjat oraz tytuł magistra z dziedziny filmu. Debiutem Loeba na wielkim ekranie był wspólny scenariusz z Matthewem Weismanem do obrazu Teen Wolf z Michaelem J. Foksem w roli głównej. Efektem ich kolejnej współpracy był film Commando z Arnoldem Schwarzeneggerem. Oba filmy pojawiły się w kinach w 1985 roku.

W 1991 Jeph Loeb pracował nad scenariuszem do ekranizacji Flasha z DC Comics. Po upadku projektu, Jenette Kahn z tego samego wydawnictwa zaproponowała mu zajęciem się serią komiksową. Efektem był tytuł Challengers of the Unknown, który jednocześnie rozpoczął długoletnią współpracę scenarzysty z artystą Timem Salem. Rysownik zilustrował kolejno scenariusze Loeba do trzech specjalnych zeszytów serii Batman: Legends of the Dark Knight, miniserii Batman: The Long Hallowen, jej kontynuacji Batman: Dark Victory oraz Catwoman: When in Rome. Całość uzyskała pozytywny odbiór wśród czytelników i krytyków, dzięki czemu duet Loeb-Sale stał się rozpoznawalny. W 2002 roku scenarzysta rozpoczął swoją kolejną, wielką historię związana z Batmanem pod tytułem Hush, tym razem w parze z Jimem Lee. Po zakończeniu swojego runu w serii Batman, Loeb rozpoczął pracę nad nowym tytułem Superman/Batman, gdzie od 2003 do 2006 roku przedstawiał czytelnikom historie z dwiema najważniejszymi postaciami DC Comics.

W 2005 roku w wieku 17 lat zmarł syn Loeba, Sam. Przyczyną był nowotwór kości. Loeb zaprzestał pisania scenariuszy przez całe lato, co spowodowało opóźnienia w seriach Superman/Batman oraz Supergirl. Wydawca wiedział o ciężkiej sytuacji, dlatego też nie przydzielił pracy nad tymi komiksami nikomu innemu. Po przerwie, scenarzysta wraz ze swoimi przyjaciółmi przygotował specjalny numer serii Superman/Batman, gdzie sfinalizowano prawie skończony scenariusz chłopca. Wśród twórców znalazły się takie osoby jak Art Adams, Joe Casey, John Cassaday, Joyce Chin, Ian Churchill, Allan Heinberg, Geoff Johns, Joe Kelly, Mike Kunkel, Jim Lee, Pat Lee, Rob Liefeld, Paul Levitz, Joe Madureira, Jeff Matsuda, Ed McGuinness, Brad Meltzer, Carlos Pacheco, Duncan Rouleau, Tim Sale, Richard Starkings, Michael Turner, Brian K. Vaughan, Mark Verheiden, oraz Joss Whedon. W tym samym numerze pojawiła się też specjalna historia zadedykowana zmarłemu chłopcu, Sam’s Story, w której tytułowy bohater staje się inspiracją dla Clarka Kenta, aby stać się Supermanem. Samowi dedykowany był także m.in. 5 sezon Smallville. Ostatnią pracą z Batmanem Jepha Loeba był crossover Batman/The Spirit.

Amerykański scenarzysta pracował też wielokrotnie przy komiksach Marvela. W trakcie tego czasu powstała między innymi tzw. kolorowa seria, którą zilustrował Tim Sale – Daredevil: Yellow, Spider-Man: Blue”, „Hulk: Grey i Captain America: White. Od kilku lat na stałe zajmuje się różnymi projektami Marvela, zarówno komiksowymi jak i telewizyjnymi. Doświadczenie związane z produkcjami na małym ekranie zdobył pracując jako producent serialu Heroes, czy też Smallville.

Jeph Loeb był wielokrotnie nagradzany. Zdobył 4 nagrody Eisnera (oraz 2 nominacje) oraz pięć w plebiscycie Wizard Fan Awards. Najwięcej z nich dotyczy Batman: The Long Halloween. Scenarzysta dzieli swoje studio – The Empath Magic Tree House – wraz z Geoffem Johnsem oraz Allanem Heinbergem.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Jeph Loeb | Mucha Comics | Jeph Loeb | Batman: Długie Halloween | Batman


Czytaj również

Batman: Mroczne zwycięstwo
Negatywna diagnoza dla Gotham
- recenzja
Catwoman: Rzymskie wakacje
Tajemnice Wiecznego Miasta
- recenzja
Batman: Długie Halloween
Oblicza sprawiedliwości Gotham
- recenzja
Superman/Batman #4: Zemsta
Policz moich superbohaterów
- recenzja

Komentarze

string(15) ""

Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.