Star Wars TCG
Rok 2002 był dla fanów Gwiezdnych wojen rokiem wielce obfitującym w różnorodne atrakcje. Mogli obejrzeć nowy film, przeczytać nowe książki i komiksy, dostali też w swoje ręce nową grę karcianą. Po zamknięciu linii Star Wars CCG prace nad stworzeniem nowej gry rozpoczął Wizards of the Coast i tym sposobem w roku premiery Ataku klonów fani mogli zagrać swoją pierwszą partyjkę Star Wars Trading Card Game.
Okazało się, że Wizards stworzył grę nie tylko o tematyce świata Gwiezdnych wojen, ale i świetnie się weń wtapiającą oraz bardzo dobrze oddającą jego klimat. Oto naprzeciw siebie staje dwóch graczy (jakby to ujął mistrz Yoda – nie więcej, nie mniej), z których jeden reprezentuje Jasną, a drugi Ciemną Stronę Mocy. Jest to bardzo istotne, gdyż od tego elementu zależy, jakie karty gracze posiadają w swoich taliach. Na kartach spotkamy wszystko to, co mogliśmy zobaczyć w filmie – na kartach Ciemnej Strony (Dark Side cards) ujrzymy postaci Lordów Sith, niszczyciele gwiezdne, armie droidów, Gwiazdę Śmierci, szturmowców, czyli generalnie wszystko to, co kojarzyło się w filmie ze złem, występkiem i mrokiem. Analogicznie, grając kartami Jasnej Strony (Light Side cards) będziemy mogli wystawić do walki rycerzy Jedi, księżniczkę Leię, krążowniki republikańskie, szwadrony X-Wingów, oddziały żołnierzy rebelianckich... Całości dopełniają karty neutralne (Neutral cards), których mogą używać zarówno gracze Jasnej jak i Ciemnej Strony.
Jednak powyższy podział nie jest jedynym, jaki w grze występuje, gdyż kart mamy kilka rodzajów. Najważniejszym z nich są jednostki (units) – te właśnie wystawiamy do walki z przeciwnikiem. Większość jednostek posiada różne zdolności specjalne, w większości przypadków aktywowane za pomocą punktów Mocy (Force points). Najczęściej odzwierciedlają one jakiś fragment możliwości bądź cechy filmowego bohatera lub pojazdu, co urozmaica i uatrakcyjnia rozgrywkę. Możemy je wspomóc kartami bitew (Battle cards) i misji (Mission cards), w zależności od karty, dodając nowe zdolności specjalne lub wpływając na przebieg gry. Wpływać na grę możemy także poprzez karty lokacji (Location cards), a dzięki wyposażeniu (Equipment cards) zwiększać zdolności bojowe swoich jednostek.
Ostatni podział kart utworzony został ze względu na jeszcze jedną część zestawu, którą znajdziemy w pudełku z grą – jest nią mata. Mata do gry składa się z trzech aren, gdzie rozgrywają się odpowiednio bitwy kosmiczna, naziemna i potyczka między bohaterami. W każdej bitwie używamy odpowiednich jednostek – niebieskich kart jednostek kosmicznych (Space units), zielonych jednostek naziemnych (Ground units), lub fioletowych kart bohaterów (Character units).
Star Wars TCG nie jest jednak zwykłą karcianką, gdyż nie zwycięża w niej ten, kto więcej pieniędzy wydał na karty. Tak więc gwiezdnowojenne TCG jest w równym stopniu karcianą grą strategiczną (testującą umiejętność taktycznego myślenia, wykorzystywania posiadanych kart, czy wreszcie spostrzegawczość), jak i... losową. Spowodowane jest to wprowadzeniem przez Wizarda do gry kości. Każda z jednostek ma określoną wytrzymałość (health) i siłę uderzeniową (power). I tak gracz posiadający jednostkę o sile uderzeniowej równej 5, wybiera jednostkę przeciwnika, którą chce atakować i rzuca pięcioma kośćmi k6. Od tego, co wyrzuci zależy ile trafień zostanie mu zaliczonych i jak wielką krzywdę wyrządzi jednostce przeciwnika. Zastosowanie tego elementu podnosi poziom emocji podczas gry, uatrakcyjnia ją i znacząco podnosi grywalność.
Karty sprzedawane są w różnych zestawach. Gracz początkujący może zakupić starter dla dwóch (zawierający po 30 kart dla każdej ze stron), bądź jednej osoby (zawierający kart 40, do wyboru dla Jasnej lub Ciemnej Strony Mocy) z kartami z Ataku klonów. Jeśli ktoś jednak preferuje Starą Trylogię ma możliwość zakupu startera dla jednego gracza z kartami z Nowej nadziei bądź Imperium kontratakuje. Wzbogacać swoją talię możemy za pomocą boosterów zawierających 5 lub 11 kart. Jest to poniekąd konieczne, gdyż zasady gry mówią wyraźnie, iż talia, która chce wziąć udział w turnieju, musi liczyć co najmniej 60 kart. Dotychczas ukazały się następujące dodatki:
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
- Attack of the Clones
- Sith Rising
- A New Hope
- Battle of Yavin
- Jedi Guardians
- The Empire Strikes Back
- Rogues and Scoundrels
- The Phantom Menace
- Return of the Jedi
- Revenge of the Sith
Tagi:
Star Wars TCG