Rise of Eldrazi

Autor: 27383

Rise of Eldrazi
Niedużo czasu zostało do turnieju premierowego Rise of Eldrazi – trzeciego dodatku z bloku Zendikar. W chwili gdy piszę te słowa, spoiler (kompilacja wszystkich poznanych kart) zawiera pięćdziesiąt kartoników, a znając życie wkrótce pojawią się kolejne i szybko zapełni się cały.



Na początku skupmy się na nowych mechanikach. W RoE nie ujrzymy tych znanych z Zendikara i Worldwake’a, choćby Kickera lub Landfalla, ale za to będziemy mieli możliwość zapoznania się z nowymi.
Pierwszą z nich, jednocześnie najbardziej kontrowersyjną, jest Level Up. Zapewne wszyscy pamiętamy gwiazdę dodatku EventideFigure of Destiny. Za jeden many 1/1, ale gdy zainwestowaliśmy w nią trochę więcej many, stawała się coraz większa, aż do momentu gdy stawała się 8/8 z lataniem i first strike. Podobnie działa umiejętność podnoszenia levelu, z tą jednak różnicą, że odpalamy ją tylko wtedy, gdy moglibyśmy zagrać sorcery, tak jak w przypadku Planeswalkerów. Na kolejnych levelach krita zyskuje lepsze statystyki i nowe umiejętności. Przykładowe karty:

Jednym nie podoba się układ tych kart, a innym sama mechanika, która wielu graczom przypomina dedeki lub WoWa. Jak to wyjdzie w praniu? Zobaczymy.

Kolejną ciekawostką jest zdolność Rebound. Po zagraniu czaru z nim możemy go usunąć z gry, a w następnym upkeepie zagrać za darmo. Pojawią się karty lepsze i gorsze, ale z pewnością jest to umiejętność ciekawa. Dwie znane karty z Reboundem:


Wielu graczy narzeka na słabość wszelkich enchantmentów, gdyż po dostaniu removalem tracimy dwie karty za jedną przeciwnika, a taka wymiana rzadko jest dobra. Totem armor sprawi jednak, że kreatura dostaje przynajmniej częściową ochronę przed removalem – wprawdzie jednorazową, ale lepsze to, niż nic. Przykłady:


Jednak tematem przewodnim Rise of Eldrazi są same przedwieczne, przepotężne stwory. Dawno, dawno temu, za górami, za lasami i rzekami, na pięknym planie Zendikar pojawiły się właśnie one. Na szczęście trójka Wędrowców: Ugin, Sorin Markov i nie znany z imienia lithomancer, zdołała je uwięzić. Jak to jednak w wielu bajkach bywa, pojawili się poplecznicy, którzy postanowili obudzić ich siłę.

Najbardziej ciekawy jest kolor Eldrazich, a raczej ich bezkolorowość. Mimo, że w koszcie najpotężniejszych z nich pojawiają się tylko szare znaczki many, to są oni colorless. Od zwyczajnych artefaktów odróżnia ich jednak typ oraz przezroczysta ramka. Najpotężniejsi z potężnych (a tacy znajdują się również w slocie commona) wyglądają następująco:




Aby opłacić olbrzymi koszt potężnych bestii, gracze będą mieli do dyspozycji wielu pomocników – czarów lub kreatur, będących albo pomiotem Eldrazich albo ich zausznikami.




Znamy także wordingi kilku podobnych kart, jednak nie są one jeszcze ukazane w wersji graficznej:
Pawn of Ulamog 1BB
Creature - Vampire Shaman UNC
Whenever Pawn of Ulamog or another nontoken creature you control is put into a graveyard from the battlefield, you may put a 0/1 colorless Eldrazi Spawn creature onto the battlefield. It has "Sacrifice this creature: add 1 to your mana pool."
2/2
Eldrazi Temple
Land ?
T: Add 1 to your mana pool.
T: Add 1 to your mana pool. Spend this mana only to cast Eldrazi spells or activate abilities of Eldrazi.

Obywatele Zendikaru oraz Wędrowcy pojawiający się na tym planie nie będą bezbronni. W boju pomogą im obrońcy. Podczas gdy Zendikar i Worldwake skupiały się na Elfach, Wampirach, Korach, Goblinach i po części Merfolkach, tak Rise of Eldrazi, oprócz tytułowych bohaterów, ujrzymy kilka… ścian. Tak, podtyp Wall powraca w glorii i chwale:


RoE nie będzie pozbawiony Planeswalkerów. Wyszukiwarka Orb of Insight podaje, że Wędrowców będzie dwóch: widoczny na obrazkach boosterów Gideon oraz kontrolowany przez Nicola Bolasa władca smoków - Sarkhan Vol.

To wszystko, co na chwilę obecną można powiedzieć o dodatku Rise of Eldrazi. Wiadomo jedno - będzie to jeden z najbardziej zróżnicowanych i nowatorskich dodatków i może w końcu przełamie dominację Junda w Standardzie (na co bym jednak nie liczył). Do zobaczenia na turniejach premierowych!