Rebel zapowiedział polskie wydanie Sanctum, gry autorstwa Filipa Neduka, który czerpał inspirację z komputerowych hack'n'slashy. To nie pierwszy projekt, przy którym Neduk podjął się planszowej adaptacji typowo elektronicznej rozrywki – autor ma w swoim dorobku m.in. Adrenalinę odwzorowującą rozgrywkę znaną z sieciowych shooterów.
Zapowiedź:
Sanctum, niegdyś wspaniała metropolia, obecnie stanowi ostatnią ostoję światła w świecie, który okrył mrok. Wokół miasta rozpościerają się krainy opanowane przez hordy demonów. Tylko garstka bohaterów ma odwagę, by stawić czoła ciemności i zawalczyć o odzyskanie królestwa.
Wciel się w jednego z bohaterów, który stara się zapobiec demonicznej inwazji. Wyrusz w podróż wgłąb lądu, przedrzyj się przez hordy wrogów i staw czoła samemu Lordowi Demonów.
Sanctum to epicka gra przygodowa, która niezwykle trafnie przenosi na planszę rozwiązania znane z gier komputerowych i RPG. Zainspirowana klasyczną mechaniką hack-and-slash, pozwala uczestnikom na ścieranie się z napotkanymi potworami i rozwijanie w ten sposób umiejętności postaci, by jak najlepiej przygotować je do kluczowego starcia.
W trakcie wędrówki, stopniowo zbliżając się do Lorda Demonów, bohaterowie będą musieli ulepszać swój sprzęt i dostosować taktykę walki, aby stawić czoła coraz trudniejszym do pokonania przeciwnikom. Choć gra wykorzystuje mechanikę rzutów kośćmi, szybko przekonacie się, że to trafność Waszych wyborów jest kluczowa dla przetrwania na wrogich ziemiach.
Premiera będzie miała miejsce w ostatnim kwartale roku.