» Wieści » Jesienne premiery małych gier od Rebel.pl

Jesienne premiery małych gier od Rebel.pl


Jesienne premiery małych gier od Rebel.pl

Wydawnictwo Rebel zapowiedziało nowe tytuły, które niedługo się ukażą w sprzedaży.

Informacja prasowa:

Na dworze coraz zimniej, ciemniej i bardziej deszczowo, ale nie dajmy się wszechobecnej szarości! Jesień to świetna okazja, aby spotkać się z najbliższymi w domowym zaciszu, a jak wiadomo nic tak nie pasuje do wspólnych wieczorów, jak szybkie, lekkie i zabawne gry towarzyskie. Mamy dla Was kilka nowych propozycji, z których z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.
Gotowi? No to zaczynamy!

Kotostrofa

Kotostrofa to gratka dla kociarzy, ale nie tylko - zabawne ilustracje, którymi jest opatrzona, z pewnością przypadną do gustu wielu osobom. Jest to dynamiczna karcianka dla 3-5 graczy w wieku od 7 lat, w której naszym zadaniem będzie jak najszybsze pozbycie się kart z ręki. Nie jest to jednak takie proste, bowiem możemy je odrzucać wyłącznie parami: według koloru lub cyfry. Jeśli zdecydujemy się na pierwszą opcję, nie dzieje się nic szczególnego, jednak przy drugiej zaczyna się zabawa - w zależności od widniejących na kartach cyfr i naszej decyzji aktywuje się inny efekt specjalny, który przynosi nam dodatkowe profity: najczęściej związane z szybszym pozbywaniem się kart, jednak czasem pozwalające również utrudnić grę innym.

W podstawowej mechanice, a także dzięki obecności tajemniczego kota Kotrusia, który nie ma w talii swojej pary, gra przypomina znaną z dzieciństwa karciankę Piotruś, nie jest to jednak dokładnie to samo. Kotostrofa, dzięki wprowadzeniu efektów specjalnych dla odrzucanych par (a w przypadku niektórych są to dwa efekty, z których możemy wybierać), zawiera element planowania i pozwala graczowi na posiadanie pewnej kontroli nad własną sytuacją. Jednocześnie absolutnie nie odbiera to grze uroku i nie zmniejsza przyjemności płynącej z rozgrywki.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

 

Przybij Piątkę!

Jeśli lubicie zabawy słowne, które wymagają refleksu i szybkich skojarzeń, dla Was jest propozycja numer 2. Przybij Piątkę! to gra, w której w zależności od dokładnej ilości graczy (a może ich być od 4 do 9), działać będziemy samodzielnie lub w drużynach. Naszym zadaniem będzie zdobycie jak największej liczby kart z literami, od których zaczynać się będą wymyślane przez nas słowa. Tym razem jednak nie zwycięży ten, kto jako pierwszy wpadnie na pomysł - choć upływ czasu ma znaczenie, największą trudnością będzie trafienie w tok myślenia drugiej osoby.

Każda runda rozpoczyna się od wyboru tematyki - służą do tego specjalne karty, na których poszczególne motywy oznaczone są cyframi od 1 do 8. Gracze wybierają jedną z cyfr, która przez całą rozgrywkę będzie wskazywała temat na różnych kartach. Następnie na stole pojawia się litera. Wszyscy gracze w tajemnicy zastanawiają się nad słowem, które się od niej rozpoczyna, a jednocześnie realizuje zadany wcześniej temat. Następnie do wybranego przez siebie słowa należy wybrać wskazówkę. Gdy któremuś z graczy się to uda, uderza dłonią w kartę pierwszeństwa i na głos podaje wskazówkę. W tym momencie następuje czas na odpowiedź pozostałych - jeśli jest to rozgrywka drużynowa, do tablicy wywołany jest partner gracza, natomiast w przypadku gry solowej... cóż, odpowiedzieć może ten, któremu przyjdzie na to ochota. Na reakcję zawsze jest tylko 5 sekund!

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Dzięki presji czasu, a także dużej dowolności w doborze haseł, podczas gry wynika wiele zabawnych sytuacji; luźny klimat podbijają dodatkowo elementy takie jak konieczność dotknięcia leżącej na stole płytki, czy "wybuczanie" gracza, który a przykład zbytnio się pospieszy. Przybij Piątkę! to idealna, lekka gra na imprezy - z pewnością nie można się przy niej nudzić.

Kroko-loko

Czasem zdarza się jednak, że mamy ochotę przysiąść na chwilę nad czymś, co wymaga odrobiny zastanowienia - w tej sytuacji idealnie sprawdzi się kolejna propozycja. Kroko-loko to dedukcyjna gra, do której możemy zaprosić nawet najmłodszych: jest przeznaczona dla 
2-5 graczy w wieku od 6 lat.

Naszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedzialnego za niedawne włamanie - odpowiedzialnego, który ukrywa się wśród 32 podejrzanych. Na samym początku otrzymujemy jedynie pewne kryteria, które posłużą nam do rozpoczęcia śledztwa: mogą one dotyczyć płci, sylwetki, koloru skóry albo charakterystycznych cech ubioru poszukiwanego. Wśród wszystkich zebranych musimy wybrać jednego, który pasuje do opisu, jednak jest to dopiero początek zabawy. Zestresowane przesłuchaniami krokodyle szybko zaczynają bowiem sypać: wskazują na kolejnych podejrzanych, którzy ich zdaniem mogą stać za włamaniem. Naszym zadaniem jest przeanalizowanie łańcucha oskarżeń i wskazanie tego, który w panice wskazał pustą przestrzeń lub wykazał, że mylili się wszyscy (co świadczy o winie pierwszego podejrzanego).

Kroko-loko wymaga od graczy nie tylko szybkości i spostrzegawczości, ale też dokładności działań, bo po każdym śledztwie następuje jego weryfikacja, dzięki której żaden błąd nie umknie czujnym śledczym i nikt niewinny nie zostanie aresztowany.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Tokio Express

 

Na sam koniec gra, która zapewni nam bardzo dużo śmiechu, współpracy, a także... machania rękami. W Tokio Express naszym zadaniem będzie odpowiednie rozmieszczenie turystów wagonach. Na samym początku musimy dobrać się w pary (losowo lub tak, aby ułatwić sobie komunikację) oraz zdecydować, kto będzie Naczelnikiem, a kto Podróżnym. Następnie każdy z Podróżnych otrzymuje 6 kart turystów (każdy w innym kolorze) i układa ich według schematu pokazanego na pierwszej karcie przedziałów. Gdy wszystko gotowe, przed Naczelnikami pojawia się nowa karta przedziału, która zawiera alternatywne rozmieszczenie turystów. W tym momencie rozpoczyna się gra.

Zadaniem Naczelników jest przekazanie swoim partnerom, w jaki sposób powinni poprzesadzać pasażerów, aby układ był zgodny z tym na kardzie przedziału. Cała zabawa polega jednak na tym, że w komunikacji nie wolno używać zwykłych słów. Gracz może posługiwać się jedynie alternatywnymi określeniami zawartymi na karcie wskazówek oraz gestami, obrazującymi, w jaki sposób Podróżny ma przemieścić karty. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza odzwierciedli poprawnie nowy układ.

Tokio Express funduje nam świetną zabawę przy głośnych dźwiękach dziwnych słów i wybuchów śmiechu. Wyzwanie stanowi nie tylko zaplanowanie rozgrywki przez Naczelnika, ale także nauczenie się nowych określeń oraz utrzymanie języka na wodzy tak, by nie stosować nieregulaminowych podpowiedzi. Dodatkowo gra oferuje różne warianty rozgrywki, w tym jeden dla zaawansowanych, więc stopień trudności może rosnąć wraz z naszymi umiejętnościami.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Przybij Piątkę! | Wydawnictwo REBEL.pl | Tokio Express | Kroko-loko | Kotostrofa


Czytaj również

Komentarze


Exar
   
Ocena:
0

Marketing mają dobry, ale ceny czasami z kosmosu...

17-10-2016 08:06

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.