Cała akcja ma - w skrócie - usprawnić zarządzanie serwisem i sprawić, by prace redakcji skoncentrowały się na działaniach, które faktycznie przekładają się na jak największe zadowolenie naszych czytelników. Utrzymywanie kilkuosobowych redakcji działów, które notują kilka odwiedzin dziennie jest dla serwisu nieopłacalne nie tyle pod względem ekonomicznym, co "czasowym". Chcemy, by uszczuplenie redakcji działów "nieefektywnych" przełożyło się na poprawę jakości działów faktycznie najpopularniejszych i mogących zaoferować najwięcej ciekawej zawartości.
Ponadto, taki zabieg już zaczyna wpływać pozytywnie na szybkość podejmowania kluczowych decyzji przez administrację serwisu, a to samo w sobie jest niewątpliwie bardzo pozytywnym skutkiem.
Najprościej mówiąc, musimy coś poświęcić, by dalej się rozwijać.
Oczywiście, działy zarchiwizowane (dotyczy to kilku działów RPG-owych oraz działu Flames of War) nie tracą bezpowrotnie szansy na aktualizacje, zamieszczanie w nich wieści czy nawet reaktywację w momencie, kiedy będzie to nie tylko możliwe, ale także pożądane. Wszyscy redaktorzy pracujący w redakcjach działów zarchiwizowanych otrzymali propozycję dalszego współtworzenia serwisu (głównie przez pracę w dziale RPGO) i niektórzy z tej propozycji skorzystali. Mamy nadzieję, że ten nowy system przełoży się na wzrost jakości merytorycznej serwisu, jak również na zwiększenie jego możliwości rozwoju.