» Wieści » Polter na zjAvie

Polter na zjAvie

15-02-2012 01:25 | Aleksandra 'Jade Elenne' Wierzchowska

Polter na zjAvie
Niemałą część programu zjAvy stanowić będą atrakcje przygotowane przez redaktorów, współpracowników i sympatyków naszego serwisu. Zapraszamy!

Sobota:

CHANGED
(Staszek 'Scobin' Krawczyk, Witold 'Squid' Krawczyk)
Na początku był "LOST". Dziwne miejsce, tajemnica, retrospekcje, bohaterowie z drugim i trzecim dnem... Czy można to wszystko oddać w RPG? Tak! Podczas prelekcji przedstawimy kampanię internetową "CHANGED", zainspirowaną zarówno słynnym serialem, jak i światem gry "Changeling: The Lost". Omówimy kwestie techniczne (np. wykorzystanie Google Docs), główne założenia fabularne, reguły retrospekcji i tworzenia postaci, a także doświadczenia po pierwszej sesji. Wszystko po to, aby i Was zachęcić do podobnej zabawy. Serdecznie zapraszamy! (godz. 11:00, sala P6)

Realizm w RPG
(Marcin 'Ezechiel' Zaród)
Kilka przydatnych narzędzi pomocnych w tworzeniu wiarygodnych scenariuszy erpegowych. Gdzie szukać informacji, czego unikać i czy da się tym dobrze bawić. (godz. 12:00, sala P6)

Królewski szyling, orzeł imperatora: Przygody erpegowe z XIX wieku
(Joanna 'Ysabell' Filipczak-Zaród, Marcin 'Ezechiel' Zaród)
Czerwone kurtki, zaginione dzieci, utracona nadzieja, córki pułku i problem młodszej siostry. Wojskowość XIX wieku kryje w sobie mnóstwo ciekawostek, łatwych do przekucia w przygody erpegowe. Opowiemy o prawdziwych przygodach fikcyjnych bohaterów, ubocznych skutkach konsumpcji alkoholu i podamy kilka źródeł inspiracji i pomysłów na sesję, nie tylko dla postaci wojskowych. God save the King/ Vive L’Empereur (niepotrzebne skreślić)! (godz. 16:00, sala P5)

Prezentacja Głębi Przestrzeni
(Marcin 'Indoctrine' Lewicki)
Głębia Przestrzeni to realistyczny system SF dalekiego zasięgu. Zobacz jak będzie wyglądała eksploracja kosmosu za trzy tysiące lat, jak rozwinie się ludzkość, kogo spotka w przestrzeni i jak poradzi sobie z wieloma problemami jakie niesie zaawansowana technologia. System jest ukończony w trakcie przygotowywania do wydania. (godz. 17:00, sala P4)

Quentin i pisanie scenariuszy dla początkujących
(Michał 'rincewind bpm' Smoleń)
Quentin to największy i najstarszy konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej w Polsce – w tym roku odbędzie się już XIV edycja. Zastanawiasz się nad startem? Chcesz poznać historię i zasady konkursu? Zapraszamy! Podczas tej prelekcji poznasz także kilka podstawowych zasad, które znacznie poprawią twój scenopisarski warsztat. (godz. 18:00, sala P6)

Pogadajmy o grach
(Michał 'rincewind bpm' Smoleń)
Dlaczego gramy w gry fabularne? Czy gry komputerowe mogą uratować świat? W jakie gry grają wyłącznie kapitaliści? Czy zabijanie postaci innego gracza jest dopuszczalne? Do czego służy fandom i czym tak na prawdę różni się DnD od Wolsunga? Podczas tego spotkania dokonamy przeglądu pewnych kwestii, które mogą sprawić, że spojrzysz na gry z nowej perspektywy. (godz. 19:00, sala P6)

W służbie Erosa: seks w RPG
(Joanna 'Ysabell' Filipczak-Zaród, Marcin 'Ezechiel' Zaród)
Cenny element fabuły, zbędny ozdobnik czy przydatne narzędzie? Jak pokazać seks w różnych konwencjach i w różnych okresach historycznych? Ile można powiedzieć a ile trzeba zostawić w sferze domysłów? Patenty na postaci, fabuły i zahaczki, czyli wszystko co chcielibyście wiedzieć o seksie ale boicie się zapytać. (godz. 20:00, sala P4)

Opis w konwencji grozy
(Staszek ‘Scobin’ Krawczyk)
Jak budować opisy, aby stworzyć nastrój grozy, a przynajmniej lęku? Jest to pytanie ważne nie tylko dla miłośników horroru, ale również dla grających w fantasy czy SF, jeżeli na ich sesjach mają pojawiać się momenty obawy i niepokoju. Podczas prelekcji porozmawiamy o zasadach i technikach przydatnych dla prowadzącego, następnie podyskutujemy o tym, jaka rola w opisywaniu może przypaść graczom, na koniec zaś – w ramach części warsztatowej – przygotujemy opisy dla rozgrywki we wspólnie wybranej konwencji. Do zobaczenia! (godz. 21:00, sala P3)

Niedziela:

Walka kosmiczna w Głębi Przestrzeni - prezentacja
(Marcin 'Indoctrine' Lewicki)
Pokaz mechanik walki kosmicznej w systemie SF „Głębia Przestrzeni”. Uczestniczy będą mogli zobaczyć jak wygląda prowadzenie walki okrętów kosmicznych na dwóch silnikach – SIM czyli pełna bitwa symulacyjna na planszy uwzględniająca takie elementy jak przyspieszenia statków, parametry techniczne, uzbrojenie, odległości, grawitacja planet i wiele innych czynników; oraz FAST – wersja uproszczona powyższej mechaniki, przewidziana dla szybkich potyczek. (godz. 10:00, sala P6)

Konkurs wiedzy o świecie Cieni Pojętnych
(Arkadiusz Ciesielski)
godz. 14:00, sala P6

Lyonesse, dama i wielka szafa
(Aleksandra ‘Jade Elenne’ Wierzchowska)
Jak powinna wyglądać alfheimska dama z prawdziwego zdarzenia? Ściska się gorsetem czy woli praktyczną amazonkę? Nosi skromny czepek czy kapelusz od najlepszej modystki? Wiktoriańskie stroje to niewyczerpane źródło inspiracji dla opisu wolsungowych bohaterek. Prelekcja poświęcona będzie damskiej modzie XIX wieku, przede wszystkim ubiorom z epoki wiktoriańskiej. (godz. 15:00, sala P6)

Projekt WTS: Cold Space Setting
(Arkadiusz Ciesielski)
Ile razy projekt twojej autorki wylądował w szufladzie, często jeszcze w fazie koncepcji, z powodu braku pomysłów lub zmęczenia materiału? Jest na to sposób – Wspólne tworzenie settingu. Na pierwszych kilkunastu minutach prelekcji dowiecie się co to jest i dlaczego wato się tym zainteresować. W drugiej części prelekcji zaprezentowany zostanie jeden z najbardziej obiecujących settingów projektu – Cold Space. Jest to setting alternatywnej historii i fizyki, gdzie Naziści, Sowieci Alianci i Japończycy walczą w kosmosie o przetrwanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – gorąco zapraszam. (godz. 15:00, sala P1)




Sesje RPG:

Poszukiwania zaginionej mapy
(MG: Arek Ciesielski)
System: Wolsung. Z gabinetu znanego Lyonesskiego archeologa, a zarazem dziennikarza Royal Geographic ginie niedawno odnaleziona mapa pokazująca położenie skarbu w Khemre. Bohaterowie to jedyne osoby mogące rozwiązać tę sytuację. Jaką jednak podejmą decyzję, gdy wyjdzie na jaw, kto i gdzie przetrzymuje mapę? (Przewidywany czas: 4 – 4,5 godziny)

1968: Kwiaty Bostonu
(MG: Marcin ‘Ezechiel’ Zaród)
W 1964 roku w Bostonie ujęto Dusiciela z Bostonu - seryjnego mordercę młodych kobiet. Pomimo wątpliwości śledczych, został on skazany i odsiaduje on obecnie wyrok w więzieniu.
W 1968 kilku rodziców odkryło, że ich córki zaginęły gdzieś w środku kolorowego lata hipisów wkrótce po święcie 4 lipca.
Na kilka dni przed umorzeniem śledztwa, do gry wkracza nowe pokolenie detektywów BPD, znających równie dobrze nowe trendy kryminalistyki co klasyczny irlandzki prawy prosty. Przeciwko sobie mają irlandzką mafię, egzotyczną sektę i harvardzką klinikę porad prawnych.
Tematyka scenariusza: Kryminał policyjny / śledztwo.
Konwencja: Realistyczna. Brak zjawisk nadnaturalnych, duży nacisk na odwzorowanie pracy policji, psychologię kryminalną i tło społeczne.
Mechanika: Zmodyfikowane A Dirty World (całość mechaniki tłumaczę chętnym w jakieś 20 min., udostępniam mat. związane z modyfikacją). Mechanika i fabuła uwzględniają legalność dowodów, kwestię nakazów sądowych, możliwości nadużycia siły przez policję, życie rodzinne i poglądy polityczne BG.
(Przewidywany czas: 6h)

Paradyzja
(MG: Marcin Lewicki)
System: Głębia Przestrzeni – kosmiczne SF dalekiego zasięgu.
Godzina 12:00, sobota sala RPG 4
Paradyzja jest nową kolonią, tak nową, że właściwie jeszcze nie założoną. Koloniści czekają w hibernatorach, aż ekipa techniczna zbuduje im pierwsze miasteczko, ci z kolei mają własne problemy związane z podziałem władzy….
Nagłe pojawienie się graczy może zmienić bieg nadchodzących wydarzeń. Czy zwiążą się z frakcją robotników? A może jednak będą wspierać administrację Federacji? W tle dzieją się także inne tajemnicze wydarzenia, w które mogą zostać zaangażowani.
(Przewidywany czas: 4 godziny)

Katedra
(MG: Marcin Lewicki)
System: Głębia Przestrzenii - kosmiczne SF dalekiego zasięgu.
Niedziela, 11:00, sala RPG 4
Ekumeniczne spotkanie ważnych osobistości religijnych na pokładzie liniowca, miało być spokojną w działaniach, burzliwą w słowach, konferencją. Skończyło się grozą i przerażeniem, gdy okręt został opanowany przez kogoś, kto chce przetestować wiarę w najbardziej brutalny z możliwych sposobów… Thriller i horror w kosmosie. (Przewidywany czas: 4 godziny)

Kosmiczni najemnicy
(MG: Piotr 'Voynar' Wojnarowicz)
System: Głębia Przestrzeni
Sobota, 18:00, sala RPG 9
Sesja w systemie „Głębia Przestrzeni” – krótka jednostrzałowa przygoda pozwalająca poznać mechanikę systemu oraz różnorodność jego świata. Do 4 graczy, gwarantowana dobra zabawa w klimacie najemniczo-pirackim. (Przewidywany czas: około 4 godzin)


Latające Spodki

Mistrzów Gry zapraszamy do udziału w Latających Spodkach - konkursie, który pomoże wyłonić najlepszego MG na konwencie. Formuła jest prosta: przez całą konwentową sobotę, od jedenastej rano aż do nocy, trwają eliminacje. Każdy, kto prowadzi sesję na terenie zjAvy, może zgłosić się do konkursu. Siada wówczas przy jednym ze stolików i gra – czy ze swoimi graczami, czy z kimś, kogo uda nam się nagonić mu tuż przed sesją. Nasi sędziowie zaglądają do niego co jakiś czas i słuchają, co potrafi. Potem wyłaniają finalistów: dwójkę (lub trójkę, jeśli wyjątkowo trudno będzie zdecydować się na dwójkę).
W niedzielę w godzinach 11:00-15:00 trwał będzie finał. Dwie lub trzy sesje, sędziowie nieustannie krążący pomiędzy stanowiskami i przysłuchujący się temu, co dzieje się przy stołach.
Wszystkie chwyty dozwolone: systemy znane i nieznane, handouty i muzyka jak kto woli, sesje na dwie i dziesięć osób, na poważnie i z humorem. Sędziowie głosują wedle własnego uznania, biorąc pod uwagę własne kryteria.


Serwis Poltergeist reprezentują w jury: Jakub ’Urko’ Skurzyński, Michał ’rincewind_bpm’ Smoleń oraz Jarosław 'beacon' Kopeć (przewodniczący jury).
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: zjAva 2012


Czytaj również

Komentarze


nerv0
   
Ocena:
0
Zigzak, zabiłeś mnie tym tekstem jeszcze bardziej niż tylda twierdząca, że kończyłeś szkołę im. prof. Charlesa Xaviera. A wiedz, że po tamtym komciu bardzo szybko poszedłem do kibla. :D
16-02-2012 13:31
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Zigzak

No bez przesady ;) Zjava jest tania i nastawiona na granie. Prelki to dodatek :)
16-02-2012 13:34
Xaric
   
Ocena:
+4
Heja heja my nikumu nikogo nie podbieraliśmy, a i prelegentów mamy głównie lokalnych oraz wokółlokalnych, oczywiście jest też trochę chlubnych niesamowicie nas cieszących reprezentantów odległych landów ale jednak spora siła to Mazowsze. Co jest bardzo fajne bo wcześniej bywało z tym różnie. Mnie kwestia Coolconu serio bardzo zasmuciła, bo zastanawiałem się nad wypadem pozjavowym na impreze na ktorej kiedyś świetnie się bawiłem i zapoznałem osoby z którymi współpracujemy do dziś :) Zresztą zawsze gdy ktoś się do nas odezwie o pomoc w kwestii programu staramy się jak możemy żeby pomóc - własnych sił mamy niewiele wciąż, ale chętnie rozmawiamy na takie tematy z twórcami atrakcji których znamy i zawsze jest szansa, że ktoś się skusi... trzecia zjavka jest bardzo fanowska, jest fajne zaangażowanie i wszyscy inwestujemy w ten event. To jest maksymalnie zajebiaszcze.
16-02-2012 14:21
Indoctrine
   
Ocena:
+1
Więc…. Zjava była i było nieźle!



Dziękuję organizatorom za umożliwienie prelekcji oraz sesji – konwent był bardzo dobrze zorganizowany :)

Dziękuję uczestnikom moich prelekcji i sesji – mam nadzieję że jesteście ukontentowani.

Dziękuję tym, których prelki zahaczyłem :)

Dziękuję tym, z którymi miałem okazję pogadać, ot tak zwyczajnie.



Do zobaczenia na kolejnych konwentach! :)
20-02-2012 12:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.