» Wieści » Nowy Poltergeist!

Nowy Poltergeist!

15-06-2006 21:00 | Przemek 'Draker' Prekurat

Nowy Poltergeist!
Właśnie oglądasz nową, od dawna zapowiadaną wersję serwisu Poltergeist. Praca nad nim zajęła nam "trochę" czasu, ale zdecydowanie warto było poczekać, gdyż w tym momencie Poltergeist stał się najbardziej zaawansowanym technicznie i oferującym największe możliwości polskim serwisem fantastycznym.

Jak widzisz zmieniliśmy układ poszczególnych stron oraz nawigację. Dzięki menu na górze strony możesz poruszać się między poszczególnymi działami serwisu. Menu każdego działu znajduje się po prawej stronie, a obok niego (lub pod nim, na stronach z jedną kolumną) znajduje się jedna z kluczowych zmian - Twoje osobiste menu.

Największą metamorfozę przeszła strona główna serwisu, która obecnie ma być nie tylko miejscem publikacji ostatnich wieści, ale przede wszystkim ma pozwalać na przejrzenie w kilka chwil zawartości tematycznej całego Portalu.

W celu uporządkowania treści z dawnej strony głównej wydzieliliśmy nowe serwisy zajmujące się grami fabularnymi, książkami, filmem, grami planszowymi, karcianymi czy konwentom. Z nowych działów należy wymienić również stronę poświęconą grze fabularnej Kult. I bynajmniej na tym nie poprzestaniemy, gdyż kolejne strony są już w drodze!

Równie duże zmiany przeszła funkcjonalność serwisu. Przede wszystkim, każdy użytkownik może dodawać treści do Poltergeista. Po zalogowaniu można dodawać wieści, noty do naszej bazy danych (np. o książce, filmie czy grze fabularnej) czy przesyłać artykuły do redakcji. Informacje o tym, jak to robić znajdują się w Pomocy, która będzie systematycznie rozwijana.

To nie koniec - za każdy dodany materiał (i opublikowany przez redakcję) użytkownik dostaje Punkty. Dzięki nim już od lipca każdy będzie mógł walczyć o nagrody dla najbardziej aktywnych użytkowników. Początkowo nie będą one szokująco duże i ograniczą się do filmów i książek z naszych zasobów, ale z miesiąca na miesiąc pula będzie systematycznie rosła. Więcej nie powiem, by nie zapeszyć.

Nowy Poltergeist stawia na swoją społeczność użytkowników, dlatego dajemy Wam rozbudowane profile. Każdy użytkownik może zamieścić niezależnie od Avatara swoje zdjęcie, napisać kilka słów o sobie, założyć prywatną galerię, a także... bloga. Tak, tak, to nie pomyłka. Część redakcji już od dawna ma w Poltergeiście swoje blogi. Często o muzyce, kulturze, grach rpg i życiu redakcyjnym. Także Ty możesz założyć swojego bloga i uczynić z niego co zechcesz, np.: pismo o kulturze czy dziennik kampanii. Możesz nawet zaprosić na nim znajomych na organizowany przez siebie konwent.

Z innych ważnych usprawnień warto chociażby wspomnieć o możliwości subskrypcji za pomocą RSS wieści z poszczególnych działów serwisu czy blogów użytkowników. Aby ułatwić dyskusję pod artykułami wprowadziliśmy "śledzenie komentarzy", dzięki temu dostaniesz powiadomienie (również przez RSS), gdy ktoś doda nowy komentarz pod obserwowaną wieścią, artykułem czy notką na blogu. Nie należy zapominać również o możliwości przesyłania Prywatnych Wiadomości do innych użytkowników.

Dla mnie przy okazji premiera nP wiąże się z oficjalnym przejęciem obowiązków Redaktora Naczelnego Poltergeista od Rafała 'Ra-Va' Błaszczaka, który od tej pory skupi się na rozwoju nowego działu kolekcjonerskich gier karcianych. Z tego miejsca dziękuję mu za rok pełnienia tej funkcji i całą energię włożoną w rozwijanie Serwisu.

Rozpisałem się niemiłosiernie, a i tak zdołałem zawrzeć w nim tylko część najważniejszych zmian. Całą resztę zobaczysz po prostu przeglądając strony serwisu i korzystając z nowych opcji.

Mimo tak rewolucyjnych zmian nie uważamy naszej pracy za skończoną. Wciąż wygładzamy detale, jednocześnie po cichu wprowadzając w życie kolejne punkty z nie mającej końca listy wymyślonych przez nas usprawnień. Niemniej Poltergeist w obecnym kształcie zasługuje na pokazanie szerszemu gronu odbiorców, dlatego zapraszam do zwiedzania!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze

string(15) ""

Chavez
   
Ocena:
0
Do tego, ze krecisz sie w kolko. Caly czas mowisz, ze zeby bylo zaawansowanie technolgicznie musi byc na css. A ja mowie, ze nie musi. Ze to co jest i co widac wystarczy, zeby mowic o serwisie zaawansowanym technologicznie. Z uporem maniaka wmawiasz, ze trzeba strone przenies na css i dopiero mozna mowic, ze bedzie zaawansowana. Otoz nie. Nie przypominam sobie, zeby w standardzie hmtla wylecialy tabele.
26-06-2006 18:16
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Nie, nie piszę tak. Stwierdzam, że strona nie jest zaawansowana technologicznie, ponieważ jej część, jaką jest kod statyczny taka nie jest. Są bardziej zaawansowane techniki kodowania stron. Po prostu. Akurat dla CSS nie ma w tym momencie (o ile się nie mylę) żadnej alternatywy (dającej takie możliwości), dlatego można go użyć jako chwilowy synonim zaawansowania.

Piję do tego, że jeśli już chcemy posługiwać się ogólnie takim pojęciem, to strona musi w pełni wykorzystywać dobrodziejstwa współczesności, a nie tylko po części.
26-06-2006 18:21
Chavez
   
Ocena:
0
Sa tez mniej. Sa tez zupelnie inne. Przez jakis czas flash byl lansowany jako najbardziej zaawansowane budowanie stron. Ergo wszystkie strony musza isc na flasha, zeby byly zaawansowane?
Alez jest alternatywa - wlasnie tabele. Przez lata sie je stosowalo a css ma po prostu ulatwic sprawe budowania stron zamiast stosowania tabel. Zgodzic sie chyba z tym?
Ale nie zawsze sie da latwo to zrobic. Technologia ma sluzyc programiscie, nie na odwrot. Strona jest zaawansowana, sa technologie juz calkowicie odchodzace do lamusa, jak np ramki i inne smieci. Tu tego nie ma.
26-06-2006 18:29
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Flash nam trochę odpada, bo średnio nadaje się do robienia całościowego designu całej stronie tego typu ;) Ale mamy go "ponad głowami", także i tego pierwiastka nie zabrakło :)

Tabel używano, bo nie było dla nich alternatywy. Był po prostu html i ewentualnie css o minimalnych możliwościach. Przez całe lata ludzie przyzwyczaili się do tego, żeby właśnie na nich robić wszystko. Tymczasem css 1 zamienił się w css 2 (a już niedługo css 3 mam nadzieję :) i pojawiły się nowe możliwości. Jasne, że sam css nie załatwi wszystkiego i dla osoby, która nie zna go dobrze - będzie niewygodny. Ale z tabel nie trzeba rezygnować całkowicie (mówiłam już o tym wcześniej) i można pozostawić je w miejscach gdzie są niezbędne. Na polterze są spokojnie miejsca, gdzie są zbędne. (Mogę pokazać, jeśli bardzo chcesz ;)
26-06-2006 18:35
Chavez
   
Ocena:
0
Wiem, ze sa. Ale czy przebudowa serwisu i dodatkowa robota i kombinowanie tylko po to, zeby miec cssa ma sens?
26-06-2006 18:50
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Chwilowo chyba tylko taki, że "zaawansowanie techniczne" byłoby faktyczne, a nie propagandowe :) Jeśli Polterowi przybędzie popularności (czego mu szczerze życzę :) tak, że łącze powoli zacznie siadać, to pewnie wtedy ktoś pomyśli o wrzuceniu wszystkich deklaracji style="" i tych uroczych strzałeczek przy linkach w menu do arkuszu stylów ;)
26-06-2006 18:53
Chavez
   
Ocena:
0
To nie propaganda. Propaganda bylby napis "Zgodni z najnowszymi technologiami i W3C". A jest "Poltergeist stał się najbardziej zaawansowanym technicznie i oferującym największe możliwości polskim serwisem fantastycznym" co jest faktem.
26-06-2006 18:56
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Niestety, kiedy już przekonałam się, że aktualnie nie ma innego dużego serwisu o fantastyce na rynku, jest to fakt. Chociaż ma on w sobie tyle prawdy, co stwierdzenie, że "Polter ma najwięcej tekstów pisanych przez pisarzy ze wszystkich polskich serwisów fantastycznych".

A "Zgodni z najnowszymi technologiami i W3C" to kłamstwo, nawet nie propaganda ;)
26-06-2006 19:00
Chavez
   
Ocena:
0
Ale czy to wina Poltera, ze konkurencja slaba technologicznie?

To nie klamstwo by bylo, a prawda wg politykow :D
26-06-2006 19:02
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Wina nie... Tylko rozumiesz, wykorzystywanie tego jako argumentu i atutu, to trochę takie polityczne ;) Powyższy tekst jest tekstem poprawnym politycznie :D
26-06-2006 19:06
Chavez
   
Ocena:
0
To jeden z ilu, 11 chyba akapitow. Jedno zdanie. Bez przesady. Jest parwdziwe i nie jest naciagane. To, ze mamy taka a nie inna informatyczna strone serwisow fantastycznych to nie wina Poltera.
26-06-2006 19:59
Claygirl
    :>
Ocena:
0
Znalazłam przypadkiem (na wykopie) coś, co chyba rozwieje wszelkie wątpliwości, czy się da, czy się nie da (zakodować dużego serwisu w css). Tylko spójrzcie: http://www.yahoo.com/?p=1151355990 :>
26-06-2006 23:08
starlift
    Alez nikt nie mowi, ze sie nie da...
Ocena:
0
...poltera sie nie da, a przynajmniej nie bez karkolomnych, zbednych sztuczek.

Poza tym, widzisz gdzies grafike na Yahoo? Prownaj to z polterem, podlewami pod tekstami, graficznymi naglowkami... Rece opadaja.
26-06-2006 23:11
Claygirl
    sl
Ocena:
0
"Stronę startową" Poltera i tę stronę da się bez problemu nawet. Głównie dzięki temu, że boksy mają określone wielkości, a treść określoną na sztywno szerokość. Nie dałoby się, gdyby polter miał zmienną szerokość i wysokość.

Karkołomne sztuczki stosuje się w css głównie do wypozycjonowania elementów na stronie. Żeby były tam gdzie trzeba i nigdzie nie latały wedle woli. A ta nowa strona yahoo udowadnia, że jednak się da :)
26-06-2006 23:16
starlift
    Boksy poltera
Ocena:
0
maja zmienna szerokosc i wysokosc takze na stronie startowej, co widac po kolumnach.

Strona yahoo nie ma grafiki, tel, elementow zamykajacych i otwierajacych boksa, podelwow, pelnego skalowania, nie ma mozliwosci podpiecia kolo 15 (na dzis) skinow z ktorych kazdy moze byc inaczej uporzadkowany.

Wez sie prosze doksztalc.
26-06-2006 23:50
Claygirl
    sl
Ocena:
0
Już przestań z tym dokształcaniem ;) Bardziej to zabawne niż jakiekolwiek inne, bo zawsze, kiedy rzucasz takim tekstem, dodajesz do niego coś sprytnego, typu: "A to co Ci sie wyswietla to strona statyczna?", albo teraz, że nie ma możliwości podpięcia różnych designów :> Główną zaletą dobrze zakodowanego html + css jest możliwość szybkiej zmiany grafiki - patrz ulubiona strona designerów: www.csszengarden.com
Z tego co widzę, boksy na górze tej strony jakoś nie pałają chęcią do zmiany wysokości i szerokości, a reszta designu w ogóle nie pała chęcią do zmiany swojej szerokości (bo Ajk zaprojektował poltera jako stronę o ustalonej szerokości ;).
A te zmiany gdzie widać na głównej?

I proszę, już przestań z tym dokształcaniem, ignorancją, brakiem pojęcia o tym co mówię. Zabierasz mi z ręki wszystkie zarzuty jakie mogę mieć do Ciebie :D (A głupio odpowiadać - "i Ty też" ;)
27-06-2006 00:11
starlift
    Wiesz, ja znam swoje ograniczenia
Ocena:
0
w tej materii. Nie twierdze, ze jestem ekspertem w temacie. Wydaje mi sie za to, ze nie popisuje sie ignorancja. Wez wrzuc strone poltera w jakis edytor wyswig (nawet frontpage) i zobacz ile potrzebnych jest komorek i pol. Potem wyobraz sobie to w cssie. Dziekuje.
27-06-2006 00:16
Claygirl
    sl
Ocena:
0
;) Redesign serwisu nie polega na zamianie wszystkich komórek w divy :D Tyle w tej materii, bo już powiedziałam, że nie mam tak dużego doświadczeniu w kodowaniu, żeby porządnie pomóc polterowi. A gdybym teraz napisała tutaj wywód co można połączyć z czym, co zostawić, co wyrzucić do css etc. to Ty i tak tego nie zrozumiesz, a Ajk i Blob nie będą mieli czasu tego zakodować.

Wolałabym, żebyś zapoznał się najpierw z tematem zanim zarzucisz mi niewiedzę.

Swoją drogą, dlaczego mając świadomość swoich ograniczeń zawierasz głos w takiej technicznej dyskusji, w której z pewnością potrzebna jest wiedza, żeby móc cokolwiek sensownego napisać?
27-06-2006 00:22
!Blob!
    ręce opadają
Ocena:
0
Komórki zmieniają wysokość, mają mieć równą długość. Jezz, czy myślisz, że ta dyskusja jest jeszcze interesująca dla kogokolwiek? Czy takie szczegóły interesują użytkowników?

A Ty dalej blablasz swoje. Zrób albo niech ktoś inny zrobi. Niech to będzie o 1/3 mniejsze. Niech będzie dobrze działało. To pogadamy. Na razie wycofałaś się z "to jest proste", bo okazuje się, że to zeżre dużo czasu i nie wiadomo czy będzie działało pod wszystkimi przeglądarkami tak samo... Ale dalej drążysz temat.

Jedyne co można poprawić, to kilka przeniesień stylów z kodu do CSS. Ale CSSy są dwa i to też trzeba rozdzielić działowy, od standardowego i nie mam zamiaru Ci tu wszystkiego tłumaczyć. I tak to do Ciebie nie dociera, masz klapki na oczach i twierdzisz cały czas, że wszystko dałoby się lepiej i szybciej, i łatwiej, ale nie umiesz i nie znasz nikogo kto by tę łatwą rzecz wykonał, poza tym to wcale nie będzie szybciej, no i trochę trudniej będzie, etc...

I oczywiście cały czas mówisz o stronie głównej a działowych milczysz, bo takich rzeczy w xHTMLu lub poprzez CSS to się średnio da bez stawania na głowie. A my stawać na głowie nie będziemy.

I to jest z mojej strony EOT bo jak ktoś jest odporny na argumenty, to po dłuższym lub krótszym czasie "dyskusji" mam ochotę wziąć coś ciężkiego i dołączyć do listy argumentów. Bo albo się słuchamy, albo nie.
27-06-2006 10:27
~garfields

Użytkownik niezarejestrowany
    Wielkosc liter
Ocena:
0
Minusy jakie widzę teraz to (głównie dotyczy strony startowej):
1. Wielkość liter dla linków. Jestem trochę ślepy i przy moim LCD jest zdecydowanie za mała jak na moje oczy.
2. Żłóty kolor na zielonym jest ok ale za mało wyróżnia nagółowki działów.
3. Grafiki dot. działów też są mało czytelne przez to że jest to zielony w zielonym na zielonym ;]
4. Wg mnie staracie się zarzucić wchodzacego na stronę od razu zbyt duża ilością danych. >> 14 działow + reklamy.
5. Graficzki dodawane do newsow powinny być utrzymane w jednej wielkości, a nie zmieniać się za każdym razem, w efekcie jest tak że częsć newsów ma 'dziurę' pod ostatnim newsem ponieważ grafika jest zbyt mała.
6. Klawisz WIĘCEJ (graficzka??, kolor liter) powinien być bardziej wyróżniony, znalezienie go zajęło mi trochę czasu
7. Jeśli jest klawisz WIĘCEJ pod aktualności /najnowsze teksty to dalczego nie ma już takiego klawisza pod poszczególnymi działami ?
7. Chyba tyle i chyba się przyzwyczaję :)

27-06-2006 12:04

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.