» Wieści » Nowy Poltergeist!

Nowy Poltergeist!

15-06-2006 21:00 | Przemek 'Draker' Prekurat

Nowy Poltergeist!
Właśnie oglądasz nową, od dawna zapowiadaną wersję serwisu Poltergeist. Praca nad nim zajęła nam "trochę" czasu, ale zdecydowanie warto było poczekać, gdyż w tym momencie Poltergeist stał się najbardziej zaawansowanym technicznie i oferującym największe możliwości polskim serwisem fantastycznym.

Jak widzisz zmieniliśmy układ poszczególnych stron oraz nawigację. Dzięki menu na górze strony możesz poruszać się między poszczególnymi działami serwisu. Menu każdego działu znajduje się po prawej stronie, a obok niego (lub pod nim, na stronach z jedną kolumną) znajduje się jedna z kluczowych zmian - Twoje osobiste menu.

Największą metamorfozę przeszła strona główna serwisu, która obecnie ma być nie tylko miejscem publikacji ostatnich wieści, ale przede wszystkim ma pozwalać na przejrzenie w kilka chwil zawartości tematycznej całego Portalu.

W celu uporządkowania treści z dawnej strony głównej wydzieliliśmy nowe serwisy zajmujące się grami fabularnymi, książkami, filmem, grami planszowymi, karcianymi czy konwentom. Z nowych działów należy wymienić również stronę poświęconą grze fabularnej Kult. I bynajmniej na tym nie poprzestaniemy, gdyż kolejne strony są już w drodze!

Równie duże zmiany przeszła funkcjonalność serwisu. Przede wszystkim, każdy użytkownik może dodawać treści do Poltergeista. Po zalogowaniu można dodawać wieści, noty do naszej bazy danych (np. o książce, filmie czy grze fabularnej) czy przesyłać artykuły do redakcji. Informacje o tym, jak to robić znajdują się w Pomocy, która będzie systematycznie rozwijana.

To nie koniec - za każdy dodany materiał (i opublikowany przez redakcję) użytkownik dostaje Punkty. Dzięki nim już od lipca każdy będzie mógł walczyć o nagrody dla najbardziej aktywnych użytkowników. Początkowo nie będą one szokująco duże i ograniczą się do filmów i książek z naszych zasobów, ale z miesiąca na miesiąc pula będzie systematycznie rosła. Więcej nie powiem, by nie zapeszyć.

Nowy Poltergeist stawia na swoją społeczność użytkowników, dlatego dajemy Wam rozbudowane profile. Każdy użytkownik może zamieścić niezależnie od Avatara swoje zdjęcie, napisać kilka słów o sobie, założyć prywatną galerię, a także... bloga. Tak, tak, to nie pomyłka. Część redakcji już od dawna ma w Poltergeiście swoje blogi. Często o muzyce, kulturze, grach rpg i życiu redakcyjnym. Także Ty możesz założyć swojego bloga i uczynić z niego co zechcesz, np.: pismo o kulturze czy dziennik kampanii. Możesz nawet zaprosić na nim znajomych na organizowany przez siebie konwent.

Z innych ważnych usprawnień warto chociażby wspomnieć o możliwości subskrypcji za pomocą RSS wieści z poszczególnych działów serwisu czy blogów użytkowników. Aby ułatwić dyskusję pod artykułami wprowadziliśmy "śledzenie komentarzy", dzięki temu dostaniesz powiadomienie (również przez RSS), gdy ktoś doda nowy komentarz pod obserwowaną wieścią, artykułem czy notką na blogu. Nie należy zapominać również o możliwości przesyłania Prywatnych Wiadomości do innych użytkowników.

Dla mnie przy okazji premiera nP wiąże się z oficjalnym przejęciem obowiązków Redaktora Naczelnego Poltergeista od Rafała 'Ra-Va' Błaszczaka, który od tej pory skupi się na rozwoju nowego działu kolekcjonerskich gier karcianych. Z tego miejsca dziękuję mu za rok pełnienia tej funkcji i całą energię włożoną w rozwijanie Serwisu.

Rozpisałem się niemiłosiernie, a i tak zdołałem zawrzeć w nim tylko część najważniejszych zmian. Całą resztę zobaczysz po prostu przeglądając strony serwisu i korzystając z nowych opcji.

Mimo tak rewolucyjnych zmian nie uważamy naszej pracy za skończoną. Wciąż wygładzamy detale, jednocześnie po cichu wprowadzając w życie kolejne punkty z nie mającej końca listy wymyślonych przez nas usprawnień. Niemniej Poltergeist w obecnym kształcie zasługuje na pokazanie szerszemu gronu odbiorców, dlatego zapraszam do zwiedzania!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze

string(15) ""

!Blob!
    Clay
Ocena:
0
Kod HTML miał być taki, by:
a) wyświetał się tak samo we wszystkich przeglądarkach, przy pomocy których był oglądany stary Poltergeist
b) był łatwy do edycji (czyt. zrozumiały)
c) mało zajmował.

Ja byłem swego czasu fanatykiem xHTMLa i wszystkie rzeczy robiłem tak, żeby się w dodatku validowały. Draker mi świadkiem. Ale oprzytomniałem. Tobie też to radzę. Albo porób sobie coś bardzo skomplikowanego samym CSSem. Potem pogadamy. Bo mam wrażenie, że w dalszym ciągu nie wiesz, o czym mówisz.
26-06-2006 14:23
Claygirl
    Blob
Ocena:
0
To fantastycznie, że Ci fanatyzm przeszedł ;) Szkoda tylko, że z tych czasów nie zapamiętałeś, że wielokrotnie powtarzane deklaracje nie odciążają kodu, a także, że przeniesienie ich do pliku css nie sprawi, że zaczną się źle wyświetlać w różnych przeglądarkach.

Dla mnie punkty a, b i c można osiągnąć właśnie poprzez zastosowanie css. Natomiast unowocześniając serwis jednocześnie pomijając rozwój połowy kodu, a później szczycić się zaawansowaniem technicznym, można narazić się wyłącznie na krytykę i śmieszność.

Chavez: Da się i zrobić to szybko, wystarczy znać język. I tak, wygodnie jest dodać css do strony 404, żeby wyglądała tak samo jak reszta serwisu. Zresztą, tak właśnie zrobione jest na polterze.
26-06-2006 14:41
!Blob!
    Clay
Ocena:
0
Zrób. Wtedy pogadamy, Wielka Teoretyczko.
26-06-2006 14:42
Claygirl
    Blob
Ocena:
0
Obawiam się, że to bardzo czasochłonne. Ale mogłabym zrobić. Ale i tak tego nie wykorzystacie ;) Więc po co?
26-06-2006 14:44
Chavez
   
Ocena:
0
"Chavez: Da się i zrobić to szybko, wystarczy znać język."
Nie da sie, wystarczy sledzic fora webmasterskie i czytac watki, gdzie lubdzie staraja sie szukac dziur w przegladarkach i jezyku zeby cos zrobic.

"Obawiam się, że to bardzo czasochłonne."
No to szybkie czy czasochlonne?
26-06-2006 14:56
Draker
   
Ocena:
0
Alez nie, Clay, dlaczego. Jak nam zrobisz strone glowna w calosci na CSS, z oknami poszczegolnych dzialow tej samej dlugosci, odpowiednio wydluzajacymi sie czy skracajacymi zaleznie od wygenerowanej w nich zawartosci to zastosujemy bez zajakniecia.

Pamietaj jeszcze, ze jej kod powinien byc o 1/3 lzszejszy od obecnego (liczac plik z css oczywiscie, bo przecie to jest sama strona glowna, wiec niezaleznie gdzie umiescimy kod to sciaga sie on tylko raz) i dzialac idealnie pod kazda przegladarka. Z otwartymi ramionami przywitamy pomoc takiej wybitnej specjalistki jak Ty, jeszcze per Guru zaczniemy do Ciebie sie zwracac. I nie wykrecaj sie ze "czasochlonne", sami robiac nowego Poltergeista spedzilismy przy klawiaturze kilka miesiecy. Co to dla Ciebie dolozyc swoja cegielke w postaci kilku godzin przy CSS, nie?
26-06-2006 15:08
Claygirl
    Chavez i Ajk
Ocena:
0
Chavez: Dla mnei to czasochłonne. Przyznam się odrazu, że nie zajmuję się kodowaniem dużych projektów na codzień, dlatego spodziewam się, że minimum parę dni by mi to zajęlo, a sam efekt na pewno nie byłby optymalny. Są natomiast ludzie, których firmy zatrudniają za porządną kasę, żeby tylko kodowali strony, wszelkiej maści. Myślę, że taka osoba zrobiłaby to szybko i porządnie.

Draker: Nie wiem czy takie kodowanie dałoby radę odchudzić kod o 2/3 (skąd w ogóle taka liczba?) i jak już sam wspomniałeś i ja także wspomniałam, tabelki są tu ze względu na taki design w paru miejscach niezbędne. Ponadto, nie podejmuję się tego zadania (patrz wyżej). Są ludzie do których możecie się zwrócić z takimi prośbami, a którzy na pewno zrobiliby to szybciej i lepiej niż ja.

Wracając do tematu, jak widać doszliśmy już do zgody, że css mógłby tu wiele pomóc. Dlaczego w takim razie ignorujecie jego zalety i fakt, że jego wykorzystanie jest wyznacznikiem zaawansowania? Wytłumaczeniem dla ignorancji nie powinien być fakt, że nie macie kodera css w drużynie.
26-06-2006 15:51
Draker
   
Ocena:
0
W tym rzecz, ze sie wcale nie zgodzilismy, ze CSS bedzie tutaj lepszym rozwiazaniem :)
Chcielismy, zebys nam udowodnila, ze CSS da sie zrobic to o czym pisalismy, jednoczenie kod bedzie krotszy (wartosc 1/3 padla wyzej) itd. Niestety potrafisz jedynie pisac jaki to on jest genialny. !Blob! sluszne to podsumowal nazywajac Cie Wielka Teoretyczka.

Doszlismy do momentu, gdzie przyznalas sie, ze nie zajmujesz sie kodowaniem tak duzych projektow, wiec w mojej opinii, tak jak juz bylo pisane, zwyczajnie nie masz pojecia jak wyglada praca nad takimi projektami. Nie potrafisz zrozumiec, ze to nie ignorancja sklania nas do zrezygnowania z placenia "porzadnej kasy", zeby tylko za wszelka cene pozbyc sie tabelek, a w dodatku uzyskac efekt, ktory jak sama piszesz, nie bylby optymalny.

Do wykorzystania tych kilku tabelek sklania nas fakt, ze pozwalaja one na otrzymanie pozadanego efektu, co nie jest mozliwe przy CSS. Dodatkowo oszczedzamy podane przez Ciebie "kilka dni" i w tym czasie mozemy zajac sie praca nad nowymi funkcjami, ktorych potrzebuja ludzie odwiedzajacy serwis, a nie fani standardow W3C.

Z reszta, EOT, po co marnowac czas na takie rozmowy, skoro nawet niczego ciekawego sie od Ciebie nie dowiemy, bo nie wiesz jak zrobic to o czym piszesz.
26-06-2006 16:29
Chavez
   
Ocena:
0
"Doszlismy do momentu, gdzie przyznalas sie, ze nie zajmujesz sie kodowaniem tak duzych projektow, wiec w mojej opinii, tak jak juz bylo pisane, zwyczajnie nie masz pojecia jak wyglada praca nad takimi projektami."
+1. Zaprojektuj i napisz jakis duzy projekt to pogadamy, czy dalej bedziesz pisac ze standardami.
26-06-2006 16:36
Claygirl
    Ajk ;)
Ocena:
0
Dobrze, że Andrzej Pilipiuk nie dzwoni do każdego, kto zderenzuje mało pozytywnie jego książkę i nie mówi mu z obrażoną miną, że nie pisze książek, to jak śmie oceniać? Podobnie jest z muzyką, plastyką i grosem innych dziedzin, które oceniamy, jednocześnie nie będąc twórcami. Tutaj jest dokładnie tak samo. Nie muszę tworzyć, żeby recenzować i oceniać. Muszę znać język i czytać dużo na ten temat.

Apo, mogę spróbować sprowadzić tutaj kogoś, kto zarabia zawodowo jako koder css. Tylko nie wiem, czy taka osoba zostanie wysłuchana? Czy fakt, że robi to dobrze i często wystarczy? Czy jest jeszcze jakieś inne kryterium, które trzeba spełnić, żebyście zobaczyli to, co oczywiste?

Ps. Nie zawiodłeś mnie :) Dokładnie takiej odpowiedzi się spodziewałam. Well done! ;)

Chavez: Ty też zaprojektuj coś takiego i dopiero wtedy napisz, że się nie da :D
26-06-2006 16:56
Chavez
   
Ocena:
0
Niestety nie jest. Nie programujac w danym jezyku znasz go tylko teoretycznie. Mozesz ocenic efekt pracy, ale nie wmawiaj ludziom czegos, co jest nieprawda. Chcesz przyklad? Znajomy pisal program na zaliczenie z C++. Zgodznie ze standardem ISO program zajmowal 3MB i wykonywal sie na procku 1GHz okolo 20 minut. Po zastosowaniu paru sztuczek, wyszedl kod przestarzaly, ale program zajmuje 1MB i wykonuje sie w 5 minut. Ale zeby tak go zoptymalizowac trzeba bylo pisac w jezyku kolo 5 lat.

BTW projektowalem, nawet swego czasu popelnilem CMSa. Studia informatyczne sa fajne ;)
26-06-2006 17:00
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Właśnie dlatego nie napisałabym (szybko) nowego template do Poltera sama, bo nie znam sztuczek. Nie mam też wdrukowanych w głowę wszystkich bugów IE. Podobne pierdoły przeszkadzają mi w stworzeniu czegoś naprawdę dużego. Ale na szczęście są osoby, które robią takie rzeczy :) Szkoda, że nie znam np. ludzi, którzy zakodowali wp.pl, blogger.com. Znam człowieka, który zakodował blog.pl i przygotował szablony dla niego, natomiast nie uważam, żeby to był prawdziwy majstersztyk (psuty zresztą przez reklamy). W każdym razie oni udowadniają, że się da. To mi w zupełności wystarcza i nie wiem dlaczego Tobie nie?
26-06-2006 17:10
Chavez
   
Ocena:
0
Bo znam ludzi, co pisza phpbb, joggera i pare innych serwisow. Znam tez pare grup, ktore zajmuja sie robieniem stron za kase. I wiem co mowia. Ze tak trzeba sie nameczyc, zeby byc zgodnym ze standardem, ze nie warto. Szczegolnie ze czesc kodu dla IE trzeba po prostu napisac podwojnie, bo nie obsluzy css 2.
Przeczytaj uwaznie, co ja napisalem. Nie napisalem, ze sie nie da. Napisalem, ze nie warto. To tak, jakby stawiac serwerownie na win xp. Da sie? Da, ale po co?
26-06-2006 17:15
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Właśnie po to, żeby móc napisać później w tekście, że serwis jest "zaawansowany technologicznie".

Swoją drogą, mamy tych samych znajomych ;)
26-06-2006 17:22
Chavez
   
Ocena:
0
Mozna pisac. Jest zaawansowany. Nikt nigdzie nie napisal, czy od strony usera czy developera. Silnik jest zaawansowany technicznie. Wiec o co biega? Ze zwraca kod html nie spelniajacy najnowszych standardow? Napisac Ci programm, ktory zwraca liczbe pi, a bedzie zaawansowany technicznie? ;) Wystarczy polimorfizm, jakies szablony klas wrzucic i juz.
26-06-2006 17:25
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Niestety, strony internetowe nie składają się tylko z silników. Co gorsza, silnika nikt z użytkowników nie zobaczy i nie stwierdzi, czy jest zaawansowany czy nie. Jeśli tylko 50% strony jest nowoczesne, to czy można o niej tak pisać ogólnie? Moim zdaniem nie. Tym bardziej, że ta druga połówka jest bliższa użytkownikom do których się pisze.
26-06-2006 17:30
Chavez
   
Ocena:
0
Silnik to najczesciej do 80% strony. User widzi efekty. Widzi dodawane komentarze, blogi, ladne linkowanie, sledzenie komentarzy. Widzi, ze silnik jest zaawansowany. Wiec mylisz sie.

I dalej nie odpowiedzialas. Jesli zrobie strone z jedny mnapisem, zgodna z w3c i z cssem, to bedzie to zaawansowana technologicznie strona? Zastosuje nowoczesne technologie, ergo bedzie, tak?
26-06-2006 17:46
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Nie. Bo strona to całość. Nie wystarczy zrobić xhtml 1.0 strict i css2, żeby mieć zaawansowaną technologicznie stronę. Tak samo, jak nie wystarczy zrobić dobrego silnika.
Możemy się spierać ile to procent będzie. W każdym razie, oba elementy - silnik i kod statyczny są istotne dla strony.
26-06-2006 17:53
Chavez
   
Ocena:
0
No ale zaraz. Bedzie zaawansowany silnik, bedzie zgodnosc, bedzie css. Wiec wszystkie elementy beda nowozcesne jak najbardziej. Tylko ze na stronie pojawi sie pare linijek tekstu. Przeciez wszystko bedzie jak najbardziej nowoczesne. Wiec strona BEDZIE nowoczesna technologicznie. Tylko malo ciekawa. Bo co ma tresc strony do nowoczesnosci albo ulozenie divow? Nic nie ma. Wg Twojego rozumowania, silnik i strona musza byc zgodne z najnowszymi standardami. Wiec beda. W czym sie teraz nie zgadzasz? Bo zaraz zaczniesz sama sobie zaprzeczac. Po prostu przyznaj, ze czepiasz sie dla samego czepiania. Pojecia nie masz o pisaniu takich systemow, jak sama przyznalas, a chcesz poprawiac te istniejace. No wyvacz, ja sie na kreceniu filmow nie znam i rezyserow nie poprawiam.
Jak dla mnie EOT, chyba ze napiszesz cos sensownego.
26-06-2006 18:02
Claygirl
    Chavez
Ocena:
0
Chyba dla mnie też EOT, bo nie rozumiem Twojego posta niestety :(
Możesz wytłumaczyć o co chodzi w Twoim wywodzie, do czego pijesz, etc?

No i do tego stwierdziłeś, że nie mam pojęcia o pisaniu takich systemów. Owszem, nie mam. W życiu bym takiego silnika nie napisała. Po prostu no way. Mam tylko pojęcie o oprawianiu cmsów w kod statyczny, o czym staram się teraz dyskutować.
26-06-2006 18:06

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.