» Wieści » Nowy Poltergeist!

Nowy Poltergeist!

|

Nowy Poltergeist!
Właśnie oglądasz nową, od dawna zapowiadaną wersję serwisu Poltergeist. Praca nad nim zajęła nam "trochę" czasu, ale zdecydowanie warto było poczekać, gdyż w tym momencie Poltergeist stał się najbardziej zaawansowanym technicznie i oferującym największe możliwości polskim serwisem fantastycznym.

Jak widzisz zmieniliśmy układ poszczególnych stron oraz nawigację. Dzięki menu na górze strony możesz poruszać się między poszczególnymi działami serwisu. Menu każdego działu znajduje się po prawej stronie, a obok niego (lub pod nim, na stronach z jedną kolumną) znajduje się jedna z kluczowych zmian - Twoje osobiste menu.

Największą metamorfozę przeszła strona główna serwisu, która obecnie ma być nie tylko miejscem publikacji ostatnich wieści, ale przede wszystkim ma pozwalać na przejrzenie w kilka chwil zawartości tematycznej całego Portalu.

W celu uporządkowania treści z dawnej strony głównej wydzieliliśmy nowe serwisy zajmujące się grami fabularnymi, książkami, filmem, grami planszowymi, karcianymi czy konwentom. Z nowych działów należy wymienić również stronę poświęconą grze fabularnej Kult. I bynajmniej na tym nie poprzestaniemy, gdyż kolejne strony są już w drodze!

Równie duże zmiany przeszła funkcjonalność serwisu. Przede wszystkim, każdy użytkownik może dodawać treści do Poltergeista. Po zalogowaniu można dodawać wieści, noty do naszej bazy danych (np. o książce, filmie czy grze fabularnej) czy przesyłać artykuły do redakcji. Informacje o tym, jak to robić znajdują się w Pomocy, która będzie systematycznie rozwijana.

To nie koniec - za każdy dodany materiał (i opublikowany przez redakcję) użytkownik dostaje Punkty. Dzięki nim już od lipca każdy będzie mógł walczyć o nagrody dla najbardziej aktywnych użytkowników. Początkowo nie będą one szokująco duże i ograniczą się do filmów i książek z naszych zasobów, ale z miesiąca na miesiąc pula będzie systematycznie rosła. Więcej nie powiem, by nie zapeszyć.

Nowy Poltergeist stawia na swoją społeczność użytkowników, dlatego dajemy Wam rozbudowane profile. Każdy użytkownik może zamieścić niezależnie od Avatara swoje zdjęcie, napisać kilka słów o sobie, założyć prywatną galerię, a także... bloga. Tak, tak, to nie pomyłka. Część redakcji już od dawna ma w Poltergeiście swoje blogi. Często o muzyce, kulturze, grach rpg i życiu redakcyjnym. Także Ty możesz założyć swojego bloga i uczynić z niego co zechcesz, np.: pismo o kulturze czy dziennik kampanii. Możesz nawet zaprosić na nim znajomych na organizowany przez siebie konwent.

Z innych ważnych usprawnień warto chociażby wspomnieć o możliwości subskrypcji za pomocą RSS wieści z poszczególnych działów serwisu czy blogów użytkowników. Aby ułatwić dyskusję pod artykułami wprowadziliśmy "śledzenie komentarzy", dzięki temu dostaniesz powiadomienie (również przez RSS), gdy ktoś doda nowy komentarz pod obserwowaną wieścią, artykułem czy notką na blogu. Nie należy zapominać również o możliwości przesyłania Prywatnych Wiadomości do innych użytkowników.

Dla mnie przy okazji premiera nP wiąże się z oficjalnym przejęciem obowiązków Redaktora Naczelnego Poltergeista od Rafała 'Ra-Va' Błaszczaka, który od tej pory skupi się na rozwoju nowego działu kolekcjonerskich gier karcianych. Z tego miejsca dziękuję mu za rok pełnienia tej funkcji i całą energię włożoną w rozwijanie Serwisu.

Rozpisałem się niemiłosiernie, a i tak zdołałem zawrzeć w nim tylko część najważniejszych zmian. Całą resztę zobaczysz po prostu przeglądając strony serwisu i korzystając z nowych opcji.

Mimo tak rewolucyjnych zmian nie uważamy naszej pracy za skończoną. Wciąż wygładzamy detale, jednocześnie po cichu wprowadzając w życie kolejne punkty z nie mającej końca listy wymyślonych przez nas usprawnień. Niemniej Poltergeist w obecnym kształcie zasługuje na pokazanie szerszemu gronu odbiorców, dlatego zapraszam do zwiedzania!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Claygirl
    sl
Ocena:
0
Dlaczego wp.pl nie jest wzorcowe ze względu na technologię? Oczywiście chodzi mi o zakodowanie strony, o którym cały czas mówimy.

Analogia motoryzacyjna także nie jest trafna imho ;)

Wp.pl na które się powołałam pokazuje, że można wykorzystać i elementy div i tabele i możliwości css. Wierzę, że w takiej formie jest to także wykonalne na polterze. Myślę, że przeniesienie informacji o wyglądzie strony do css odciążyłoby łącze. Więc to i elastyczne (bo łączące stare z nowym) i efektywne rozwiązanie.

Standardy mają to do siebie, że się zmieniają ;) Te, z których wy (prawie) korzystacie zmieniły się na nowe już długie lata temu. Tak jest ze wszystkim w świecie informatyki. Stąd pytanie - dlaczego polter ma silnik napisany (prawdopodobnie, bo oczywiście nie mam do niego wglądu ;) na najnowszej wersji php, a nie np. na php 3, a tymczasem kod statyczny w html, kiedy istnieją bardziej zaawansowane języki?

Standardy mają tę zaletę, że wnoszą ze sobą nowe możliwości. Dlatego właśnie korzystamy z komputerów klasy PC, a nie starych atarynek.
25-06-2006 17:04
Seji
    Wiesz co, Clay?
Ocena:
0
Ja propaguje Opere, Opera walczy o standardy, wiec ja walcze o standardy. Ale sa granice, po przekroczeniu ktorych walka o standard zmienia sie w fanatyzm.

Polter dziala - pod IE, FF, Opera, ba - nawet pod Opera Mini. Poki dziala dobrze, w srodku moze byc pisany nawet w FORTRANie. Ze validator wywala 140 bledow? A niech wywala. nikt nie pisze tutaj, ze strona jest W3C OK.
25-06-2006 17:08
Claygirl
    Seji
Ocena:
0
Fanatyzm włącza mi się, kiedy widzę słowa "nowoczesny" i "zaawansowany technicznie" :) Korzystam z poczty tlenowej, chociaż jest beznadziejnie zakodowana. A o tym dowiedziałam się dopiero od kogoś, komu strona sypała się regularnie. W kod poltera zaglądnęłam dopiero po przeczytaniu tego "propagandowego" arta.
Już wcześniej w komentarzach zaznaczyłam, że nie nalegam, żeby Polter został inaczej zakodowany. Nalegam jedynie, żeby nie reklamował się czymś, czego nie ma. Efekty takich działań widać było dobrze na wykopie.
25-06-2006 17:16
Seji
    Na wykopie?
Ocena:
0
Coz, myslalem, ze tam jest pizom ktory znam z digg.com - jak sie okazalo, siedza tam zakompleksieni admini, ktorzy nie maja dziewczyn, ale maja komputery. Jak to w Polsce bywa.

Nikt nie pisal, ze Polter jest high-tech w ogole. Pisano za to, ze jest high-tech posrod innych portali o fantastyce.
25-06-2006 17:21
Claygirl
    Wykop
Ocena:
0
Obawiam się, że to co stało się na wykopie jest wynikiem wspomnienia właśnie o nowoczesności Poltera. Wg. mnie, jeśli wrzuciłbyś go jako obszerny serwis o fantastyce z dużą ilością dobrych jakościowo materiałów, to nikt nie spojrzałby w kod strony (a przynajmniej nie skreślał serwisu tylko z tego powodu).

Na niekorzyść Poltera przemawia, że Gildia, chociaż nie śliczna, jest zakodowana porządnie i nowocześnie.
25-06-2006 17:26
Seji
    Jesli
Ocena:
0
do nowoczenego kodowania zaliczac brak ergonomii i niedzalajace 'taby' na glownej to owszem, jest dobrze zakodowana.
25-06-2006 17:31
Claygirl
    Faux pas
Ocena:
0
Oh my, nie zauważyłam, że Gildia to serwis kulturalny, a nie fantatystyczny :D W takim razie chylę czoła dla zaawansowanego technicznie Poltera, który jednocześnie jest jedyny dużym serwisem o fantastyce w polskiej sieci :D
25-06-2006 17:38
starlift
    Gildia leci na darmowych skryptach...
Ocena:
0
...poza tym kodowanie to nie tylko html. Jezu jak mozna byc tak opornym... Poza tym polter nie jest reklamowany jako zaawansowany technicznie. Widzialas gdzies taka reklame?

A ze jest najbardziej zaawansowanym i nowoczesnym technicznie serwisem wsrod fantastycznych stron to fakt.

Uzywamy css tam gdzie jest potrzebny. Zauwaz jak bardzo prosty szablon (wzglednie) ma wp.pl - polter, chocby strona info.polter.pl to skomplikowana struktura - nie zrobisz jej, chocbys chciala na css.

Clay, skoncz irytowac ludzi swoja ignorancja i popisywaniem sie nieznajomoscia tematu. :/
25-06-2006 18:31
Claygirl
    sl ;)
Ocena:
0
Gildia się nie liczy, bo jest serwisem kulturalnym. Poza tym, html to nie wszystko, jest jeszcze CSS :DDDD

Reklamę, której nie ma masz np. właśnie w tym tekście, który komentujesz :D

Oj już przestaję, już przestaję, bo jestem przecież kobietą i jak ja się mogę znać :DDDD
25-06-2006 18:42
starlift
    Nie mowie ze nie mozesz sie znac
Ocena:
0
ani tym bardziej nie argumentuje tego Twoja plcia. Nie przesadzaj. :/

O Gildii nie napisalem, ze sie nie liczy... A tekst powyzej nie jest reklama... Specjalnie wszystko przekrecasz?

Choc Gildia faktycznie wykracza juz baardzo poza ramy fantastyki - taki redakcja obrala profil i przy ich zasobach wcale sie nie dziwie.
25-06-2006 18:55
Claygirl
    Sl
Ocena:
0
Nie ma się co oszukiwać, ten tekst ma zachęcić wszystkie osoby, które przekonane do Poltera nie są.

A właściwie nie wiem dlaczego miałabym się nie znać w takim razie? Czyli nie dlatego, że jestem kobietą? To dlaczego, skąd ten wniosek? ;)
25-06-2006 19:06
starlift
    Nie znasz sie dlatego,
Ocena:
0
ze nie masz pojecia o czym piszesz. Nie dlatego, ze jestes kobieta! Skad ten pomysl...

Tekst na gorze nie ma nikogo zachecac. Ma pokazac co dzialo sie przez ostatnie 1,5 roku (albo i wiecej, bo top strony jest nawet starszy) i dlaczego serwis nieco przysiadl przez ostatnie 6 miesiecy, kiedy czesc redakcji skupiala sie na nP i ignorowala starego poltka.
25-06-2006 19:18
Claygirl
    sl
Ocena:
0
Skąd pomysł, że nie mam pojęcia o czym piszę? :D Śmiałe stwierdzenie i chciałabym dowiedzieć się czyto merytorycznie gdzie widzisz moją niewiedzę.

Dla mnie powyższy tekst ma inny charakter. O linii reklamy Poltera jako zaawansowanego technicznie i nowoczesnego serwisu świadczy też to, jak został przedstawiony na wykop.pl. Czy gdzieś jeszcze był reklamowany?
25-06-2006 19:21
starlift
    Na wykop.pl to Seji wrzucil
Ocena:
0
linka. Nie byl reklamowany i zadna akcja reklamowa nowego wizerunku poltera nie byla przeprowadzana, glownie dlatego, ze wiele jeszcze do zrobienia. Na pewno nie bedzie reklamowany nowoczesnoscia kodu, bo mamy zbyt wiele innych zalet techniczne nowinki przytlaczajace. :)

Twoja niewiedze widze w uporczywym komentowaniu cssu (a wlasciwie jego niezastosowania wszedzie). Nie da sie tego zrobic w serwisie takim jak ten. Przy tych ukladach kolumn, naglowkow, boksow itp. itd.

Jak juz wiele razy pisalem nowoczesnosc serwisu to nie tylko generowany kod. To takze to co jest generowane - tresc wyswietlana. A ta serwowana jest w sposob technicznie zdumiewajacy.

Wg Ciebie nie mozna nazwac poltera nowoczesnym technicznie bo nie wcisnelismy na sile standardu css, czy jakiegos tam innego. To pokazuje ograniczony zakres Twojego myslenia kategoriami standardow, ktore sa nieco niezyciowe w przypadku tego projektu. Tym bardziej, ze wszystko pieknie chodzi, dzieki takim i innym sztuczkom. Mniej lub bardziej nowatorski. To tez jest zaawansowanie techniczne.

Wracajac do reklamy - polter nie byl reklamowany od czasu odpalenia nP (moze tylko poszla reklama w GP dzialu Monastyru - bez zwiazki z nP). Jesli bedziemy go reklamowac, a zapewne tak bedzie, nie bedziemy klasc nacisku o zaawansowaniu technicznym, choc na pewno nie zapomnimy o nowych mozliwosciach oferowanych przez technologiczne innowacje wprowadzone w Poltergeista.
25-06-2006 19:44
Claygirl
    Seji
Ocena:
0
jest wicekimśtam, więc chyba jego działania są dosyć reprezentacyjne ;) W każdym razie cieszę się, że nie będziecie z hasłem nowoczesności iść do ludzi, bo byłaby wielka szkoda ;)

Niestety, brak zorientowania wykazujesz tutaj tylko Ty (czemu się nie dziwię, bo z tego co wiem, to nie jesteś fanem komputerowych pierdół :). CSS przy takim właśnie projekcie zaoszczędziłby wam trochę łącza i trochę serwera. Im większa oglądalność, tym większa oszczędność. Przy odrobinie chęci można tam wyrzucić te wielokrotne deklaracje fontów etc, o których już ktoś wspominał w komentarzach. Można go też zatrudnić do wstawiania tych strzałek przed linkami w menu ;) Generalnie, uczynny z niego chłopak i lubi wyręczać ludzi, jak się go ładnie poprosi ;)

EDIT: Wracamy do omawianego tematu ;) Do standardów przyczepiłam się, bo są między innymi wyznacznikiem zaawansowania technicznego, które występuje w tym tekście. Jeżeli jakaś część strony jest napisana w sposób archaiczny, to nie można o całości powiedzieć, że jest nowoczesna.
25-06-2006 19:52
Seji
    Seji sobie wrzucil jako Seji
Ocena:
0
prywatnie i z ciekawosci, bez rozkazu, polecenia czy oficjalnej zgody. ja tez jestem internauta i lubie sobie powklejac linki.
25-06-2006 19:57
~burp

Użytkownik niezarejestrowany
    glowna zaleta css-design
Ocena:
0
Zdaje mi sie, że Szanowni Panstwo zapomnieli o glownym powodzie, dla ktorego rzesze projektantów robia swoje strony w semantycznym ukladzie div'owym bez stylów inline:

przynajmniej o 1/3 "lżejszy" kod w porównaniu do tabelkowego.

oraz

duzo lepsze "widzenie" czegos takiego przez silniki wyszukiwarek

-----------------------

Strona poltera byc moze jest naj.. wsrod serwisow tego typu w Polsce i to jest ok, ale w globalnym ujęciu 'trochę' odstaje.
25-06-2006 20:43
!Blob!
    Ad wszyscy
Ocena:
0
Clay, z uporem maniaka omijasz wszystkie zdania, gdzie ktoś mówi, że obecnego wyglądu Poltergeista nie da się zrobić w/d standardów tak, by wyświetlał się tak samo we wszystkich przeglądarkach, a jeżeli już nawet się da, to jedynie używając "sztuczek" a sam HTML straci na przejrzystości i elastyczności.

Mam wrażenie, że nie wiesz jak, ale chesz dokopać. Tak, Poltergeist jest nowoczesny, cokolwiek by to miało znaczyć. Ogólnie.

Komentarz na wykop.pl mnie rozbawia totalnie. To tak, jakby ktoś napisał, "ale ta funkcja do zamieniania małych liter na duże jest beznadziejnie zakodowana, bo cyfr nie zamienia". Albo coś równie głupiego. Linki takie jak ktoś tam podał nigdy się w naszym serwisie nie pojawią, bo są generowane przy użyciu takich a nie innych funkcji. Równie dobrze możnaby się czepić że http://www.onet.pl/xxx wywala 404! Błąd! Błąd! Ale syfny serwis!

Ale nie, trzeba i tak się dowalić. I ten ktoś robi to tak samo jak Ty Clay, mam wrażenie, że po prostu zazdrościsz i trzeba dokopać.

Jak ja bym bardzo chciał, żeby dyskusje w Polsce nie toczyły się na zasadzie "trzeba dokopać". Ja na Twoim miejscu bym powiedział "słuchajcie, ale ta nowoczesność dotyczy też HTMLa, bo mi sie nie wydaje?". W odpowiedzi dostałbym "Kod HTML jest zrobiony w takiej formie, żeby a) wyświetał się tak samo we wszystkich przeglądarkach, przy pomocy których był oglądany stary Poltergeist b) był łatwy do edycji c) mało zajmował. Dokładnie w takiej kolejności i była to jedyna metoda, kiedy się tak dało zrobić."

Ad silniki wyszukiwarek - spokojnie... ;)

Ps. Clay, coś czuję, że Ty z tych, co to wielbią XML a CSV skreślają od razu, bo jest "nienowoczesny"... ;>
26-06-2006 11:28
Claygirl
    Blob
Ocena:
0
Nie ominęłam żadnego zdania z cyklu "na polterze tego się nie da zrobić". Za każdym razem odpowiadam: "Da się". Swojego zdania nie zmienię, bo CSS znam. Wy chyba powinniście albo zmienić zdanie, albo poznać język o którym z takim uporem piszecie, że jest niemożliwy do szerokiego zastosowania na Polterze. Nikt nie zmusza was do rezygnowania z tabelek, ale miło byłoby gdyby nie stanowiły one podstawy designu. Miło byłoby również odciążonym łączom.

Zazdrościć raczej nie mam czego, bo na jakiej podstawie? Nie jestem posiadaczką serwisu konkurencyjnego i nie spalam się z zazdrości, że macie nowy design. Jestem użytkownikiem poltera, cieszę się, że nadeszły zmiany, a jednocześnie jestem bardzo zawiedziona, że rozwinęliście tylko część serwisu. Zaplecze dostało swój makeover, a kod strony nie. Bardzo szkoda, bo wtedy możnaby użyć argumentu o nowoczesności, jako chwytu reklamowego.

Apo Wykopu: wszyscy z uporem maniaka natomiast czepiają się stwierdzenia o funkcji, które (jak już sl tłumaczył) jest o tyle nietrafne, że "błąd" zaostał stworzony celowo. Natomiast część komentarza o designie, jest omijana. Obawiam się, że 10 osób nie zakopało linka z powodu "źle" zimplementowanej funkcji.

Do tego, chcę przypomnieć (po raz setny), że nie staram się dokopać wam, bo po co? Zwaram tylko uwagę na ignorancję, z jaką podchodzicie do tego elementu strony internetowej, który jest równie ważny co jej silnik. Fifty fifty. Fifty nowoczesne, fifty stare.

No i niestety, jeśli kod miał być lekki i łatwy do edycji, to trzeba było przyłożyć się do css. Do takich zadań został stworzony ten język. Do jak największego oddzielenia graficznego aspektu strony (który dzięki "wyrzuceniu" do oddzielnego pliku css może być ściągany przez przeglądarkę raz, a nie z każdą stroną) i wyklarowaniu html w celu łatwiejszej edycji. Zadziwia mnie, że pisząc właśnie o takich celach waszego kodowania zupełnie niezauważasz, że większe wykorzystanie css umożliwiłoby ich lepsze zrealizowanie.
26-06-2006 14:17
Chavez
   
Ocena:
0
To ja tez odpowiem. Da sie? Da sie. Pytanie brzmi, kto ma czas i nerwy babrac sie w css z czyms, co da sie zalatwic w 30 sekund jedna tabelka? Pomijajac juz pytanie, ktora wersje css wspierac, 1, 2 czy powstajaca 3? Do tego dodajmy, ze IE nie wspiera nawet wersji 1, co wylacza jakies 80% (dane na oko) userow z zabawy.
Czy css sie przydaje? Pewnie, jest fajny ma plusy. Ale nie popadajmy w paranoje. Do strony bledu 404 tez dodac cssa? ;)
26-06-2006 14:22

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.