» Wieści » Nowy Poltergeist!

Nowy Poltergeist!

15-06-2006 21:00 | Przemek 'Draker' Prekurat

Nowy Poltergeist!
Właśnie oglądasz nową, od dawna zapowiadaną wersję serwisu Poltergeist. Praca nad nim zajęła nam "trochę" czasu, ale zdecydowanie warto było poczekać, gdyż w tym momencie Poltergeist stał się najbardziej zaawansowanym technicznie i oferującym największe możliwości polskim serwisem fantastycznym.

Jak widzisz zmieniliśmy układ poszczególnych stron oraz nawigację. Dzięki menu na górze strony możesz poruszać się między poszczególnymi działami serwisu. Menu każdego działu znajduje się po prawej stronie, a obok niego (lub pod nim, na stronach z jedną kolumną) znajduje się jedna z kluczowych zmian - Twoje osobiste menu.

Największą metamorfozę przeszła strona główna serwisu, która obecnie ma być nie tylko miejscem publikacji ostatnich wieści, ale przede wszystkim ma pozwalać na przejrzenie w kilka chwil zawartości tematycznej całego Portalu.

W celu uporządkowania treści z dawnej strony głównej wydzieliliśmy nowe serwisy zajmujące się grami fabularnymi, książkami, filmem, grami planszowymi, karcianymi czy konwentom. Z nowych działów należy wymienić również stronę poświęconą grze fabularnej Kult. I bynajmniej na tym nie poprzestaniemy, gdyż kolejne strony są już w drodze!

Równie duże zmiany przeszła funkcjonalność serwisu. Przede wszystkim, każdy użytkownik może dodawać treści do Poltergeista. Po zalogowaniu można dodawać wieści, noty do naszej bazy danych (np. o książce, filmie czy grze fabularnej) czy przesyłać artykuły do redakcji. Informacje o tym, jak to robić znajdują się w Pomocy, która będzie systematycznie rozwijana.

To nie koniec - za każdy dodany materiał (i opublikowany przez redakcję) użytkownik dostaje Punkty. Dzięki nim już od lipca każdy będzie mógł walczyć o nagrody dla najbardziej aktywnych użytkowników. Początkowo nie będą one szokująco duże i ograniczą się do filmów i książek z naszych zasobów, ale z miesiąca na miesiąc pula będzie systematycznie rosła. Więcej nie powiem, by nie zapeszyć.

Nowy Poltergeist stawia na swoją społeczność użytkowników, dlatego dajemy Wam rozbudowane profile. Każdy użytkownik może zamieścić niezależnie od Avatara swoje zdjęcie, napisać kilka słów o sobie, założyć prywatną galerię, a także... bloga. Tak, tak, to nie pomyłka. Część redakcji już od dawna ma w Poltergeiście swoje blogi. Często o muzyce, kulturze, grach rpg i życiu redakcyjnym. Także Ty możesz założyć swojego bloga i uczynić z niego co zechcesz, np.: pismo o kulturze czy dziennik kampanii. Możesz nawet zaprosić na nim znajomych na organizowany przez siebie konwent.

Z innych ważnych usprawnień warto chociażby wspomnieć o możliwości subskrypcji za pomocą RSS wieści z poszczególnych działów serwisu czy blogów użytkowników. Aby ułatwić dyskusję pod artykułami wprowadziliśmy "śledzenie komentarzy", dzięki temu dostaniesz powiadomienie (również przez RSS), gdy ktoś doda nowy komentarz pod obserwowaną wieścią, artykułem czy notką na blogu. Nie należy zapominać również o możliwości przesyłania Prywatnych Wiadomości do innych użytkowników.

Dla mnie przy okazji premiera nP wiąże się z oficjalnym przejęciem obowiązków Redaktora Naczelnego Poltergeista od Rafała 'Ra-Va' Błaszczaka, który od tej pory skupi się na rozwoju nowego działu kolekcjonerskich gier karcianych. Z tego miejsca dziękuję mu za rok pełnienia tej funkcji i całą energię włożoną w rozwijanie Serwisu.

Rozpisałem się niemiłosiernie, a i tak zdołałem zawrzeć w nim tylko część najważniejszych zmian. Całą resztę zobaczysz po prostu przeglądając strony serwisu i korzystając z nowych opcji.

Mimo tak rewolucyjnych zmian nie uważamy naszej pracy za skończoną. Wciąż wygładzamy detale, jednocześnie po cichu wprowadzając w życie kolejne punkty z nie mającej końca listy wymyślonych przez nas usprawnień. Niemniej Poltergeist w obecnym kształcie zasługuje na pokazanie szerszemu gronu odbiorców, dlatego zapraszam do zwiedzania!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze

string(15) ""

starlift
    Banner wyswietla
Ocena:
0
sie tylko pare razy, wiec to maly problem. Caly czas faktycznie bylby masakrujacy dosc. :) Ale po 3-6 kliknieciach juz go nie powinno byc. :)
20-06-2006 22:08
~Iris

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Totalny chłam, 0 wyobrazni, że już nie wspomne o minimum rozeznania w budowie portalu informacyjnego czy też podstaw designu.
Zielone na zielonym - jaskawe i nieco ciemniejsze - gratki. W szczególności w polączeniu z czcionka rozmiaru...rozumu twórcy.

Powtarzające się informacje w 3 różnych boxach - film, komiks i... nie ważne co. 1000 x ta sama informacja.

Znajdowanie poszczególnych rzeczy, w tym Forum przede wszystkim...nie powiem co...beznadzieja.

Ogółem, do d..., zmiany, choć to zawsze zmiany, a one są dobre. Szkoda tylko, że znów ktoś się nie wysilił - a potem tylko bandy klaszcza na wiwat....
20-06-2006 22:58
sarakin
    hmmm
Ocena:
0
Mówiąc szczerze nie podoba mi się nowy design poltera, stary był bardziej intuicyjny, teraz gdy chce się coś znaleźć trzeba szukać i szukać, wszystko poprzestawiane, komenty do artykułów pokasowane, zielonkawy kolor kojarzy mi się z valkirią której zresztą nie lubię, mam nadzieję że na zielonkawym kolorze się skończy i nie będzie wyskakiwania durnowatych reklam na pół ekranu, jak to ma miejsce w valkiri. Merytorycznie wszystko jest w jak najlepszym porządku, ale graficznie to już nie do końca.
21-06-2006 16:05
!Blob!
    Komentarze...
Ocena:
0
Większość komentarzy udało się przenieść, a te zagubione - wrócą z pewnością.

Graficznie głównie chodzi o szybki dostęp do wieści z całego serwisu, dalej już jest "po staremu".

Reklam u nas nigdy nie było jakoś przesadnie dużo, wyskakujących i denerwujących na pewno nie damy.

Ps. Poltergeist zielony był od dawna. :)
21-06-2006 16:10
sarakin
    jeszcze jedno...
Ocena:
0
mam jeszcze taką małą uwagę, w dziale warhammera nie da się wejść na forum warhammera ( nic się nie wyświetla ) dopiero po wejściu w INNE > forum, można się tam przebić
21-06-2006 19:32
!Blob!
    dziękujemy
Ocena:
0
Już poprawiamy. ;)
21-06-2006 19:36
sarakin
   
Ocena:
0
cieszę się niezmiernie ;D
21-06-2006 20:32
ymir
    A miałem nadzieję...
Ocena:
0
że nowy Polter przejmnie się accessibility, usability, W3C, WAI, eXtreme Programming i innymi fajnymi słówkami...
A tak jest ślicznie, ale czytając kod wywraca mnie na lewą stronę ;) Będę czytał stronę, nie kod i za pare dni przestaną mi się śnić te z deklaracjami czcionki w każdej linijce ;) Brrr, moja designerska dusza cierpi katusze.
23-06-2006 10:58
!Blob!
    czepliwość nad czepliwościami?:)
Ocena:
0
Tak jakby to miało jakiekolwiek znaczenie. Strona nie waży dużo, poprawnie się wyświetla we wszystkich przeglądarkach. Czego chcieć więcej? Zgodności z ultra-niewygodny-bezsensowny-standard-v.3.0357bc? O tym możemy podyskutować gdzie indziej...

Z drugiej strony, ja jestem odpowiedzialny za silnik, nie za HTML i tutaj mogę powiedzieć, że parę fajnych akronimów jest zastosowanych. ;P
23-06-2006 11:19
Claygirl
    Czepiam się
Ocena:
0
Ponieważ moje komentarze już dawno zostały rozmaślone i przeinaczone, powtórzę po raz następny: niech sobie będzie Polter będzie zakodowany jak chce. Niech tylko nie reklamuje się, że jest hiper nowoczesno-zaawansowany technicznie, bo poza kolejną linijką bełkotu, nie wnosi nic prócz kłamstwa. Ponieważ kod od strony klienta nie jest zgodny ze standardami (nie tylko nowymi, starymi także nie - w ogóle z żadnymi nie jest zgodny) o których wspomina Blob, dlatego nie można powiedzieć o nim, że jest nowoczesny.

I nie ma co się zżymać, że standardy są niepotrzebne, niewidomi nikogo nie obchodzą, a użytkownicy korzystający z przeglądarek innych niż te, którzych używają członkowie redakcji, to mniejszość pozbawiona praw. Nie ma co się zżymać, bo nie o to chodzi. Chodzi o to, że Polter, serwis posiadający bardzo wiele zalet, jest reklamowany atutem, którego nie ma.
24-06-2006 10:32
ymir
    No właśnie ;)
Ocena:
0
A, i wielkie dzięki za RSSy (i validują się! ;)). Sprawiły, że po 3 latach wracam do poltera =]
24-06-2006 14:10
!Blob!
    Clay
Ocena:
0
A ja zawsze mówiłem o kodzie strony, silniku. Jest nowoczesny, szybki i w ogóle. ;) Więc jest reklamowany atutem który posiada i który mogę pokazać każdemu, jak tylko go spotkam. Bo kod Poltera zawsze mam przy sobie. ;]

I wydaje mi się, że zawsze "nowoczesność kodu" była wymieniana jako atut strony technicznej, wewnętrznej, a Ty sie uczepiłaś HTMLa. Przecież gdybyśmy się chwalili "mamy nowoczesny HTML/xHTML" to by była najśmieszniejsza promocja na świecie. ;P Za to nowoczesny, zoptymalizowany silnik, to jest coś, o czym już warto powiedzieć.

Nie mówiąc o tym, że Poltergeist wyświetla się poprawnie chyba we wszystkim, czego używaja taka część osób, że statystyki to odnotowują. Czepianie się jest dlatego bezzasadne, bo taki a nie inny kod nie niesie ze sobą żadnych negatywnych konsekwencji.

I jeśli ktoś chce mnie przekonać, że jest inaczej, niech zrobi to na priv. ;P
25-06-2006 09:20
Claygirl
    Blob
Ocena:
0
Jak można się chwalić czymś, do czego użytkownik nie ma dostępu?
25-06-2006 09:51
starlift
    Glowe stracilas?
Ocena:
0
Jak to nie ma dostepu? A to co Ci sie wyswietla to strona statyczna?

Szczerze mowiac irytuja mnie Twoje komentarze pozbawione jakiegokolwiek procenta wiedzy w temacie o ktorym sie tak namietnie wypowiadasz.
25-06-2006 09:58
Claygirl
    sl
Ocena:
0
Tak, to strona statyczna.

Blob: Może warto napisać o tym, że Polter ma dobry silnik, a nie, że jest ogólnie zaawansowany technologicznie? To duża różnica, a drugie stwierdzenie nie jest niestety prawdziwe. (Np. patrz na komentarz do nowoczesnego Poltera na wykop.pl)
25-06-2006 12:25
starlift
    To jest strona generowana dynamicznie,
Ocena:
0
a to spora roznica. Ilosc i zlozonosc operacji na bazie danych jaka sie wykonuje w ulamku sekundy jest wprost powalajaca, przy kazdym generowaniu strony, za kazdym kliknieciem.

Komentarz na wykop jest niestety bezsensowny - jest tak zrobione celowo - zmieniamy czesto nazwy artykulow, a dzieki temu stare linki nadal dzialaja. Czemu zmieniamy? Np. w zapowiedziach jest gra Siec Energetyczna, ale jej nazwa zmieni sie na oko za miesiac. Zmieniam tytul artykulu, ale stare linki nadal dzialaja. Podobnie z nazwami innych rzeczy, literowkami w tytulach, przesunieciami artykulow miedzy dzialami.

Wiesz, czepic sie mozna wszystkiego, sam widze mase bledow jeszcze (spokojnie, powoli sa poprawiane), ale akurat mowisz o czym, o czym zielonego pojecia nie masz.

Polter jest zaawanasowany technologicznie, a z pewnoscia jest najbardziej zaawansowanym serwisem o fantastyce.

Nie zastosowanie wszedzie css jest po prostu celowe, nie ma sensu meczyc sie i fikolkami na sile uzywac czegos, co sie nie sprawdza.
25-06-2006 12:51
Claygirl
    Dokładnie ;)
Ocena:
0
Statyczna strona generowana dynamicznie. Co oznacza, że nowoczesnego silnika użytkownicy nie widzą. Widzą jedynie to, co on wygeneruje. A to, co wygenerował jest stroną statyczną nie spełniającą standardów świadczących m.in. o zaawansowaniu technicznym. Dosyć to skomplikowane, ale wierzę, że zrozumiesz o co mi chodzi.
25-06-2006 13:37
starlift
    No tak, w samochodzie nie widac silnika
Ocena:
0
jak samochod stoi. Zapewne wiec nie jest nowoczesny, no bo stoi. :P Dobre, dobre. Nie powiem. Logika powala. :D

Wez dziewczyno zobacz co jest generowane i z ilu tabel pobierane sa dane, zobacz jak dziala sledzenie komentarzy, ile jest kanalow rss (setki), zauwaz przy tym, ze to wszystko nie wymaga obslugi. A to co jej wymaga jest proste i uproszczone, zobacz, ze user moze dodac wpis do bazy, a moderator jednym kliknieciem to publikuje, a cala strona dalej smiga mimo ze skryptow do jej generowanie jest duuuzooo wiecej niz na starym poltku.

Jesli dla Ciebie zaawansowanie techniczne strony to jej zewnetrzny wyglad to taki google musi byc niesamowicie archaiczna strona i w ogole nie nowoczesna. Przeciez silnika i tak nie widac dla koncowego uzytkownika tylko generowany html, pewnie na tabelkach. :P

Gratujle. :D
25-06-2006 13:43
Claygirl
    sl
Ocena:
0
Nie zobaczę, bo nie mam do tego dostępu. Tak jak inni użytkownicy. Stąd wniosek, że jeśli promowany jest nowoczesny silnik, to warto wspomnieć, że właśnie o ten element chodzi. Inaczej wskazujecie na całą stronę, która częściowo jest mało zaawansowana. Co znaczy, że zwyczajnie kłamiecie. Zapraszam Cię na wp.pl sl, według Drakera stronę wzorcową dla Poltera. Nie wiem jak u nich z silnikiem, bo oczywiście nie mam do niego dostępu, tak jak i Ty, ale kod od strony klienta jest bardzo zaawansowany technicznie. Ciekawe, że wp.pl akurat tym się nie chwali, chociaż prezentuje naprawdę wysoki poziom i spryt w połączeniu niezbędnych tabel z możliwościami CSS.

Nie uważam, żeby odwołanie się tutaj do terminologii samochodowej było odpowiednie. Głównie dlatego, że z technologią wykonania nadwozia (z tego co wiem oczywiście) wiele zrobić się nie da. Natomiast sposób budowy statycznych stron internetowych jest bardzo często unowocześniany, dzięki wysiłkom np. ludzi z w3c.org. Ponieważ istnieją odpowiednie standardy opisujące poprawną ich budowę, prosto stwierdzić, która ze stron (od strony klienta, o czym cały czas mówię) jest zaawansowana technicznie, bądź nie.
25-06-2006 15:29
starlift
    Wp.pl
Ocena:
0
sie chwalilo tym lata temu. Mieli nawet banner na to.

I strona wzorcowa jest jesli chodzi o uklad, nie technologie. Nowy polter ma tyle zrodel inspiracji ze ho ho. :)

Nie odwolywalem sie do terminologii samochodowej, a jedynie posluzylem sie przykladem, analogia. Nie znam terminologi "samochodowej" czy raczej motoryzacyjnej.

Od strony klienta wazne jest zeby polter byl wyswietlany poprawnie na wszystkich przegladarkach i w istocie tak jest. Do tego wysietla sie szybko i ladnie, wiec potencjalny user moze byc zadowolony, prawda? Co do nowoczesnosci, bo w tym rzecz, odpowiednie standardy na ktore sie powolujesz uniemozliwiaja wyglad poltera w obecnej formie. Wolisz standardy czy elastycznosc (przy zalozeniu, ze wszystko dziala idealnie sprawnie)? Ja elastycznosc.

I jeszcze jedno o standardach - one sie dosc szybko zmieniaja. Co jest dzis standardem, jutro moze nim nie byc i odwrotnie. Ich przestrzeganie nie swiadczy o nowoczesnosci a o ograniczaniu (dobrowolnym) kreatywnosci, bo czesto sprzecznie ze standardem robi sie cos sprawniej i korzystniej dla klienta.

Poza tym standardy maja ta wade, ze sa standardami. Jakby bracia Wright przestrzegali standardow to nog od ziemi by nie oderwali, zapewniam.
25-06-2006 15:43

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.