Joe Hill, Rogi
» Wieści » Nowy Poltergeist!

Nowy Poltergeist!

15-06-2006 21:00 | Przemek 'Draker' Prekurat

Nowy Poltergeist!
Właśnie oglądasz nową, od dawna zapowiadaną wersję serwisu Poltergeist. Praca nad nim zajęła nam "trochę" czasu, ale zdecydowanie warto było poczekać, gdyż w tym momencie Poltergeist stał się najbardziej zaawansowanym technicznie i oferującym największe możliwości polskim serwisem fantastycznym.

Jak widzisz zmieniliśmy układ poszczególnych stron oraz nawigację. Dzięki menu na górze strony możesz poruszać się między poszczególnymi działami serwisu. Menu każdego działu znajduje się po prawej stronie, a obok niego (lub pod nim, na stronach z jedną kolumną) znajduje się jedna z kluczowych zmian - Twoje osobiste menu.

Największą metamorfozę przeszła strona główna serwisu, która obecnie ma być nie tylko miejscem publikacji ostatnich wieści, ale przede wszystkim ma pozwalać na przejrzenie w kilka chwil zawartości tematycznej całego Portalu.

W celu uporządkowania treści z dawnej strony głównej wydzieliliśmy nowe serwisy zajmujące się grami fabularnymi, książkami, filmem, grami planszowymi, karcianymi czy konwentom. Z nowych działów należy wymienić również stronę poświęconą grze fabularnej Kult. I bynajmniej na tym nie poprzestaniemy, gdyż kolejne strony są już w drodze!

Równie duże zmiany przeszła funkcjonalność serwisu. Przede wszystkim, każdy użytkownik może dodawać treści do Poltergeista. Po zalogowaniu można dodawać wieści, noty do naszej bazy danych (np. o książce, filmie czy grze fabularnej) czy przesyłać artykuły do redakcji. Informacje o tym, jak to robić znajdują się w Pomocy, która będzie systematycznie rozwijana.

To nie koniec - za każdy dodany materiał (i opublikowany przez redakcję) użytkownik dostaje Punkty. Dzięki nim już od lipca każdy będzie mógł walczyć o nagrody dla najbardziej aktywnych użytkowników. Początkowo nie będą one szokująco duże i ograniczą się do filmów i książek z naszych zasobów, ale z miesiąca na miesiąc pula będzie systematycznie rosła. Więcej nie powiem, by nie zapeszyć.

Nowy Poltergeist stawia na swoją społeczność użytkowników, dlatego dajemy Wam rozbudowane profile. Każdy użytkownik może zamieścić niezależnie od Avatara swoje zdjęcie, napisać kilka słów o sobie, założyć prywatną galerię, a także... bloga. Tak, tak, to nie pomyłka. Część redakcji już od dawna ma w Poltergeiście swoje blogi. Często o muzyce, kulturze, grach rpg i życiu redakcyjnym. Także Ty możesz założyć swojego bloga i uczynić z niego co zechcesz, np.: pismo o kulturze czy dziennik kampanii. Możesz nawet zaprosić na nim znajomych na organizowany przez siebie konwent.

Z innych ważnych usprawnień warto chociażby wspomnieć o możliwości subskrypcji za pomocą RSS wieści z poszczególnych działów serwisu czy blogów użytkowników. Aby ułatwić dyskusję pod artykułami wprowadziliśmy "śledzenie komentarzy", dzięki temu dostaniesz powiadomienie (również przez RSS), gdy ktoś doda nowy komentarz pod obserwowaną wieścią, artykułem czy notką na blogu. Nie należy zapominać również o możliwości przesyłania Prywatnych Wiadomości do innych użytkowników.

Dla mnie przy okazji premiera nP wiąże się z oficjalnym przejęciem obowiązków Redaktora Naczelnego Poltergeista od Rafała 'Ra-Va' Błaszczaka, który od tej pory skupi się na rozwoju nowego działu kolekcjonerskich gier karcianych. Z tego miejsca dziękuję mu za rok pełnienia tej funkcji i całą energię włożoną w rozwijanie Serwisu.

Rozpisałem się niemiłosiernie, a i tak zdołałem zawrzeć w nim tylko część najważniejszych zmian. Całą resztę zobaczysz po prostu przeglądając strony serwisu i korzystając z nowych opcji.

Mimo tak rewolucyjnych zmian nie uważamy naszej pracy za skończoną. Wciąż wygładzamy detale, jednocześnie po cichu wprowadzając w życie kolejne punkty z nie mającej końca listy wymyślonych przez nas usprawnień. Niemniej Poltergeist w obecnym kształcie zasługuje na pokazanie szerszemu gronu odbiorców, dlatego zapraszam do zwiedzania!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze

string(15) ""

Olmar
    'Nowoczesność'
Ocena:
0
Całkowicie zgadzam się z Claygirl - ten sposób tworzenia stron internetowych do nowoczesnych nie nalezy ;] table sluzy do robienia tabeli, a nie struktury strony, i nowoczesny webdesigner powinien o tym wiedzieć. No ale nie bede walczył o semantykę kodu źródłowego, bo to oznaczałoby gruntowną przebudowę calej struktury portalu.
Ale do rzeczy: mimo ukrytych niedociągnięć zrozumialych dla 'wtajemniczonych', nPolter prezentuje się całkiem nieźle. Osobiście jednak uznaję taki natłok tytułów za podążanie drogą wp.pl i onetu. A serwis o rpg powinien odkrywać swoje wnętrze stopniowo, aby każdy zainteresowany odczuwał klimat i przyjemność z kolejnego klikania w następujące po sobie linki :P Tak to widzę, ale i tak jest dobrze.

18-06-2006 16:05
Seji
    Klimat?
Ocena:
0
Wiesz, ja tam wole informacje, od klymatu. :> I ciesze se, ze Polter idzie w strone prawdziwego serwisu informacyjnego, a nie stronki z klymatem i przygodami dla k4 kumpli.
18-06-2006 16:20
~Neurocide

Użytkownik niezarejestrowany
    lol
Ocena:
0
i co by sie zmieniło gdyby struktura siedziala na divach? od strony czytacz nic... tabelki sa niezawodne, dobre i sprawdzone. to czy ich uzywasz czy divow to kwestia tego co chcesz osiagnac i czym wolisz to robic. pewnech rzeczy tableka nie zrobisz, ale tu ich nie masz. strona sie nie krzaczy, wiec niech sie wielcy coderzy i designerzy ugdyza w jezyk :p moze byc mój.
18-06-2006 16:20
Olmar
   
Ocena:
0
Seji: po przemyśleniu sprawy faktycznie, stronek z klymatem w sieci są setki, a oferujących rzetelne informacje stosunkowo mało. Mimo to trochę razi w oczy 'aż tyle' informacji naraz, ale kwestia przyzwyczajenia, za niedługo będzie to dla mnie na pewno istotnym plusem serwisu.

Neurocide: 'przeglądarki' dla niewidomych (lepiej nazwać to 'odczytywarkami :P) na tabelach mają ograniczone pole manewru. I to jest chyba główna różnica. Poza tym ja preferuję divy dlatego, że mogę trzema machnięciami myszki zmienić w arkuszu css floaty i już mam menu po lewej a nie po prawej bez zmieniania zawartosci plikow html. Na php nie jest to aż tak istotne bo każda strona jest generowana osobno, ale css jest wg mnie prostszy do modyfikacji :)
18-06-2006 16:31
Seji
    @Olmar
Ocena:
0
Masz na mysli glowa polter.pl? Sie zgodze, natlok spory. Nie wiem, czy bedzie to poprawiane (tzn. znajdzie sie jakis lepszy sposob na przedstawienie tego wszytskiego) - na razie mamy inne rzeczy na glowie.

Ale RSS po cos sa, prawda? ;)
W tym momencie Polter opiera sie bardziej na dzialach, niz na glownej zbiorczej (ktorej tak na prawde nie ma ;)). Zawsze ejdnak mozna pod Aktualnosciami kliknac "wiecej" i ma sie prawie-ze starego Poltera. :)
18-06-2006 16:35
~Nivo

Użytkownik niezarejestrowany
    ?
Ocena:
0
A co z galerią?
18-06-2006 17:27
Rebound
    Hehe.
Ocena:
0
Nie to żebym był bezuczuciowym gnojkiem itd., ale proszę... Psioczenie na kod z powodu tego, że serwis jest "niewidoczny" dla niewidomych to IMO tak, jakby psioczyć na RHCP, że nie nagrywają kawałków dla głuchoniemych :>.
18-06-2006 18:35
Olmar
   
Ocena:
0
Przecież to nie leży w moim interesie, żeby serwis był dostępny dla wszystkich. Po prostu zwracam uwagę na to, że można lepiej niż jest.
18-06-2006 18:56
Neurocide
   
Ocena:
0
Oczywiscie, ze ccs jest prostszy w modyfikacji, ale to dla poltera widać nie ma znaczenia. Design jest przemyślany. Tak jak napsałem to jest kwestia tego co chce sie daną technologią osiągnąć.

A jeszcze pisząc o natloku informacji na głównej. To takie wrażenie, ale bardzo szybko człowiek wie gdzie ma spojrzeć aby znalźć to co go interesuje. Dla mnie nowy dizjajn jest szalenie ergonmiczny. Oszczeza mi dużo czasu.

:// no i jeszcze jest możliwość edycji własnych komentarzy - to jest poprostu super.
18-06-2006 19:50
Seji
    Hmm?
Ocena:
0
":// no i jeszcze jest możliwość edycji włąsnych komentarzy - to jest poporstu super."

No przeciez jest... Skad :// ? Nie dziala?
18-06-2006 19:59
Rebound
    Seji.
Ocena:
0
To chyba jakiś oddzielnik był, czy coś ;).
18-06-2006 20:08
~Żółw

Użytkownik niezarejestrowany
    Seji
Ocena:
0
quote: "Zawsze ejdnak mozna pod Aktualnosciami kliknac "wiecej" i ma sie prawie-ze starego Poltera. :)"

Zrobcie osobny adres do tych wiesci np. news.polter.pl dla ludzi ktorzy chca miec starego poltera i po sprawie :)
18-06-2006 20:41
Seji
    @Zolw
Ocena:
0
Zapisane :).
18-06-2006 20:55
Draker
   
Ocena:
0
W kwestii technologii i uzycia tabelek sa one tam w konkretnym celu. Zalezy mi na tym, aby trzy boxy stojace obok siebie mialy zawsze rowna dlugosc (i mozliwie najkrotsza) niezaleznie od znajdujacego w nich tekstu (generowanego dynamicznie). Tabelki sa tam po prostu dlatego, ze sa optymalnym sposobem osiagniecia tego celu.

Nie znam dobrego sposobu na zrobienie tego na css. Moze nawet da sie stanac na glowie i jakos ten cel osiagnac pokretnymi metodami, ale wtedy powstanie kod znacznie dluzszy i bardziej wrazliwy na kaprysy przegladarek i platform na jakich strona jest otwierana. Ja nie widze zadnego sensu w robieniu czegos podobnego skoro mam metode, ktora jest prosta, skuteczna, a powstaly kod malo wazy i dziala bez problemu w kazdej przegladarce.
18-06-2006 22:01
Neurocide
   
Ocena:
0
@Draker - amen, świete slowa.
@Seji - a tak mi sie ten dwukropek nacisnął nie wiem. Chciałem zaznaczyć, ze to dodałem po edycji :). Ja jestem powaznie bardzo, zachwycony Polterem. Naprawdę kawał roboty.
18-06-2006 22:56
Seji
    Oh my...
Ocena:
0
Neurocide nie amrudzi :P.
18-06-2006 23:08
rincewind bpm
   
Ocena:
0
tak przy okazji: ramka "na forum" się nie aktualizuje i pokazuje stare tematy.
18-06-2006 23:33
Seji
    Tak,
Ocena:
0
wiemy.
18-06-2006 23:35
Neurocide
    C-jay :)
Ocena:
0
A Seji marudzi, że Neuro nie marudzi.... boshe :p
19-06-2006 08:35
~Ibrachim

Użytkownik niezarejestrowany
    Grafika
Ocena:
0
Graficznie podstrony wyglądają dość prosto, ale o to chodzi. Podoba mi się nowy styl poltera, funkcjonalność, która na szczęście jest opatrzona ciekawą i przejrzystą oprawą wizualną.

Jednak cały efekt psuje banner, który niefortunnie umieszczony jest pod topem strony. Proponowałbym przesunięcie reklamy nad header, zwiększy to czytelność.
20-06-2006 21:33

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.