» Wieści » Nowy Poltergeist!

Nowy Poltergeist!

15-06-2006 21:00 | Przemek 'Draker' Prekurat

Nowy Poltergeist!
Właśnie oglądasz nową, od dawna zapowiadaną wersję serwisu Poltergeist. Praca nad nim zajęła nam "trochę" czasu, ale zdecydowanie warto było poczekać, gdyż w tym momencie Poltergeist stał się najbardziej zaawansowanym technicznie i oferującym największe możliwości polskim serwisem fantastycznym.

Jak widzisz zmieniliśmy układ poszczególnych stron oraz nawigację. Dzięki menu na górze strony możesz poruszać się między poszczególnymi działami serwisu. Menu każdego działu znajduje się po prawej stronie, a obok niego (lub pod nim, na stronach z jedną kolumną) znajduje się jedna z kluczowych zmian - Twoje osobiste menu.

Największą metamorfozę przeszła strona główna serwisu, która obecnie ma być nie tylko miejscem publikacji ostatnich wieści, ale przede wszystkim ma pozwalać na przejrzenie w kilka chwil zawartości tematycznej całego Portalu.

W celu uporządkowania treści z dawnej strony głównej wydzieliliśmy nowe serwisy zajmujące się grami fabularnymi, książkami, filmem, grami planszowymi, karcianymi czy konwentom. Z nowych działów należy wymienić również stronę poświęconą grze fabularnej Kult. I bynajmniej na tym nie poprzestaniemy, gdyż kolejne strony są już w drodze!

Równie duże zmiany przeszła funkcjonalność serwisu. Przede wszystkim, każdy użytkownik może dodawać treści do Poltergeista. Po zalogowaniu można dodawać wieści, noty do naszej bazy danych (np. o książce, filmie czy grze fabularnej) czy przesyłać artykuły do redakcji. Informacje o tym, jak to robić znajdują się w Pomocy, która będzie systematycznie rozwijana.

To nie koniec - za każdy dodany materiał (i opublikowany przez redakcję) użytkownik dostaje Punkty. Dzięki nim już od lipca każdy będzie mógł walczyć o nagrody dla najbardziej aktywnych użytkowników. Początkowo nie będą one szokująco duże i ograniczą się do filmów i książek z naszych zasobów, ale z miesiąca na miesiąc pula będzie systematycznie rosła. Więcej nie powiem, by nie zapeszyć.

Nowy Poltergeist stawia na swoją społeczność użytkowników, dlatego dajemy Wam rozbudowane profile. Każdy użytkownik może zamieścić niezależnie od Avatara swoje zdjęcie, napisać kilka słów o sobie, założyć prywatną galerię, a także... bloga. Tak, tak, to nie pomyłka. Część redakcji już od dawna ma w Poltergeiście swoje blogi. Często o muzyce, kulturze, grach rpg i życiu redakcyjnym. Także Ty możesz założyć swojego bloga i uczynić z niego co zechcesz, np.: pismo o kulturze czy dziennik kampanii. Możesz nawet zaprosić na nim znajomych na organizowany przez siebie konwent.

Z innych ważnych usprawnień warto chociażby wspomnieć o możliwości subskrypcji za pomocą RSS wieści z poszczególnych działów serwisu czy blogów użytkowników. Aby ułatwić dyskusję pod artykułami wprowadziliśmy "śledzenie komentarzy", dzięki temu dostaniesz powiadomienie (również przez RSS), gdy ktoś doda nowy komentarz pod obserwowaną wieścią, artykułem czy notką na blogu. Nie należy zapominać również o możliwości przesyłania Prywatnych Wiadomości do innych użytkowników.

Dla mnie przy okazji premiera nP wiąże się z oficjalnym przejęciem obowiązków Redaktora Naczelnego Poltergeista od Rafała 'Ra-Va' Błaszczaka, który od tej pory skupi się na rozwoju nowego działu kolekcjonerskich gier karcianych. Z tego miejsca dziękuję mu za rok pełnienia tej funkcji i całą energię włożoną w rozwijanie Serwisu.

Rozpisałem się niemiłosiernie, a i tak zdołałem zawrzeć w nim tylko część najważniejszych zmian. Całą resztę zobaczysz po prostu przeglądając strony serwisu i korzystając z nowych opcji.

Mimo tak rewolucyjnych zmian nie uważamy naszej pracy za skończoną. Wciąż wygładzamy detale, jednocześnie po cichu wprowadzając w życie kolejne punkty z nie mającej końca listy wymyślonych przez nas usprawnień. Niemniej Poltergeist w obecnym kształcie zasługuje na pokazanie szerszemu gronu odbiorców, dlatego zapraszam do zwiedzania!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze

string(15) ""

Seji
    1...2...3...
Ocena:
0
Dziala!
15-06-2006 21:11
!Blob!
    optymalizacja... :)
Ocena:
0
Jeszcze przyda się chyba trochę pracy optymalizacyjnej, a może to skrypty do przenoszenia danych jeszcze buczą w tle. W każdym razie, teraz już mamy "na czym" pracować. Ja tam polecam. ;P
15-06-2006 21:13
iron_master
   
Ocena:
0
Powiem krótko: genialnie!!!!!
15-06-2006 21:14
Dark Storm
   
Ocena:
0
Fajne xp
15-06-2006 21:16
Rothar
   
Ocena:
0
Dobrze, dobrze, bardzo dobrze

Na cześć nowego poltera wzniosę toast ;-)
15-06-2006 21:16
~mormir

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie, zdecydowanie nie. Kiedyś można było wejść i jednym ruchem oka mieć pogląd na wszystkie newsy i przedewszystkim na ich ogolną treść - teraz wchodze i widzę stronę po której musze latać wzrokiem stąd do tamdąd, i nie wiem wogóle co się dzieje. Początkowo siedziałem zdezorientowany. Tytuły newsów nie wyjaśniają wiele. Przykro mi, ale strasznie nie podobają mi się te zmiany.
15-06-2006 21:24
Rebound
    :D.
Ocena:
0
Nareszcie! :D
15-06-2006 21:25
wóda
    :)
Ocena:
0
Nareszcie! Brawa!
15-06-2006 21:26
starlift
    Daj sobie chwile na polapanie sie...
Ocena:
0
...to jednak spora zmiana. Dzialy sa takie same, poza tym na polter.pl jest link "wszystkie wiesci" - dziala dokladnie jak stary polter.
15-06-2006 21:26
Draker
   
Ocena:
0
"Klasyczny" widok newsow n jednej stronie znajduje sie po kliknieciu "wiecej" w ramce newsowej:
http://polter.pl/wszystkie,wi esci.html
15-06-2006 21:26
~VicVega

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Poltera odwiedzam codziennie i mimo ze sie nie udzielam to teraz musze cos napisac - brawo! nowy wyglad jest swietny teraz jeszcze chetniej bede odwiedzal ta strone
15-06-2006 21:29
Rege
    No! Udało się Wam wreszcie!
Ocena:
0
Ale super:P Polter! Polter! Polter!
15-06-2006 21:30
Draker
   
Ocena:
0
Tak jak psial Tomek, w tle odpalony jest jeszcze skrypt do konwertowania danych, ale jak tylko skonczy prace wszystko bedzie dalej chodzilo blyskawicznie.

Jednoczesnie przepraszamy wszystkich za mniejszone tempo aktualizacji w ostatnim czasie. Po prostuc wiekszosc energii poswiecalismy na opracowywanie nowej wersji serwisu. Teraz jednak mozecie spodziewac sie codziennej lawiny newsow :)
15-06-2006 21:42
Joseppe
    No i brawo!
Ocena:
0
Każdy będzie się przyzwyczajał, ale myślę, że warto :)
15-06-2006 21:58
Albert
    Nice
Ocena:
0
nice, chociaż trochę trudno się tu teraz rozeznać. Poza tym - super!
15-06-2006 22:08
Draker
   
Ocena:
0
Ok, skrypt zakonczyl swoje dzialanie, wiec jak widac wszystko dziala niesamowicie szybko.

W starszych materialach (przede wszyskim newsach) znajduja sie stare linki do artykulow, ktore tymczasowo nie dzialaja. Bedą one poprawiane, a jutro/w poniedzialek zostana dodane automatyczne przekierowania z niedzialajacych adresow na wlasciwe strony.
15-06-2006 22:13
Gerard Heime
   
Ocena:
0
Mówiłem już kiedyś, że za jaskrawe? No to mówię, że za jaskrawe :P

Ale poza tym cudo :]
15-06-2006 22:16
Chavez
   
Ocena:
0
Mowilem juz kiedys, ze sam jestes za jaskrawy? ;) No to mowie :P

Polter fajny. Na poczatku faktycznie ma sie wrazenie "nieladu" i natloku informacji, ale to przechodzi z czasem :)
15-06-2006 22:22
Streider
    Bardzo mi się podoba;]
Ocena:
0
xD
15-06-2006 22:26
~Borejko

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Zmiany miłe, aczkolwiek lepiej byłoby by komentarze wyświetlane były od najstarszego do najnowszego czyli odrotnie niż obecnie. To na początek tyle i gratuluję.
15-06-2006 22:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.