» Horror czyli Kulthulhu » Gry » Nokturn

Nokturn


wersja do druku
Autor:
Uwaga! Artykuł nie jest przeznaczony dla młodszych czytelników!


Wygrałeś podróż w jedną stronę do miejsca, które wygląda dziwnie znajomo, ale jednak inaczej. A w zasadzie nie wygrałeś, bo i w niczym nie brałeś udziału. Wcale chciałeś się tu znaleźć, ale Twoja wola nie miała tu nic do rzeczy. Zapomnij o dawnym życiu, od tej pory liczy się tylko Więzienie – nie próbuj z Niego uciekać, bo jest całym Światem. A od Świata można uciec tylko przez śmierć, choć i to nie jest pewne.
Poczuj rodzinną woń celi, przypatrz się bezkresnym korytarzom, zasmakuj samotności w tłumie, dotknij niewidzialnych krat, usłysz oddechy mieszkańców, przyzwyczaj się do ich charakterów i potrzeb. Od dziś nie istnieje nic poza tym.


Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: Kult | horror | Cthulhu



Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

Parsifal
   
Ocena:
0
@Gruszczy: Nie prowokuję, jedynie koleżeńsko podkpiwam. Taka sójka w bok, jak to między kolaborantami.

Zabierając głos w dyskusji - w nokturnie też masz fajne pomysły oraz dosyć dokładne opisy BNów oraz miejsc(na tyle, że bez problemu mógłbyś zrobić mapkę posiadłości), do większości masz też tak naprawdę zahaczki (tylko że zakamuflowane). I jest to zrobione na wysokim poziomie. Jednocześnie nie wyjaśnienie sposobu wyjścia daje wolną rękę MG, to w zasadzie jedyna rzecz, w którą musi włożyć trochę pracy. Taka forma tekstu jest bardziej inspirująca od zwykłego scenariusza, wymaga jednak większego nakładu pracy.

Przy tekstach takich jak "Nokturn" czy " Pomerania Urbana" (chociaż w tym ostatnim mamy kilka ramek dot. mechaniki i spraw technicznych) bawię się dużo lepiej i dużo bardziej chcę je prowadzić, niż np. scenariusze rozpisane tak jak ostatnio opublikowany "Ezekiel". Co prawda - ten ostatni jest prawie że gotowy do prowadzenia, jednak ciągłe szczegóły mechaniczne i porady dla MG powodują że tekst ten już mnie tak "nie kręci". A to znacznie zmniejsza szanse na jego wykorzystanie.
11-05-2009 23:14
~JesterRaiin

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Gruszczy :

Man, patrzyłem się na twój ostatni post przez pół godziny. To o wiele dłużej niż ty poświęciłeś na mój Nokturn. Rozumiem więc, że spłaciłem cię z nawiązką.

Dziękuję ci zatem za twoje uwagi i proszę, daj już spokój. To nie jest miejsce na propagowanie jedynego słuszengo stylu, jedynej słusznej formy i jednego słusznego punktu widzenia.
12-05-2009 08:21
LaMedusa
    hmm
Ocena:
0
... cokolwiek złego lub dobrego jeszcze napiszecie nie ulega wątpliwości że tekst wnosi nowy pomysł na ciekawe miejsce w dowolnej kronice i dowolnym (prawie) świecie, może do Star Wars się nie nadaje (?), ale na pewno do wszystkich horrorów jest miodzio!

Co zaś się tyczy formy w której został przedstawiony to uważam że właśnie ona zachęca do tego by ruszyć skostniałe szare komórki mózgowe do produktywnej pracy a nie spoczywać na laurach i odtwarzać to co nam na tacy podano... .
Lubię nowego Woda ale uważam że Nokturn nie musi należeć do tego nurtu, dlatego forma dialogu (bardzo ciekawego zresztą), wystarczająco tekst ten wyróżnia.

Zdecydowanie najciekawszy tekst ostatnich tygodni.
12-05-2009 09:06
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Tekst rzeczywiscie w dziwnej formie, ale mi pasuje. W sumie to duzo bardziej wole cos takiego niz suchy zbior tabelek, na ktory z reguly nie zwracam uwagi (i przez to czesto polowa czyjegos tekstu jest dla mnie nieprzydatna).

Jak dla mnie mogloby byc tylko ciut mniej dialogu, a wiecej opisu. Ale rozumie, ze to byl zamysl autora.
12-05-2009 11:01
Gruszczy
   
Ocena:
+1
@JesterRaiin: Widzę, że moje uwagi sa Ci niemiłe. W takim razie nie będę się narzucał. Powodzenia z dalszymi tekstami, mam nadzieję, że będzie mi się równie dobrze je czytało, jak ten.
12-05-2009 17:21
~JesterRaiin

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Gruszczy, nie obrażaj się man, nie taki miałem zamiar ! Wciąż ci przecież wiszę info o Delta Green - Countdown. ;op

Klimat jest po prostu taki :
Jeśli zauważyłeś w mojej bazgraninie błędy, masz uwagi, chcesz skrytykować zawartość, zasugerować coś na przyszłość - nie wiem - dopytać się o szczegóły, be my guest. Właśnie kumpel mi napisał na e-maila, że uważa setting "Nokturnu" za wyjątkowo nudny, bo nic się tam kompletnie nie dzieje i to jest dla mnie krytyczna, lecz cenna uwaga. Poczułem po tym liście motywację do tworzenia.

Jeśli jednak chcesz rozmawiać w stylu "tak się nie pisze", czy "scenariusze winny wyglądać tak, a tak", albo coś w tym guście, to powodujesz u mnie przedzawałowe skoki adrenaliny. Nie piszę przecież dla ogółu, dla poklasku czy dla kasy, ale po to, żeby coś z siebie wyrzucić i przy okazji zrobić radochę komuś o podobnych do moich gustach. Wot i wsio. Polewaj. :o)
12-05-2009 18:47
Gruszczy
   
Ocena:
0
To najpierw mówisz mi, że nie chcesz bym się wypowiadał, a teraz nagle podnosisz dwie ważne kwestie: po co się pisze i jaka powinna wyglądać formuła artykułów do gier fabularnych.

Proponuję nie zaśmiecać wątku pod artykułem. Jeśli jesteś zainteresowany dyskusją na ten temat, to możemy podyskutować o tych kwestiach na forum. O artykule przekazałem Ci już wszystkie swoje przemyślenia.
12-05-2009 20:54
~musk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Pierwsza reakcja: ciekawe pomysly, ciekawie spisane (forma mi sie podoba!), ale nie wykorzystam. Moje 'scenariusze' klada nacisk na cos zupelnie odwrotnego, na wydarzenia, relacje, powiazania miedzy postaciami. Sa dynamiczne. Nie twierdze, ze sa lepsze lub gorsze - sa po prostu inne.

Druga reakcja: Heh. wlasnie dlatego powienienem WYKORZYSTAC Twoj tekst. Pozwoli mi NADROBIC BRAKI w tym co zwyklem obmyslac/prowadzic. Pewnie nie uzyje go wprost, ale postaram sie przylozyc sie bardziej do elementow statycznych, moze wykorzystam jakies elementy Twoich pomyslow. Zobaczymy jak wyjdzie. Dzieki!
13-05-2009 12:27
Cubuk
   
Ocena:
0
Praca naprawdę mi się podoba i zaostrzyła mi apetyt na poprowadzenie horroru. Jednak mimo tego mam uczucia mocno mieszane - z jednej strony jestem pod wrażeniem ciekawej, klimatycznej pracy, a z drugiej strony... boli mnie fakt, że moim zdaniem autor zbyt pobieżnie opisał pewne swoje pomysły i idee, przez co również nie do końca rozwinął groteskowy klimat Nokturnu.

Po drugie, chociaż jest to praca skierowana dla kreatywnych MG, przydałoby się, żeby np. autor opisał swoje sesje związane z tym projektem - by dać innym podstawę do własnych przemyśleń.
26-05-2009 15:43

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.