Aktualności

CthulhuTech - druga recenzja

CthulhuTech - druga recenzja

13-06-2009 22:39 | - 'Rastif' -
Wielkie mechy i Wielcy Przedwieczni, czyli erpegowy miks Neon Genesis Evangelion oraz mitów Cthulhu. Zapraszamy do zapoznania się z drugą już recenzją systemu CthulhuTech na Polterze, tym razem autorstwa niezawodnego Adama Waśkiewicza. » więcej

Niefortunna publikacja

06-06-2009 14:14 | Przemek 'Draker' Prekurat | Komentarze: 162
Wczoraj na stronach naszego serwisu pojawiła się publikacja stanowiąca inspirację do gry fabularnej Kult, bazująca na niedawnej katastrofie Airbusa 330.

Kult jest systemem, w którym nie unika się podobnych tematów, lecz część czytelników poczuła się urażona wykorzystaniem aktualnej tragedii jako tematu sesji RPG.

Rozumiem to i w związku z tym w imieniu serwisu przepraszam za zamieszczenie materiału, który przez część z Was został uznany za niestosowny, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę świeżość opisywanych wydarzeń. Gwarantuję również, że dołożymy wszelkich starań, aby podobne sytuacje nie zdarzały się w przyszłości.

Little Fears czyli dziecięcy KULT

27-05-2009 19:15 | JesterRaiin | Komentarze: 13
Mawiają, że każdy się czegoś lęka. Niektórzy obawiają się corocznego terminu składania PIT-37, inni zbliżającej się sesji, a jeszcze inni wysłanników Demiurga. Czego boją się dzieci? Więcej w rozszerzeniu wieści. » więcej
Noctum - nowa gra od Mongoose

Noctum - nowa gra od Mongoose

26-05-2009 14:02 | Krystian 'Bajer' Bajerski | Komentarze: 3
Noctum jest grą fabularną utrzymaną w konwencji survival horroru. Jej autorem jest Mischa L. Thomas. Została wydana przez Mongoose Publishing w tym miesiącu. Więcej informacji w rozszerzeniu wieści. » więcej

Ale będzie dym - inspiracja

25-05-2009 22:06 | JesterRaiin | Komentarze: 1
Mrok pochwycił Muchomorkowe Królestwo. Żebrzący na ulicach, ofiary losu, brudni kryminaliści to teraz normalny koloryt tego ongiś jasnego miejsca. Nawet legendarni bohaterowie pokryli się rdzą zepsucia. Mario stoczył się w otchłań alkoholizmu, a jego brat, Luigi, handluje halunami. Czy może być jeszcze gorzej ? TAK ! Oto po ulicach zaczyna krążyć morderca-kanibal. Kim jest i czego szuka ? Dowiedz się sam, zagłębiając się w kolejne odcinki tej upiornej dystopii. Być może dzięki niej zrozumiesz jak niewiele jest potrzebne, aby cukierkowa, pełna uśmiechniętych twarzy historia przekształciła się w horror...
Strażnik czasu

Strażnik czasu

23-05-2009 09:08 | Parsifal
Zapraszamy do zapoznania się z tekstem autorstwa
Pawła "Aesandilla" Bogdaszewskiego oraz Sławomira "Nerv0" Woźnickiego. Opisuje on bardzo nietypowego antagonistę, do którego lovecraftowskie przymiotniki "bluźnierczy" i "nieopisywalny" pasują nad wyraz dobrze. » więcej

Sector 41 - komiksowa inspiracja

20-05-2009 11:11 | JesterRaiin
Nie samym chlebem człowiek żyje, a pojedynczy obrazek wart tysiąca słów - jak mawiają tu i tam.
Sector 41 jest internetowym komiksem opowiadającym historię idei, która upadła pod ciężarem chorych marzeń jej kreatorów. Idei super miasta przyszłości.
Ruiny Sektora 41 otwierają wrota do całej kopalni pomysłów, z których można skorzystać na sesjach Kultu. Oczywiście tylko dla ambitnego górnika! » więcej
Nokturn

Nokturn

09-05-2009 21:40 | - 'Rastif' -
Wygrałeś podróż w jedną stronę do miejsca, które wygląda dziwnie znajomo, ale jednak inaczej. A w zasadzie nie wygrałeś, bo i w niczym nie brałeś udziału. Wcale chciałeś się tu znaleźć, ale Twoja wola nie miała tu nic do rzeczy. Zapomnij o dawnym życiu, od tej pory liczy się tylko Więzienie – nie próbuj z Niego uciekać, bo jest całym Światem. A od Świata można uciec tylko przez śmierć, choć i to nie jest pewne.
Poczuj rodzinną woń celi, przypatrz się bezkresnym korytarzom, zasmakuj samotności w tłumie, dotknij niewidzialnych krat, usłysz oddechy mieszkańców, przyzwyczaj się do ich charakterów i potrzeb. Od dziś nie istnieje nic poza tym.

Zapraszamy do czytania i komentowania settingu autorstwa Raiina. » więcej
68 tik - Nowe opowiadanie działu Horror

68 tik - Nowe opowiadanie działu Horror

03-05-2009 00:32 | Parsifal
"Trzydzieści jeden, trzydzieści dwa, trzydzieści trzy... pięćdziesiąt sześć. I koniec. Jednym przepełnionym dwutlenkiem węgla przeciągłym wydechem kończył swoje odliczanie, urywał je tylko po to, by jeszcze kiedyś mieć możliwość liczenia ale... Ale on nie liczył jak długo może wytrzymać na bezdechu, jak inni chłopcy w jego wieku, o nie, on był inny i doskonale o tym wiedział. Wiedział, że nie liczy sekund. Wiedział też, że nie liczy już na cokolwiek. Liczył, jak długo się umiera..."

Dział Horror ma przyjemność zaprosić Szanownych Czytelników do lektury bardzo klimatyczego i nastrojowego opowiadania autorstwa Bartka '5+oP +h3 H8' Gruszczyńskiego, zatytułowanego "68 tik". » więcej
Chaosium - porozumienie w sprawie licencji

Chaosium - porozumienie w sprawie licencji

24-04-2009 01:08 | Krystian 'Bajer' Bajerski | Komentarze: 0
Wydawnictwo Chaosium potwierdziło na swojej stronie, że zawarło porozumienie z firmą Adamant Entertainment w sprawie licencji ich markowej gry fabularnej Call of Cthulhu. Adamant Entertainment ma w planach wydanie dwóch nowych settingów do gry: This Scepter’d Isle przenoszący nas w świat angielskich mitów z okresu elżbietańskiego oraz Shadows of The Red Hand usytuowanego w roku 1920 w gangsterskim mieście Chicago.

Cthuloide Welten #16

19-04-2009 23:48 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 4
Ukazał się nowy numer kwartalnika Cthuloide Welten, niemieckiego kwartalnika wydawnictwa Pegasus Press (angielska wersja ukazuje się pod tytułem Worlds of Cthulhu).

Szesnasty numer oferuje 148 stron dla każdego fana grozy. W przygodzie Blackout gracze wcielają się w astronautów, zmierzających w stronę Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).

Druga przygoda to Schwanensang dla klasycznej epoki Cthulhu (1920). Niesamowite morderstwo w Neandertalu prowadzi do wysokich, maczających palce w okultyzmie funkcjonariuszy partii nazistów. P

Poza tym czasopismo oferuje opis miasta Duesseldorf z lat dwudziestych, zaś Thorsten Erker przedstawia klimatyczny tekst o pracy przedwojennych detektywów niemieckich.

Do tego dochodzą też artykuły o kulcie z Red Hook, Instytucie Germaine oraz o szeroko znanym Harrym Houdinim.
Stumilowy las - Kubuś Puchatek, terraformacja i KULT

Stumilowy las - Kubuś Puchatek, terraformacja i KULT

11-04-2009 12:53 | Parsifal
Dział Kultu ma przyjemność zaprosić do lektury settingu "Stumilowy Las" autorstwa duetu JesterRaiin i Rastif.

Dowiecie się, między innymi, kto jest panem Kłapouchego, jak zachowuje się Kubuś, gdy zabraknie miodku oraz tego, jak zabić czas na nudnej placówce badawczej.

Uwaga: Artykuł nie jest przeznaczony dla młodszych lub wrażliwych czytelników! » więcej
Lilia

Lilia

04-04-2009 14:14 | - 'Rastif' -
"Ludzie wrażliwi, krzeszący z siebie iskry zarówno pozytywnych, jak i negatywnych uczuć oraz emocji przeistaczając je w języki żywego ognia, tworzą w swych umysłach nienaturalne, wybiegające poza normalne postrzeganie wizje, uchodząc w oczach innych za szalonych. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie każdy nieprzeciętnie wrażliwy człowiek tańczy na krawędzi percepcji. Ja jednak, po doświadczeniach ostatnich tygodni, znam swoją tożsamość, a zdarzenie, w którym uczestniczyłem, wydaje mi się na tyle ważne, że postanowiłem nakreślić jego zarys."

Zapraszamy do lektury i komentowania opowiadania Lilia autorstwa Marka 'Marcus Poe' Mysłka. » więcej
Kiedy rozum śpi - dwugłos krytyczny

Kiedy rozum śpi - dwugłos krytyczny

Dział RPG zaprasza wszystkich do zapoznania się z recenzją Kiedy rozum śpi - indie RPG opublikowanej w Polsce przez Wydawnictwo Portal. Krytycznej ocenie podręcznik poddali: Paweł 'Gerard Heime' Jasiński oraz Krzysztof 'Szczur' Hryniów.

Tych, którzy sami nie zetknęli się dotąd z recenzowaną pozycją, zachęcamy do zapoznania się z opisem oryginalnej wersji systemu autorstwa Tomasza 'Kaduceusza' Pudło. » więcej
Crossover Kultu i Starego Świata Mroku

Crossover Kultu i Starego Świata Mroku

23-03-2009 15:15 | Parsifal
Zapraszamy do zapoznania się z crossoverem Kultu i Świata Mroku autorstwa Paula Beakleya. Setting ten ukazywał się początkowo w częściach publikowanych w magazynie Inphobia, jednak teraz światło dzienne ujrzała pełna wersja gry, opublikowana w 30-stronicowym dokumencie PDF. Jeśli chcesz ją poznać, kliknij w nagłówek wieści. Całość jest napisana w języku angielskim. » więcej
Dworzec Centralny, część trzecia

Dworzec Centralny, część trzecia

21-03-2009 18:57 | - 'Rastif' -
Zapraszamy do zapoznania się z trzecią i ostatnią częścią cyklu o Dworcu Centralnym autorstwa Pawła 'Parsifala' Jędrala. Tym razem przeczytamy o tajemniczych planach Malkuth dotyczących tego miejsca oraz zostajemy zaznajomieni z nad wyraz zainteresowanym Dworcem klubem katolickiej inteligencji. Miłej lektury. » więcej
Dworzec Centralny, część druga

Dworzec Centralny, część druga

18-03-2009 21:48 | - 'Rastif' -
Zapraszamy do zapoznania się z drugą (i nie ostatnią) częścią cyklu o Dworcu Centralnym, autorstwa Pawła 'Parsifala' Jędrala. Tym razem zgłębimy tajemnice mieszkańców tego miejsca, odmęty dworcowych skrytek na bagaże, a także poznamy historię pewnej chińskiej restauracji. Zapraszamy do czytania i komentowania. » więcej
Dworzec Centralny, część pierwsza

Dworzec Centralny, część pierwsza

15-03-2009 23:01 | - 'Rastif' -
Dział Horror ma przyjemność przedstawić pierwszą częścią cyklu artykułów o warszawskim Dworcu Centralnym, autorstwa Pawła 'Parsifala' Jędrala. Zapraszamy do lektury oraz komentowania tekstu.

Następna odsłona już niedługo. » więcej
Wstęp do Kultu

Wstęp do Kultu

07-03-2009 16:23 | Parsifal
Dział Horror serdecznie przedstawia nowe, obszerne wprowadzenie w realia legendarnego już systemu Kult, pióra Karola "Rastifa" Muszyńskiego.

Artykuł zapewne będzie dla wielu z Was pierwszym kompetentnym przedstawieniem świata Kultu w języku polskim, więc zapraszamy do lektury, która zapewne uczyni dla was bardziej atrakcyjnymi i zrozumiałymi liczne artykuły do tego systemu, jakie możecie znaleźć na naszej stronie. » więcej
Bójmy się, praktyka

Bójmy się, praktyka

01-03-2009 21:02 | - 'Rastif' -
Dział Horror z przyjemnością zaprasza do z dawna oczekiwanej aktualizacji. Prezentujemy tekst Jakuba 'McBetha_jm' Michalaka pt. 'Bójmy się', przedstawiający psychologiczne podejście do strachu jako zjawiska obecnego na sesjach RPG. Chcemy również zapewnić, że dział żyje i będzie miał się coraz lepiej.

Życzymy owocnej lektury i zapraszamy do komentowania. » więcej
Wyświetlono rezultaty 201-220 z 504.