» Wieści » Wybory moralne w grach to fikcja

Wybory moralne w grach to fikcja

|

Wybory moralne w grach to fikcja
Chet Faliszek - scenarzysta pracujący dla Valve - uważa, że dokonywanie wyborów moralnych w grach jest fikcją, mimo tego, że twórcy takich tytułów jak chociażby BioShock czy Fable będą twierdzić inaczej.

"W grach nigdy nie zetkniesz się z prawdziwym wyborem moralnym, ponieważ nie będziesz musiał dalej żyć z decyzją którą podjąłeś. Nie wydaje mi się, żeby gry pozwalały nam dokonywać prawdziwych decyzji tego typu. Oczywiście pozwalają być złym, robić złe rzeczy. W GTA wsiadam do samochodu i rozjeżdżam ludzi, ale - zgadnij co - nie robię tego w prawdziwym życiu. W kontekście gier, podejmowanie tak ważnych decyzji wydaje mi się dziwną ideą. Mają (gry) za to coś innego, są to na przykład wybory strategiczne, czy takie, które oddziałują jedynie na sam świat gry. Dla mnie wybór moralny to coś, co ma wpływ jedynie na rzeczywistość."

Faliszek zwraca uwagę na ważny fakt - wybory dokonywane w nawet najbardziej realistycznych grach nie mają tak naprawdę zbyt dużego wpływu na nasze życie - takiego, który byłby w stanie złamać psychikę, czy wpędzić w poczucie winy.

Czy nadejdzie dzień, w którym decyzja podjęta w wirtualnym świecie będzie miała nieodwracalny wpływ na rzeczywistość i otaczających nas ludzi?
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: destructoid
Tagi: Chet Faliszek | Valve


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.