» Wieści » WoW: Cataclysm

WoW: Cataclysm

|

WoW: Cataclysm
Na tegorocznym BlizzConie podano listę nowości w nowym dodatku do World of Warcraft zatytułowanym Cataclysm. Rozszerzenie ukaże się w 2010 roku. "Podczas gdy uwaga Hordy i Przymierza skupiona była na kontynencie Northrendu, starożytne zło drzemało w Deepholm, domenie ziemi Elemental Plane. Ukryty w sanktuarium, naznaczony skazą Deathwing czekał i lizał rany po ostatniej bitwie w Azeroth, pielęgnując swą nienawiść do poniższych bytów żyjących na powierzchni... i czekał cierpliwie aż przyjdzie czas, by zalać świat płynnym ogniem. Wkrótce Deathwing Niszczyciel powróci do Azeroth, a jego erupcja z głębin Deepholm wstrząśnie całym światem i pozostawi na nim bliznę ciągnącą się przez wszystkie kontynenty. Kiedy siły Hordy i Przymierza będą zmierzać do epicentrum, królestwa Azeroth będą świadkami nagłych wahań przewagi na polach walki, początku wojny żywiołów i wyłaniania się przypadkowych bohaterów, którzy staną do walki o swój zraniony i złamany świat. Powierzchnia Azeroth jest zmieniona na zawsze przez zniszczenia dokonane przez Deathwinga. Lądy zmieniają swój kształt i odkrywają ukryte w nich dawno temu sekrety. Gracze będą mogli ponownie doświadczyć podróży przez Kalimdor i Eastern Kingdoms - tym razem ukształtowane na nowo przez kataklizm i wypełnione nowymi szansami na przezycie przygody." - mówią przedstawiciele Blizzarda. Oficjalna lista zmian:
  • Dwie nowe grywalne rasy goblins (Horde) i worgen (Alliance) - obie ze swoimi strefami początkowymi (lvl 1-15). Pierwsi wystarują na Isle of Kezan, drudzy w Gilneas. Obie klasy nie będą mogły wybrać klasy Paladin, natomiast dodatkowo gobliny będą musiały obejść się bez Druidów w swoich szeregach, a worgeni bez Szamanów.
  • Zwiąkszenie maksymalnego poziomu postaci do 85. Nowe skille, talenty i "path system", czyli nowy sposób rozwoju.
  • Przemodelowane klasyczne lokacje Azeroth (czyt. żadnego nowego kontynentu)
  • Nowe strefy High-Levelowe: Uldum, Grim Batol i Sunken City of Vashj'ir.
  • Jeszcze więcej zawartości dla rajderów, niż w poprzednich dodatkach
  • Nowe kombinacje ras i klas: Orc Mage, Undead Hunter, Tauren Paladin, Tauren Priest, Troll Druid, Blood Elf Warrior, Human Hunter, Dwarf Mage, Dwarf Shaman, Night Elf Mage i Gnome Priest.
  • Rozwój i levelowanie gildii oraz gildiowe osiągnięcia
  • Nowa strefa PvP a la Wintergrasp - Tol Barad Island, nowe Battlegroundy
  • Nowa profesja drugorzędna - archeologia.
  • Możliwość latania w Azeroth.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: CD-Action
Tagi: World of Warcraft: Cataclysm


Czytaj również

Komentarze


Fungus
   
Ocena:
0
Nie ma byc "nowych" talentow (w sensie wydluzenia drzewka), tylko ilosc punktow do rozdzielenia ma wzrosnac o 5 (razem z poziomami). Przy czym zapowiedziano powazne zmiany w talentach zeby nie byly zaledwie pasywnym "+x% do n".
Archeologia wydaje sie byc bardzo wazna profesja drugorzedna.
Spore zmiany w systemie przedmiotow - wiele z charakterstyk ma zniknac (mp5, sp, ap, def, ap) a czesc sie zmienic.
Spore zmiany w klasach, np. hunterzy juz nie maja korzystac z many.
I sporo wiecej.

Jak dla mnie zdolnosci rasowe nowych ras sa dosyc niewyrownane, ale moze sie nie znam ;>
22-08-2009 14:32
ashmourne
   
Ocena:
0
czuje przez skórę, że nadciąga kataklizm :/

Blizzard z każdym nowym dodatkiem i z każdym nowym patchem dąży do maksymalnego uproszczenia.
Catalysm może okazać się gwoździem do trumny.

Obym był złym prorokiem...
22-08-2009 14:56
arakin
   
Ocena:
0
Większość gier obecnie ulega uproszczeniu.

Co bardzo mnie martwi.
22-08-2009 15:00
WH
   
Ocena:
0
Poza nowymi rasami (chcę grać goblińskim lockiem!), brzmi jak szajs. Najbardziej obawiam się zniszczenia świata, bo ponoć nie ma go obejmować system fazowy. Nie zdążę nawet poznać 50% Azeroth, a oni chcą je zmieniać? Podobnie z graczami, którzy wkroczą PO wyjściu dodatku - nie zobaczą starych krain? Nie podoba mi się to. Poza gobosami.
22-08-2009 15:05
tragizmus
   
Ocena:
0
"Nie zdążę nawet poznać 50% Azeroth, a oni chcą je zmieniać?"

To, ze ty grasz w WoW od 2 tygodni i nie zdążysz poznać 50 % Azerothu, to nie znaczy, że gracze, którzy przedzierają się przez ten świat już 4 lata muszą cierpieć :)
22-08-2009 15:50
Raziell
   
Ocena:
0
Poza tym jakbyś się uparł to w 3 tygodnie wbiłbyś 80 lvl i mógłbyś zwiedzić cały świat.
22-08-2009 16:08
WH
   
Ocena:
0
Pewnie, ale już do niektórych miejsc nie wrócę nigdy. Zawsze to jakieś takie uczucie straty czegoś : P

"gracze, którzy przedzierają się przez ten świat już 4 lata muszą cierpieć :)"

Cierpieć? Jak? Równie dobrze Blizzard mógłby dodać nowe krainy, jak w poprzednich dodatkach, a wtedy nie byłoby żadnego problemu.

80lv w trzy tygodnie to zaś dla mnie za dużo. I nie mów, że da się to zrobić bez nołlajfienia, bo wiem, że się da - ale nie bez znajomości gry.
22-08-2009 16:49
tragizmus
   
Ocena:
0
Nie zrozumiałeś mnie. Chodzi mi o to, że grasz w WoW od niedawna i nie masz co czepiać się Blizzardu o to, że wprowadzają zmiany na kontynent, tylko dlatego, że ty nie zdążysz zobaczyć całego "starego" świata. Trzeba było grać od początku :)

A do wszystkich: Czy Blizzard wydał kiedyś słaby tytuł? :) Ja im ufam ;p
22-08-2009 20:07
WH
   
Ocena:
0
A o co chodziło Ci z "cierpieć"? Bo z tego, co słychać na czatach w miastach, sporo graczy nie jest zadowolonych z tego, że Zamieć od tak przemodeluje krainy. I mam prawo się ich czepiać, bo jak kupuję sobie ich grę, to chciałbym móc poznać cały zawarty w niej content. To trochę takie uczucie, jakbyś zacząć grać w MMO i po miesiącu (okres czasu umowny) developer zamknął serwery i sobie poszedł.
22-08-2009 21:21
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie porównuj ulepszenia świata do zamknięcia serwera :) Poza tym łapiesz mnie za słówka ("A o co chodziło Ci z "cierpieć"?") , a sens mojego przekazu był inny. Ja mam swoje racje, ty swoje i tyle.
22-08-2009 21:24
WH
   
Ocena:
0
Po prostu napisałeś to w taki sposób, jakby nie zmienianie świata przez Blizz (jeszcze nie wiemy, czy będzie to ulepszanie ; p) wywoływało ból u graczy z dłuższym stażem. O to mi chodzi. Zamknięcie serwera to zaś, chociaż "wydarzenie" jednak innego kalibru, w tym przypadku rzecz porównywalna.

I chyba się nie przekonamy, więc możemy zakończyć pseudoflejma ; P
23-08-2009 10:10
Fungus
   
Ocena:
0
Po co nowe krainy, jak jest mnostwo starych z potencjalem, tylko nikt do nich nie zglada bo je dziesiec razy przeszedl wzdluz i wszerz? Odnowienie starego swiata to dla mnie swietna sprawa. W koncu bede mogl zrobic sobie alta bez zgrzytania zebami na znowu te same okolice i te same questy.
A phasing to swietna technologia jak juz WotLK udowodnil.
23-08-2009 13:38
WH
   
Ocena:
0
Pewnie, phasing jest fajny, ale chodzą słuchy, że tu ma go nie być : /
23-08-2009 18:16
tragizmus
   
Ocena:
0
I właśnie o to mi chodziło drogi WH, co napisał Fungus. Dla gracza który gra dłuższy czas - "ulepszenie" Azeroth to fajna sprawa.
23-08-2009 21:35
WH
   
Ocena:
0
A mnie o to, że dla kogoś, kto gra krótszy czas - niekoniecznie. I tyle.
23-08-2009 22:03
Fungus
   
Ocena:
+1
Dla kogos kto gra krocej czy dopiero zacznie grac w dodatku - na czym polega roznica? Dostanie nowe strefy, zapewne ciekawsze od poprzednich bo Blizz nauczyl sie troche o projektowaniu przez te pare lat (choc nadal jest kilku tworcow questow w Northrendzie ktorym nalezaloby kilka solidnych kopniec w zadek). Starzy gracze moze wylapia wiecej smaczkow, albo i nie, w koncu pewnie juz zapomnieli szczegoly tego co tam bylo, a nie ukrywajmy, wiecej niz jedna strefa byla zaprojektowana slabo. Nieciekawie.
Jako nowy gracz bardziej bym sie irytowal ze nie bede mial okazji zajrzec do AQ czy BWL w porzadnym 40 osobowym raidzie, ale te czasy juz minely ;]
24-08-2009 09:56
~Taj

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Do WH...
Jest tyle krain ze po kolejnym miesiacu olejesz to czy widziales stare czy nowe, nie bedziesz mial zbytnio na 80lvlu lazic po starych miejscach zajety calkiem innymi czynnosciami w grze, jak raidy, czy heroici albo bg's. Juz wiele rzeczy bezpowrotnie sie zmienilo w grze, a normalnym jest ze za godzine wiekszosc graczy o tym zapomina i maja to w dupie:D
24-08-2009 10:07
~matino3

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Flying Mounty w Azzerocie to mi się podoba, nowe dungeony i raidy też, ale te klasy przesadzili:/
Sami przy pierwszej odsłonie WoWa mówili, że Gnom nigdy nie będzie priestem lub magiem, bo są 'ateaistami' za mało w nich magii i wiary, nie to co NE, którzy tworzą kulty Elune. Gobliny? Gram Alliance i skąd mam wiedzieć, który goblin jest neutralny, a który należy do Hordy? Trochę chore...Zniszczone Astranaar fajne:P I tak tego miasta nie lubiłem, The Barnes stojące w ogniu? Przesadzone, ale ciekawe. Nie mogę się doczekać:P
24-08-2009 10:20
tragizmus
   
Ocena:
0
Proponuję przenieść rozmowę na forum, gdzie jest już założony temat o nowym dodatku do WoW, ponieważ ten news zaraz zniknie ze strony głównej :)
24-08-2009 11:58
~Obliv

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wole zmianę starego Azeroth niż kolejne mega super kontynenty, które z wyjściem kolejnego dodatku będą świecić pustkami ( jak Outland obecnie )

Co do zmiany Azeroth - ma ona postępować wraz z rozwojem postaci ( taki system zmiany elementów mapy działa już w Wotlk i sprawuje się świetnie ), więc masz szansę zwiedzić wszystko ;)

Wotlk to porażka, może kataklizm odda WoW'owi to "coś"
24-08-2009 12:12

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.