» Wieści » Wiedźmin załatany

Wiedźmin załatany

27-10-2007 14:16 | Łukasz 'Chavez' Maludy

Wiedźmin załatany
W dzień premiery Wiedźmina ukazała się aktualizacja, poprawiająca zauważone błędy. Poniżej znajduje się ich pełna lista. Poprawki rozgrywki i tekstu:
  • Naprawiono problemy dotyczące rozwoju niektórych umiejętności i zdolności.
  • Naprawiono problemy związane z blokowaniem fabuły.
  • Naprawiono problemy cyklu dnia i nocy druidów w Rozdziale 5.
  • Poprawki sceny seksu z pielęgniarkami w Rozdziale 5.
  • Poprawki dotyczące sygnetów (niektóre sygnety gracz otrzymywał dwa razy).
  • Naprawiono niespójność fabuły dotyczącą Erkyna w Rozdziale 3.
  • Poprawki lokalizacyjne wskaźnika wzrostu doświadczenia.
  • Eliksir mutagenny - nowe poprawki wyświetlania komunikatu.
  • Poprawiono przedmioty w animacjach jedzenia.
  • Naprawiono zachowanie sprzymierzeńców Geralta względem potworów.
  • Łowca głów nie jest już Agentem Smithem (nie powiela się). Panie Geralcie, tęskniliśmy za panem...
  • Echinopsy i archespory używają teraz własnych kolców, a nie strzał.
  • Poprawki do składników alchemicznych uzyskiwanych z niektórych potworów.
  • Krypta Kruka - poprawki geometrii i modeli przedmiotów.
  • Poprawiono kilka miejsc przeznaczonych do medytacji, w których nie była ona możliwa.
  • Poprawiono niespójność fabuły w zadaniu z Berengarem.
  • Berengar nie zniknie na oczach gracza, gdy gracz oszczędzi mu życie.
  • Mnóstwo poprawek lokalizacyjnych (niektóre z nich nie będą działać ze starymi zapisami gry!).
Poprawione błędy w kodzie:
  • Naprawiono wszystkie zdiagnozowane problemy ze stabilnością i zamykaniem się gry.
  • Naprawiono kilka błędów związanych z graniem przy pomocy klawiszy WSAD i myszki.
  • Naprawiono problemy związane z użyciem klawiszy Alt-Tab (zamykanie i zawieszanie się gry, blokowanie kursora).
  • SI: NPC nie ścigają już przeciwników których nie ma.
  • SI: kilka poprawek w grze w pokera.
  • Poprawiono wyświetlanie czasu działania eliksiru Kot.
  • Upuszczane przedmioty są teraz bardziej rozproszone.
  • Poprawiono efekty wizualne broni podczas dialogów.
  • Gdy gracz używa szybkiego wczytywania, pojawia się okienko potwierdzenia.
  • Poprawiono pojawiające się informacje tekstowe w niższych rozdzielczościach (na przykład 800x600).
  • Wszystkie przeczytane książki mają teraz odpowiedni komentarz w opisie.
  • Poprawiono animację siedzenia kilku postaci, które siedziały obok krzesła.
  • Poprawki związane z liniami dialogowymi i opcjami rozgrywki przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
  • Zapisywanie stanu gry zablokowane w czasie gdy rzucamy znak Aard.
  • Dźwięk: poprawka związana z odgłosami szczurów w trybie zminimalizowanym.
  • Poprawki związane z używaniem klawiszy Alt-Tab podczas przerywników filmowych.
  • Naprawiono problemy związane z ponownym pojawianiem się przedmiotów w przechowaniu.
  • Naprawiono problemy z efektem Zamieci w przerywnikach filmowych i dialogach.
  • Poprawiono efekt toksyczności przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
  • Poprawki ciosów kończących - czasami nie pojawiała się animacja.
  • Podczas wyjmowania nieznanego przedmiotu ze składu, użytkownik nie może już zobaczyć nazwy eliksiru.
  • Poprawiono zapis gry w ciasnych miejscach (czasami gracz był teleportowany po wczytaniu).
Poprawki grafiki i dźwięku:
  • Wyzima Klasztorna: ok. 30 poprawek fizyki; poprawione beczki; ok. 10 poprawek dekoracji.
  • Kaer Morhen: poprawki dzikiej zwierzyny.
  • Kanały: poprawki śpiących postaci; ok. 5 poprawek właściwości przedmiotów; ok. 10 poprawek rozmieszczenia szkieletów.
  • Wyzima Klasztorna/Płonąca Wyzima: chorągiew na wieży nie jest już czarna.
  • Stare Dworzyszcze: Poprawki w celu lepszego poruszania się Kościeja.
  • Poprawki dekapitacji mutantów. To znaczy... brak tejże.
  • Poprawki fizyki wilkołaka.
  • Stojak na kolczugę ma teraz powierzchnię kolizji (gracz ani bohaterowie niezależni nie mogą przez niego przechodzić).
  • Poprawki jasności Celiny we wnętrzach.
  • Poprawki oświetlenia rycerzy Zakonu.
  • Poprawki wyglądu chleba przy animacji jedzenia.
  • Bardziej szczegółowy model wozu z koniem w początkowych przerywnikach filmowych.
  • Poprawiono wpis w Dzienniku dotyczący krypt.
  • Dziecko w przerywniku filmowym w epilogu nie wygląda już jak źle pozszywany młody Frankenstein.
  • Stara kobieta i krasnoludy - poprawione animacje bezczynności.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Oficjalna strona gry

Komentarze

string(15) ""

~Ystroin

Użytkownik niezarejestrowany
    Patche
Ocena:
0
Ja gram w Wiedźmina już prawie tydzień bez patcha i nie zaobserwowałem błędów opisywanych. Ani w polskiej (polsko-czeskiej) ani zachodniej (angielsko-niemiecko-francusko...) wersji językowej. Pomniejsze błędy jak strzelanie strzałami przez Echinopsy na prawdę nie powoduje jakichś straszliwych problemów.

Nie podoba mi się tylko drobnostka związana z patchami. Mianowicie mam sprzęt nieco poniżej wymagań (procek został z tyłu przy ostatnim upgradzie) i po zaaplikowaniu patcha gra nie chce się uruchomić, twierdząc uparcie, że komputer nie spełnia wymagań minimalnych. No i ma rację! Tylko że przez 3 dni (a raczej noce) jakoś jej to nie przeszkadzało! Wywaliłem patcha, zainstalowałem od nowa i gram dalej...
05-11-2007 17:22
~Kyczy

Użytkownik niezarejestrowany
    BŁĘDY
Ocena:
0
Witam,
Garnek! Nie mogę czytać takich bzdur! Co powiesz na blokowanie fabuły poprzez uniemożliwienie nawiązywania rozmów z NPCami? Klikam na nich i klikam i jedyne co się dzieje to buźka na kursorze się rusza! Nie da się dialogu nawiązać i kropka! To może minor bug? Jak można pisać, że da się grać i grę przejść mimo błędów? To po co było questy poboczne robić? Może w ogóle usuńmy wszystkie pięć aktów i dajmy tylko prolog i epilog? Zwalanie na ludzką głupotę to trochę przesada! Dziwne byłoby żeby naród się mylił. Zauważ, że w zasadzie nie ma opinii w stylu "Wiesiek to g***o". Wygląda to inaczej, czyli w stylu "Wiesiek jest wspaniały, dojrzały i soczysty. Ale się sypie". Zauważ, że ludzie podają dość dokładne opisy problemów. Z resztą gracze RPGowi wiedzą czego się mogą spodziewać i piszą o błędach czy bugach raczej po wyczerpaniu wszystkich możliwości "naprawczych". I jeszcze jedna uwaga. To, że większość gra z przyjemnością nie znaczy, że ma być jakaś większość, która z przyjemnością nie gra! Jak tak dalej pójdzie to się tym UOKiK zajmie i tyle! GWARANTUJĘ! I jeszcze dostanę zwrot kasy za grę! THE END
05-11-2007 22:06
~Ystroin

Użytkownik niezarejestrowany
    Zwrot kasy
Ocena:
0
Na zwrot kasy bym nie liczył, bo kupując produkt zawsze musisz wkalkulować ryzyko awarii lub błędów fabrycznych. Tym bardziej, że są wypuszczane łatki naprawiające dość szybko problemy, więc co najwyżej dostaniesz płytkę z dogranym patchem...

Zresztą, nie ma się co bulwersować. Gracze znajdują błędy, informują o tym, a "czerwoni" robią wszystko co w ich mocy by załatać zauważone błędy. I tylko tyle mogą zrobić. A szczerze mówiąc ilość błędów nie jest duża, to raz. A dwa, poważne błędy "które mogą (ale nie muszą) utrudnić/uniemożliwić ukończenie gry" występują już pod sam koniec... W 5 akcie. Co oznacza, że testerzy słusznie skoncentrowali się na pierwszych rozdziałach, a to co dalej zostawili, bo zanim ktoś tam dojdzie, da się to załatać w patchu... A że kilku graczy doleciało do piątego aktu w dwa dni? Cóż. Zdarzają się i tacy...
06-11-2007 14:52
~Melon84

Użytkownik niezarejestrowany
    Wiedzmin a Semprony
Ocena:
0
Z tymi Sempronami to bajka. Mój sprzęt: AMD Sempron 2300+, 1280 Ram, GF7600 GS. gra chodzi płynnie w 800x600 i detale ustawione na srednim poziomie. Mimo tych ustawien i tak wygląda swietnie.
14-11-2007 00:54
~pepe

Użytkownik niezarejestrowany
    Kaszana!
Ocena:
0
No a ja mam patcha 1.2...tylko co z tego?! Przed patchem gra przynajmniej sie nie zawieszala i nie wywalalo mnie ciagle do Windowsa, a teraz przynajmniej raz na godzine to sie dzieje.
31-01-2008 00:22
~WojtaS

Użytkownik niezarejestrowany
    Bład
Ocena:
0
co mam zrobic ?? wczytuje gre obrzeza wyzimy i lipa bład robłem juz reinstal wina i gry i nic pomuzcie prosze i dziekuje z góry !! ;)
02-03-2008 22:03
~Mrasaa

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
no dobra,ja mam nietypowy problem ;/
gry chodziła fajnie,ale od jakiegoś czasu nie mogę nic zrobić z przedmiotami w sakwie,jak chce jakiś przenieść już podarować to ekran robi się szarawy i jak puszczam przedmiot w tym miejscu gdzie chce by był to on wraca na miejsce-co zrobić??
20-03-2008 08:52
~cread

Użytkownik niezarejestrowany
    Wielebny znika po upgradzie do 1.2 save mam
Ocena:
0
Witam,

Gra ma błędy na tyle istotne że nie mogę fabułą iśc dalej.

Wielebny znika i już nie można go znalaźc o żadnej porze dnia.

zribiło mi się tak po tym jak zrobiłem upgrade do 1.2 sciągam 1.4 ale wątpię czy coś to pomoże.

Straciłem masę czasu na grę i nie chcę jej przechodzic od nowa moim zdaniem to nie dopuszczalny błąd.

13-10-2008 17:57
~rekrut94

Użytkownik niezarejestrowany
    mikul 1 rozdział
Ocena:
0
proszę o pomoc gdyż nie moge wejsc na most gdzie stoi mikul ponieważ most sie pali i nie ma przejscia za mostem stoja pacholki zalamandry
04-03-2011 14:44

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.