» Wieści » Wiedźmin załatany

Wiedźmin załatany

27-10-2007 14:16 | Łukasz 'Chavez' Maludy

Wiedźmin załatany
W dzień premiery Wiedźmina ukazała się aktualizacja, poprawiająca zauważone błędy. Poniżej znajduje się ich pełna lista. Poprawki rozgrywki i tekstu:
  • Naprawiono problemy dotyczące rozwoju niektórych umiejętności i zdolności.
  • Naprawiono problemy związane z blokowaniem fabuły.
  • Naprawiono problemy cyklu dnia i nocy druidów w Rozdziale 5.
  • Poprawki sceny seksu z pielęgniarkami w Rozdziale 5.
  • Poprawki dotyczące sygnetów (niektóre sygnety gracz otrzymywał dwa razy).
  • Naprawiono niespójność fabuły dotyczącą Erkyna w Rozdziale 3.
  • Poprawki lokalizacyjne wskaźnika wzrostu doświadczenia.
  • Eliksir mutagenny - nowe poprawki wyświetlania komunikatu.
  • Poprawiono przedmioty w animacjach jedzenia.
  • Naprawiono zachowanie sprzymierzeńców Geralta względem potworów.
  • Łowca głów nie jest już Agentem Smithem (nie powiela się). Panie Geralcie, tęskniliśmy za panem...
  • Echinopsy i archespory używają teraz własnych kolców, a nie strzał.
  • Poprawki do składników alchemicznych uzyskiwanych z niektórych potworów.
  • Krypta Kruka - poprawki geometrii i modeli przedmiotów.
  • Poprawiono kilka miejsc przeznaczonych do medytacji, w których nie była ona możliwa.
  • Poprawiono niespójność fabuły w zadaniu z Berengarem.
  • Berengar nie zniknie na oczach gracza, gdy gracz oszczędzi mu życie.
  • Mnóstwo poprawek lokalizacyjnych (niektóre z nich nie będą działać ze starymi zapisami gry!).
Poprawione błędy w kodzie:
  • Naprawiono wszystkie zdiagnozowane problemy ze stabilnością i zamykaniem się gry.
  • Naprawiono kilka błędów związanych z graniem przy pomocy klawiszy WSAD i myszki.
  • Naprawiono problemy związane z użyciem klawiszy Alt-Tab (zamykanie i zawieszanie się gry, blokowanie kursora).
  • SI: NPC nie ścigają już przeciwników których nie ma.
  • SI: kilka poprawek w grze w pokera.
  • Poprawiono wyświetlanie czasu działania eliksiru Kot.
  • Upuszczane przedmioty są teraz bardziej rozproszone.
  • Poprawiono efekty wizualne broni podczas dialogów.
  • Gdy gracz używa szybkiego wczytywania, pojawia się okienko potwierdzenia.
  • Poprawiono pojawiające się informacje tekstowe w niższych rozdzielczościach (na przykład 800x600).
  • Wszystkie przeczytane książki mają teraz odpowiedni komentarz w opisie.
  • Poprawiono animację siedzenia kilku postaci, które siedziały obok krzesła.
  • Poprawki związane z liniami dialogowymi i opcjami rozgrywki przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
  • Zapisywanie stanu gry zablokowane w czasie gdy rzucamy znak Aard.
  • Dźwięk: poprawka związana z odgłosami szczurów w trybie zminimalizowanym.
  • Poprawki związane z używaniem klawiszy Alt-Tab podczas przerywników filmowych.
  • Naprawiono problemy związane z ponownym pojawianiem się przedmiotów w przechowaniu.
  • Naprawiono problemy z efektem Zamieci w przerywnikach filmowych i dialogach.
  • Poprawiono efekt toksyczności przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
  • Poprawki ciosów kończących - czasami nie pojawiała się animacja.
  • Podczas wyjmowania nieznanego przedmiotu ze składu, użytkownik nie może już zobaczyć nazwy eliksiru.
  • Poprawiono zapis gry w ciasnych miejscach (czasami gracz był teleportowany po wczytaniu).
Poprawki grafiki i dźwięku:
  • Wyzima Klasztorna: ok. 30 poprawek fizyki; poprawione beczki; ok. 10 poprawek dekoracji.
  • Kaer Morhen: poprawki dzikiej zwierzyny.
  • Kanały: poprawki śpiących postaci; ok. 5 poprawek właściwości przedmiotów; ok. 10 poprawek rozmieszczenia szkieletów.
  • Wyzima Klasztorna/Płonąca Wyzima: chorągiew na wieży nie jest już czarna.
  • Stare Dworzyszcze: Poprawki w celu lepszego poruszania się Kościeja.
  • Poprawki dekapitacji mutantów. To znaczy... brak tejże.
  • Poprawki fizyki wilkołaka.
  • Stojak na kolczugę ma teraz powierzchnię kolizji (gracz ani bohaterowie niezależni nie mogą przez niego przechodzić).
  • Poprawki jasności Celiny we wnętrzach.
  • Poprawki oświetlenia rycerzy Zakonu.
  • Poprawki wyglądu chleba przy animacji jedzenia.
  • Bardziej szczegółowy model wozu z koniem w początkowych przerywnikach filmowych.
  • Poprawiono wpis w Dzienniku dotyczący krypt.
  • Dziecko w przerywniku filmowym w epilogu nie wygląda już jak źle pozszywany młody Frankenstein.
  • Stara kobieta i krasnoludy - poprawione animacje bezczynności.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Oficjalna strona gry

Komentarze

string(15) ""

Neurocide
   
Ocena:
0
"Poprawki sceny seksu z pielęgniarkami w Rozdziale 5."

Dodano trzy nowe pozycje, dwa gadżety i przepiękną czarnulkę z bimbałami jak się patrzy.
27-10-2007 15:47
Chavez
   
Ocena:
0
Tez mnie ten punkt rozwalil ;)
27-10-2007 17:59
Garnek
    jest już patch 1.1a
Ocena:
0
który poprawia jeszcze jeden szczególik, który wyszedł dopiero wczoraj wieczorem :-)
27-10-2007 19:19
Chavez
   
Ocena:
0
Nie wiadomo, czy sie cieszyc, ze patche ida szybko, czy martwic, ze tyle bledow jest ;)
27-10-2007 19:24
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
>jest już patch 1.1a który poprawia jeszcze jeden szczególik, który wyszedł dopiero wczoraj wieczorem :-)

Seks w żeńskim akademiku w Oksenfurcie? :P

A na poważnie, to spora lista tych poprawianych błędów. Terminy popędzały?
27-10-2007 20:25
Garnek
    terminy popędzały :-)
Ocena:
0
a tak na poważnie, to przy produkcji tej wielkości po prostu nie da się wyłapać wszystkiego. Jednokrotne przetestowanie całego wiedźmina (w trzech głównych liniach fabularnych) zajmowało ok. 300 osobogodzin, co przy 10h dniu pracy daje miesiąc non-stop. To raczej dużo :)

Więc, jak w każdej produkcji po premierze pojawia się zawsze coś nowego. Jeśli jakiś błąd występuje w 3% przypadków, to przy 50 testerach można go nie wyłapać. Przy kilkuset tysiącach graczy, na pewno ktoś go zauważy.

Ważne jest, żeby wyłapane błędy szybko usuwać. A to akurat mamy w planach :)
27-10-2007 20:49
   
Ocena:
0
Ja bym się cieszył ze szybkich łatek to oznacza sprawne działanie producenta. Nie ma gry bez dziur, a gracze zawsze są najlepszymi testerami :D :D

BTW. Ktoś wie jak wygląda premiera po za Polską?
27-10-2007 23:35
Wojteq
   
Ocena:
0
Tak, jak stwierdził Garnek, bugi to żaden powód do ujmy. Gorzej jakby uniemożliwiały rozgrywkę. A tak, to tylko są "minor bugs", a wydawca zasługuje na pochwałę za szybkość reakcji.

Życzę sukcesu - wiedzmin zasługiwał "od zawsze" na solidną ekranizację oraz przeniesienie na PeCeta. Ekranizacja padła, to chociaż gra niech będzie światna.
28-10-2007 14:09
The Axel
   
Ocena:
0
Omg, przypomina się Gothic III. Jeżeli doliczyć olanie linuxowców, wbrew zapowiedziom = dzięki. Ale co tam, kto by patrzał na ten 1% potencjalnych klientów ;)
29-10-2007 11:34
Chavez
   
Ocena:
0
Wiesz czemu olali linuksa? Bo wywalili z aurory silnik renderujacy na OpenGl i dali na DirectX. Jest o tym w wywiadach na drugiej plycie. A szkoda.
29-10-2007 16:07
~C

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
to nie sa minor bugi, bo na oficjalnym forum wspomina sie juz o dosyc istotnych bledach blokujacych fabule (Tak wlasnie takich ktore mialy byc juz usuniete). Ta gra jest tak skaszaniona technicznie, ze wola o pomste do nieba. A szkoda ogromna, bo fabula jest tak pieknie poprzeplatana ze prozno szukac tak dobrego plotu w innych produkcjach. Pod tym wzgledem jest wybitna. Ale coz z tego skoro znikaja enpece, przedmioty, nie odpalaja sie koncowe sekwencje questow. Narazie ledwo da sie w to grac. Z wielu pobocznych questow nawet nie da sie skorzystac...To nie jest kwestia kilku minor bugow, tylko masy bledow psujacych, badz nawet uniemozliwiajacych zabawe. Narazie to bubel. Miejmy nadziej ze kolejne patche poprawia sytuacje i zrobia z tego dobra gre.


Ps: a Linux to taki plankton, ze raczej nie nalezy sie dziwic ze nikt przy zdrowych zmyslach nie zawracal sobie nim glowy :)
29-10-2007 21:06
Garnek
    @ C
Ocena:
0
Zdecydowanie panikujesz :-)
Co byś nie mówił da się grać w wersję bez patcha (wystarczy spojrzeć na oficjalne forum forum i na recenzje na zagranicznych serwisach). I zaryzykuję twierdzenie, że większość graczy gra we wiedźmina z dużą przyjemnością :-)
29-10-2007 22:10
~C

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
polecam lekture tematu bugi na oficjalnym forum :)

Ja gre odlozylem na polke, po tym jak mi zniknal trzeci z kolei enpec i nie moge skonczyc kolejnego questa. Mam nadzieje ze nastepne latki problem rozwiaza. Do tego czasu nie chce sobie psuc zabawy.

A bez patcha moze grac sie da, ale gry skonczyc sie juz nie da :) Sami tworcy sie do tego przyznali w opisie patch 1.1a :)
29-10-2007 23:11
~Shai

Użytkownik niezarejestrowany
    @C
Ocena:
0
Oni nie znikają, oni zmieniają położenie w zależności od pory dnia itp.
Od czwartku do dziś wracam z pracy i w Wiedźmina, nałóg :)
29-10-2007 23:57
~C

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Owszem znikaja, np w w trakcie rozmowy. To ze sobie wylaza ze swojej lokacji i czyms sie zajmuja to jedno. To ze znikaja w trakcie np rozmowy, albo w trakcie walki to dwa. Najlepszy jest chyba opisywany przez jedna dziewczyne na forum przypadek, kiedy w pierwszym akcie znika jej podczas pogawedki wielebny. Nic nie pomoglo, zadne odczytywanie gry z wczesniejszych sejfow. Komus tam po rozmowie znika na moscie Mikula i wiecej sie nie pojawia (a powinien jezeli chcesz dostac sie do miasta). Komus innemu w drugim akcie znika kapitan strazy, ktory jest niebywale istotny dla glownego watku fabularnego. Do tego dochodza jeszcze niekonczace sie questy i enpece z ktorymi rozmowa konczy sie wywaleniem do systemu :) Mnostwo takich historii opisywanych jest na forum, wiec prosze mi tu nie imputowac, ze nie zauwazylem ze enpece czasem gdzies sobie wedruja w swoich sprawach, albo przesiaduja w roznych miejsach :)
Gra ma wyraznie bledy w skryptach dotyczacych fabuly. I miejmy nadzieje ze to poprawia latkami. Dopoki tego nie zrobia....Ruletka, komu zadziala jak trzeba, a komu sie gdzies tam spitoli po drodze.
30-10-2007 08:38
~Fenrir

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ciekawe na jakich configach grają. Sporo osób odpala grę poniżej minimalnych, co zwłaszcza jeśli chodzi o procesor może być nie przyjemne (gra korzysta z instrukcji SSE2). I tak cud, że się w ogóle uruchamia na Athlonach XP, Sempronach, czy Celeronach. widziałem desperatów odpalających Wiedźmina na Athlonie XP 1800+.

Powiem tak, u mnie na razie git jest wszystko jesli chodzi o znikanie NPC itp. W porównaniu do niepatchowanego Gothica3 cudo. Zresztą imo bije też upatchowanego Gothica3, wprawdzie ma mniejszy świat, gorszą muzę, brak otwartości świata, ale za to znacznie lepszą fabułę i po prostu genialne dialogi.
30-10-2007 10:46
Garnek
    @C
Ocena:
0
mam wrażenie, że trochę przesadzasz :-)
Obstawiam, że
- Mikul w akcie pierwszym jest przy bramie młyńskiej (tak, jak to wspominał w dialogu)
- Kapitan straży znając życie czeka w magazynie (tak, jak to wspomniał w dialogu i tak jak to wskazuje quest)
:-)

Owszem, wiedźmin ma jeszcze trochę bugów (nad usunięciem których właśnie pracujemy), ale trudno mi uwierzyć, że błędy które opisujesz rzeczywiście występują.

Rzecz jasna Wiedźmin może Ci się nie podobać, to kwestia gustu :-)

Ale biorąc pod uwagę, że bardzo krytyczny w ocenach IGN ocenił Wieśka na 8,5 i dał Editors Choice Award, na pewno nie jest aż tak źle, jak opisujesz :-)
30-10-2007 11:10
Szczur
    @C
Ocena:
0
"A bez patcha moze grac sie da, ale gry skonczyc sie juz nie da :) Sami tworcy sie do tego przyznali w opisie patch 1.1a :)"

Strona wiedźmina
"[...]gra niweluje błąd związany z fizyką gry, który mógł, choć nie musiał uniemożliwić ukonczenie gry."


Mam dziwne wrażenie, że z jakiś powodów generowanie hate-maili przyćmiło ci zdolność czytania ;)
30-10-2007 12:29
~C

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jezeli chcesz sie spierac Garnek, naprawde polecam lekture forum o bugach. Goscie ktorzy narzekaja na znikajacych enpecow, naprawde wiedza ze Mikul ma czekac przy mlynskiej bramie, a kapitan przy magazynach. Sorry, ale nie tlumacz oczywistosci. Ludzie narzekaja ze w niektorych questach, rowniez tych kluczowych sypia sie skrypty, a Ty probujesz skladac to na karb ich inteligencji. Troche to nie ten tego, malo uprzejme jakby tu powiedziec...:)

a troche bugow, to chyba lekki eufemizm :D

Szczurze....hate maili? Mi sie ta gra pod wzgledem fabularnym niesamowicie podoba. Ja juz tutaj nawet napisalem ze tak dobrze p[ozakrecanej fabuly wnie widzialem w zadnym innym crpg. Tu nie ma zadnego hate, tu jest czyste love. Dlatego boleje ze jakies walniete bugi tak bardzo potrafia przeszkodzic w rogrywce.
Poza tym przytoczony przez Ciebie cytat niekoniecznie odpowiada temu co widnieje w opisie patcha na stronie (moze brales go z innego zrodla) w ktorym mowa jest o powaznym bledzie ktory moze uniemozliwic ukonczenie gry. Mi starcza sama mozliwosc ze nie bede mogl gry skonczyc, zeby ja spatchowac i nie upierac sie przy tym ze da sie grac w niezalatana :)
30-10-2007 13:00
The Axel
   
Ocena:
0
>>Ps: a Linux to taki plankton, ze raczej nie nalezy sie dziwic ze nikt przy zdrowych zmyslach nie zawracal sobie nim glowy :)

Rotfl :D
30-10-2007 18:25

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.