W Wiedźminie po raz pierwszy w serii dostaniemy w pełni otwarty świat. Większy od całego Skyrim i 30 razy większy niż grywalny obszar w "dwójce".
Jeszcze mocniejszy nacisk ma zostać położony na istotę wiedźmińskiego fachu – tropienie potworów i precyzyjne przygotowanie do ich eksterminacji. Sama walka także zostanie rozwinięta, by jeszcze lepiej oddać specyfikę "tańca w ciemności". Fabuła dotyczyć będzie zarówno międzynarodowych intryg politycznych (zakończenie W2 nie pozostawia wątpliwości jakich), nadnaturalnych tajemnic (podtytuł trzeciej części to Dziki Gon), jak i starań Geralta, by wreszcie ułożyć swoje skomplikowane drugie życie i odłożyć miecz. To te osobiste kwestie mają się wysunąć na pierwsze miejsce.
Wśród lokacji, które odwiedzimy w grze, znajdą się między innymi oblana huczącymi wodami wyspa, rozrywany wojną las czy wielkie miasto w stylistyce dark fantasy.

Warto zwrócić uwagę na udostępniony szkic koncepcyjny, który znajdzie się na okładce Game Informera. Geraltowi towarzyszy tajemnicza postać. Jej twarz skrywa kaptur, jednak widzimy kosmyk jasnych włosów i wiedźmiński miecz. Skojarzenia są oczywiste – czy wreszcie znajdzie się miejsce dla Ciri w tytule CD Projektu?
Jeszcze więcej informacji można zlaleźć na forum NeoGAF. Przejechanie konno przez całą szerokość świata zajmie 30–40 minut. Bardzo ważne będzie tworzenie własnych przedmiotów, chociaż także gotowe będzie można znaleźć. Całkowicie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników i zmieniono drzewka umiejętności. Pozostanie podział na walkę, magię i alchemię, jednak każdy Znak będzie miał dwa tryby użycia (tak jak w "jedynce"). Niektórych na pewno ucieszy zachowanie możliwości zmiany fryzury Geralta.
Wiedźmin 3: Dziki Gon na sklepowych półkach pojawi się w 2014 roku na wszystkie dostępne platformy najnowszej generacji. Bardzo możliwe, że nie będą to wyłącznie te platformy, na których gramy dzisiaj.