Wyświetlono rezultaty 1-40 z 253.
12-12-1999 00:00 |
| Komentarze: 0
Warsaw Game Show 2005 to wg organizatorów największy w Polsce, widowiskowy pokaz gier komputerowych i sprzętu elektronicznego, który gromadzi liczne rzesze młodych i dynamicznych ludzi. Tak? Wobec tego należy zadać jedno, ale fundamentalne pytanie – czy Polakom naprawdę nie należy się nic więk...
Łukasz 'Chavez' Maludy: Na początku powiedz może parę słów o sobie – czym się zajmujesz poza komputerami?
Mariusz 'alakhaine' Łubkowski: Nazywam się Mariusz Łubkowski, z zawodu jestem programistą i analitykiem systemowym. Poza tworzeniem gry komputerowej i poza pracą, która też odbywa się prz...
Salve, czytelniku!
Na początek może się przedstawię. Z tej strony monitora Dawid 'Yarpen' Gniłka. Od ponad 2 lat jestem twórcą oraz tłumaczem modyfikacji dla silnika Infinity, czyli dodatków do gier takich jak Saga Baldur’s Gate, Saga Icewind Dale czy też Planescape: Torment. W moim skromnym...
Product managerem gry Loki
Łukasz 'Chavez' Maludy: Na początku, nieco już standardowo, możesz powiedzieć parę słów o sobie? Czym zajmujesz się w firmie Techland?
Tomasz Gawlikowski: W Techlandzie zajmuje się marketingiem i PR'em. Jednak jeśli chodzi o Lokiego, to w tym konkretnym przypadku jestem product managerem tego tytuł...
10-12-2007 19:11 |
| Komentarze: 26
Grudzień to miesiąc będący dla niektórych okresem kupowania prezentów. Te mogą być różne – gry komputerowe także mieszczą się w tej kategorii. Biorąc po uwagę liczbę tytułów na rynku, osobom słabo zorientowanym w tym temacie często ciężko jest dokonać trafnego wyboru. Dlatego też osoby związan...
Rok temu serwis Poltergeist dorobił się własnego działu gier komputerowych. Cierpliwi mogą nawet doszukać się newsa o tym wydarzeniu. Było to 12 grudnia 2006 roku. Jak można było przeczytać w wyżej podlinkowanym tekście, "Przez kilka miesięcy pracowaliśmy ciężko, aby zaprezentować Wam stronę jeszcze...
Drowy – mroczne elfy. Jedna z najbardziej znanych i popularnych ras Torilu, dzięki której Zapomniane Krainy stały się szeroko znane. Według niektórych źródeł, mroczne elfy powstały jeszcze zanim stworzono Faerun, w 1985 r. Ich twórcą był Gary Gygax, jeden z ojców systemu Dungeons & Dragons. Pi...
Jaka branża, takie targi
Organizacja targów jest miernikiem siły ekonomicznej branży. Im środowisko w danej dziedzinie mocniejsze, tym bardziej okazałe powinny być targi. Środowisko planszówkowe w Polsce rozwija się dość dynamicznie, powoli przebijając się do mediów publicznych. Daleko im oczywiście do poziomu popularności...
24-05-2008 22:37 |
Piotrek66 | Komentarze: 23
Podjęty przeze mnie temat może wydawać się dość oczywisty. Dotyczy on mianowicie różnic między poczciwym PC-tem a obecnymi konsolami. Przyjrzę się także grupom, jakie stanowią użytkownicy danej platformy sprzętowej.
Od czasu gdy gry komputerowe trafiły "pod strzechy", zawsze istniało kilka platform...
Maciej Miąsik – polski programista, pracownik CD Projekt RED, współtwórca m.in. Schizm, Sentinel, Wiedźmin a ostatnio Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - w wywiadzie dla Poltergeista.
Polter: Skąd pomysł na współpracę akurat z mało znanym WideScreen Games?
M. Miąsik: WideScreen Games to doświ...
Od pewnego czasu dużo słychać o nowej produkcji Electronic Arts, którą twórcy reklamują słowami typu "przełomowa", "niezwykle oryginalna" czy "nowatorska". Mowa o BattleForge – grze, która ma być połączeniem gry karcianej oraz RTS-a, w wplecionymi elementami Mass Multiplayer Online Game. Dzię...
Wciągający tytuł czy towar przereklamowany?
"Battlefield Heroes – free online cartoon shooter". Tak nazwana została ta produkcja w pierwszym, oficjalnym trailerze. Cóż, można powiedzieć że sprawdziło się to w 75 procentach. I mimo, iż 3/4 to sporo, to ja z powodu braku tej jednej ćwiartki ba...
Dlaczego nie przepadam za serią Total War
Shogun zabrał mi dwa tygodnie życia. Pierwszy Medieval półtora. W Rome grałem sześć dni. Empire odłożyłem po czterech…
A przecież seria się rozwija. Pal licho grafika i interfejs, ale wprowadzenie kupców, religii i powiększenie świata to zmiany obiektywnie "na lepsze". Dlaczego więc seria Tot...
Podobno wszystkie kwestie strategiczne da się sprowadzić do ruchów w go. Ostatecznie, uwzględniając Zimną Wojnę, być może do szachów. W teorii, dowolna z tych dwóch gier wystarczy na całe życie grania.
W praktyce — pomimo elegancji i uroku każdej z nich — ciągle szukam kolejnych. Plansz...
Wyobraźcie sobie bardzo, ale to bardzo brutalny mecz footballu amerykańskiego, w którym liczą się tylko punkty, nie istnieją zasady "fair play", w grę wchodzą pięści oraz solidne kopniaki, a kierowanie ich w stronę leżącego jest jak najbardziej na miejscu. Wykonane? To teraz przenieście tę sytuację...
Chyba każdy z nas słyszał o amatorskiej produkcji, która miała rzucić na kolana Fallout 3 i zarazem stać się godnym następcą poprzednich wersji tej gry. Mowa o Afterfall. Projekt ten niegdyś nosił nazwę Burżuazja a tworzyła go grupa zapaleńców z Intoxicate Interactive. Chciałbym przedstawić Wam kilk...
Ostatnimi dniami w prasie pojawiły się szokujące rewelacje. Podobno ojcowie Windowsa, czyli Microsoft, planują przejąć Electronic Arts. Póki co są to tylko spekulacje, ale już dzisiaj spróbujemy przewidzieć konsekwencje, które może spowodować fuzja tych dwóch gigantów.
Najpierw przedstawimy Pana M...
W momencie pisania tych słów jestem świeżo po Poznań Game Arena 2009, które odbywało się od 16 do 18 października tego roku. Chwilę temu wróciłem do domu, siedzę z gorącą herbatą nad klawiaturą, celem napisania możliwie jak najświeższej, najbardziej aktualnej i rzeczowej relacji z owego wydarzenia...
Neocore Games, to niezbyt znani twórcy w światku gier komputerowych. Po nieudanej przygodzie z Crusaders: Twoje Królestwo ponownie atakują, a pomóc ma im w tym nie byle kto, bo sam król Artur.
Gdy umarł Uther Pendragon, czarodziej Merlin zebrał wszystkich kandydatów do objęcia tronu Brytanii w Ka...
Glosariusz
Wielu z nas spotkało się z zagadnieniem game devu czy też game artu. Często używamy tych określeń, niezupełnie zdając sobie sprawę z ich znaczeń i ogromu pracy, która im towarzyszy. Chciałbym bliżej przedstawić czytelnikom Poltera problematykę fanowskiej twórczości, która często wykracza poza "robie...
Na miesiąc przed premierą filmu Avatar, najnowszego dzieła Jamesa Camerona, trudno znaleźć osobę, która nie słyszała o tym przedsięwzięciu. Chociaż wczesna wersja scenariusza powstała już w 1995 roku, projekt musiał czekać 12 lat, gdyż dopiero teraz jego realizacja stała się możliwa. Po więcej szcze...
06-12-2009 13:00 |
| Komentarze: 8
Człowiek cały czas ewoluuje. Niestety, prócz umiejętności adoptowania się do najróżniejszych warunków, postępu cywilizacyjnego czy kulturowego, rozwijają się także nasze słabości. XXI wiek to przede wszystkim wiek technologii, ekspansji nowej formy spędzania czasu – elektronicznej rozrywki. Ja...
Zarządzanie projektem
Integracja
Jak często spotykamy się z zagadnieniem game devu w życiu codziennym? Prawdopodobnie wielu z nas świetnie bawi się przy grach komputerowych i to częściej niż raz na tydzień. Dla niektórych ludzi jest to integralna część życia, ale tylko nieliczni wiedzą jak wygląda "dzień świstaka" twór...
01-01-2010 16:45 |
| Komentarze: 3
Mija kolejny rok, w którym zostaliśmy zasypani nie tylko śniegiem, ale i masą gier komputerowych. Niektóre z nich na długo pozostaną w naszych sercach (i na naszych dyskach twardych), wiele innych zostanie słusznie zapomnianych. Okres noworoczny jest czasem podsumowań – zatem i my pozwoliliśmy...
Na rok 2010 przewidziane są premiery dwóch gier sieciowych, których akcja rozgrywa się w przestrzeni kosmicznej – Star Trek Online oraz Star Wars: The Old Republic. Na myśl nasuwa mi się jedno pytanie: która z nich wyjdzie z tego starcia zwycięsko. Czy może oba tytuły będą egzystować niezależn...
Witajcie! U nas jeszcze luty, śnieg za oknami, PKP cały czas opóźnione. Jednak nie martwice się. Już za parę dni marzec otworzy drzwi wiośnie i powinno być już lepiej. Przeprowadźmy zatem obiektywny przegląd gier, które swą premierę będą miały w tymże miesiącu. Czy ogólnie znane określenie „w...
26-02-2010 16:20 |
| Komentarze: 9
D: Przez ostatnie parę lat na tronie w kategorii FPS-ów zasiadał innowacyjny Modern Warfare, który wyznaczył zupełnie nowe standardy. Niesamowicie intensywny tryb single player, grafika, grywalność - choć z drugiej strony zaledwie sześć godzin zabawy. Jednak tak naprawdę potęga produkcji spoczywała...
Witajcie w Biohazard, czyli cyklu artykułów traktującym rynek elektronicznej rozrywki w nieco bardziej luźny sposób. Co dwa tygodnie będziemy prezentować Wam najróżniejsze absurdy, zabawne, ale i ciekawe zestawienia na temat gier komputerowych. Oczywiście nie zabraknie również spektakularnych powrot...
Jakiś czas temu pisaliśmy, że serwis ESL zorganizował międzyredakcyjne rozgrywki w demo gry Aliens vs Predator. Zaproszonych zostało piętnaście serwisów zajmujących się grami komputerowymi. Reprezentować każdą redakcję mogła dowolna liczba graczy – kto tylko się zgłosił i chciał grać w barwach...
Jesteśmy już po II fazie rozgrywek w międzyredakcyjnym turnieju Alien vs Predator. Mecze były emocjonujące, umiejętności graczy często imponujące a organizacja kulała nieco mniej, niż poprzednio. Krótki opis starć reprezentantów serwisu Poltergeist z innymi ekipami możecie przeczytać poniżej:
Okie...
Jesteśmy już po III fazie rozgrywek w międzyredakcyjnym turnieju Alien vs Predator. Mecze były emocjonujące, a umiejętności graczy często imponujące. Krótki opis starć reprezentantów serwisu Poltergeist z innymi ekipami możecie przeczytać poniżej:
Okiem Aureusa:
Etap trzeci był pierwszym, w któr...
Gdy zaledwie kilka dni temu ukazało się demo Settlers 7, o czym pisaliśmy w serwisie, wiedziony ciekawością postanowiłem je przetestować. Seria zasłużenie zapracowała sobie na miano kultowej. Już od siedemnastu lat gracze kierują postaciami sympatycznych osadników, tworząc własne imperia. Cykl skupi...
Dwudziestego piątego marca w składzie: Dante, Morus i Kamerzysta udaliśmy się na wiosenną konferencję CD Projektu organizowaną w warszawskim klubie Loft44. Główną atrakcją miał być pierwszy oficjalny pokaz gorąco wyczekiwanego Wiedźmina 2, obok niego zamierzano zaprezentować plany strategiczne firmy...
Marzec 2010 roku okrzyknięto najlepszym miesiącem ostatnich paru lat, jeśli chodzi o premiery gier. Czy kwiecień powtórzy ten sukces? Nie, ale również będzie ciekawie.
Battlefield Online - 02.04.2010
W sieci aż roi się od darmowych shooterów. Takie pozycje jak Quake Live czy Battlefield Hero...
01-04-2010 12:00 |
| Komentarze: 9
Cubuk: Wszystko zaczęło się w 1997 roku, kiedy studio 3D Realms postanowiło stworzyć Duke Nukem Forever – w teorii znamienitą odsłonę kultowej serii, w praktyce - najdłużej tworzoną i najbardziej wyśmiewaną grę w historii. Legenda Księcia wyglądała jak sinusoida – to umierała, to pojawia...
Polska premiera Two Worlds miała miejsce 20 czerwca 2007 roku, podmiotem odpowiedzialnym za produkcję gry było krakowskie studio Reality Pump. Gra deweloperów spod Wawelu miała być polskim odpowiednikiem znanych produkcji: Gothic czy The Elder Scrolls IV: Oblivion. Jak wiadomo, była to gra cRPG, w...
Jadąc na konferencję, myślałem przede wszystkim o dwóch tytułach: Wiedźmin 2 i Two Worlds 2. Nie wiązałem specjalnych nadziei z pozostałymi prezentowanymi grami, jednak po przyjeździe doznałem miłego zaskoczenia. Z kolegą Bartkiem podzieliliśmy się zadaniami i tak zetknąłem się z jedną z najlepiej z...
09-04-2010 10:10 |
| Komentarze: 6
Na początku było wiele marzeń, spojrzeń do spisu nagród i rozważań – jeżeli zmieszczę się w chociażby pierwszej trzydziestce, będę szczęśliwy. A jak mogę się nie zmieścić, niepodzielnie panując na serwisach ociekających krwią mych wrogów?
Później nadeszła konfuzja, konsternacja i – osta...
13-04-2010 10:20 |
| Komentarze: 11
Zapraszamy do obejrzenia Zrzutu Ekranu - nowego cyklu, który ma wam przedstawić najważniejsze wydarzenia ostatnich dni.
2208143511133212824138331429814344152511617016403195541956919769199811998820002203072055020600208012083320847208952100221008211122124621259212832129221329213652137221373213862139021396214132142321438