» Artykuły » Publicystyka

Publicystyka

Publicystyka - wywiady, felietony oraz wszelkie teksty związane z tematyką gier komputerowych.
Wyświetlono rezultaty 241-256 z 256.
Graliśmy w Sekiro: Shadows Die Twice

Graliśmy w Sekiro: Shadows Die Twice

Jedna śmierć to mało, 10 też

17-03-2019 14:06 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Zaczepić się o dach, podciągnąć, lekkim krokiem przebiec na drugą stronę. Potem chwila cierpliwego oczekiwania, skok i życie przechodzącego niżej strażnika zostaje gwałtownie przerwane. Za bramą czai się znacznie silniejszy wróg, z którym przyjdzie skrzyżować katany. Ale przed zwycięstwem trzeb...
Nie taki Epic straszny

Nie taki Epic straszny

Walka z parowym Goliatem

01-05-2019 13:27 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Wszyscy znamy historię o Dawidzie i Goliacie. A co jeśli Dawid zamiast procy miałby miliardy dolarów zysków rocznie, a Goliat – ustabilizowaną pozycję monopolisty na filistyńskim rynku? Na zorganizowanej jesienią 2010 roku konferencji przedstawiciele studia CD Projekt RED zapewniali, że pudeł...
Graliśmy w Chernobylite

Graliśmy w Chernobylite

Jeszcze raz do Prypeci i Czarnobyla

14-08-2019 20:45 | Shadov | Komentarze: 0
Tragiczny w skutkach wypadek w elektrowni jądrowej w Czarnobylu do dziś jest inspiracją dla wielu filmów, seriali, gier i powieści. Ostatnio wydany został także serial HBO Czarnobyl, a od pewnego czasu nad swoją grą w czarnobylskiej strefie wykluczenia pracuje także polskie studio TheFarm51. Ch...
Tomb Raider #1: Zarodnik

Tomb Raider #1: Zarodnik

Lara Croft ponownie

16-07-2019 19:06 | Shadov | Komentarze: 0
Gra Rise of the Tomb Raider odniosła niemały sukces, na fali którego Square Enix postanowiło dostarczyć miłośnikom serii Tomb Raider jeszcze więcej przygód nieustraszonej Lary Croft. Tak oto, rok po premierze gry, nakładem Dark Horse Books startuje seria komiksowa Tomb Raider II, z pi...
Graliśmy w Wanderlust Travel Stories

Graliśmy w Wanderlust Travel Stories

Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku

22-08-2019 20:36 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 1
Czemu podróżujemy do obcych krajów? Czego tam szukamy? Czy podróże zmieniają to, w jaki sposób postrzegamy nasze otoczenie? Do zastanowienia się nad takimi oraz wieloma innymi pytaniami motywuje nas Wanderlust Travel Stories, pierwsza gra od polskiego studia Different Tales założonego przez wet...
Graliśmy w Maneatera

Graliśmy w Maneatera

Rekin to jest król wody...

07-03-2020 23:59 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
jak lew jest król dżungli. Za dwa miesiące będziemy mogli się o tym przekonać, pożerając szczupaki, karpie i amatorów gorących plaż południowych Stanów Zjednoczonych. W komputerowych erpegach widzieliśmy już wiele. Nikt więc nie zaskoczy nas kolejnych rycerzem, skazańcem, łowcą potworów ani dowó...
Graliśmy w Relictę

Graliśmy w Relictę

Księżycowe łamanie głowy

16-06-2020 20:25 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Śledząc coroczne nowości branży growej, coraz rzadziej spotykamy staroszkolne przygodówki point & click. Ich miejsce zajęły bardziej wyspecjalizowane tytuły, których celem jest pobudzenie aktywności szarych komórek. Za przykład mogą tu służyć choćby obie części Portala, The Witness, The Talos Pr...
Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest

Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest

Puszcza w świetle księżyca

24-07-2020 15:00 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
To nie będzie zwykła wycieczka. Wzbierający w głębi piersi Szał, tajemnice zbyt straszne, by o nich pamiętać, i Puszcza pamiętająca walkę starszą niż ludzkość łączą się w niezwykłą wyprawę w poszukiwaniu własnej tożsamości. Studio Different Tales założone przez Artura Ganszyńca (Wiedźmin, Wols...
Graliśmy w Torment: Tides of Numenera

Graliśmy w Torment: Tides of Numenera

Udręka powraca

23-01-2017 10:00 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 21
Opuszczony przez Pana Przemian, którego naczyniem był przez lata. Pozbawiony wspomnień i tożsamości. Zmuszony do nieustannej ucieczki przed depczącą po piętach starożytną grozą. Ostatni Porzucony wyrusza na poszukiwanie prawdy o sobie i świecie, do którego trafił. Torment: Tides of Numenera to komp...
Rozmowa z Michałem Gołkowskim

Rozmowa z Michałem Gołkowskim

Komornik w stylu visual novel

10-11-2021 14:17 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 2
Cztery lata po zakończeniu cyklu Komornik Michał Gołkowski powraca do wykreowanego wcześniej świata na dwa sposoby – nową powieścią zatytułowaną Komornik: Arena dłużników oraz grą visual novel Komornik: Nieskruszony, za której produkcję odpowiada Sylen Studio...
Graliśmy w Dolmen

Graliśmy w Dolmen

W kosmosie nikt nie usłyszy waszego krzyku

03-01-2022 18:38 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Stworzona przez From Software seria Dark Souls w dalszym ciągu rzuca długi cień na branżę grową: nie da się uniknąć porównań do owych tytułów w przypadku prawie każdej gry akcji cechującej się wysokim poziomem trudności. Na rynek stosunkowo często trafiają kolejne pozycje stające do walki z kró...
Graliśmy w Mato Anomalies

Graliśmy w Mato Anomalies

Nie od razu neo-futurystyczny Szanghaj zbudowano

25-07-2022 21:17 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Niedawno oficjalnie zapowiedziano Mato Anomalies, czyli niezależną grę fabularną w japońskim stylu z elementami karcianki. Mieliśmy już okazję zapoznać się z wersją demo tej produkcji, za którą odpowiada działające w Szanghaju studio Arrowiz – jak póki co wypada ich debiutanckie dzieło? ...
Gamescom 2022

Gamescom 2022

Prawdziwe perełki z Kolonii

19-09-2022 18:09 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 6
Gamescom 2022 już się zakończył. Pierwsze od 2019 roku offline'owe europejskie targi dla entuzjastów gier przyciągnęły ponad 265 tysięcy osób. Miliony innych śledziły transmisje w social mediach lub konferencję otwarcia – Opening Night Live. Ale czy to nadal ta sama impreza? Pandemia od...
Dlaczego (najprawdopodobniej) nigdy nie wydasz gry

Dlaczego (najprawdopodobniej) nigdy nie wydasz gry

Amator wydaje grę – co go czeka?

26-04-2023 10:35 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 11
Tytuł tego tekstu jest niepełny, jego lepsza wersja brzmi: Dlaczego najprawdopodobniej nigdy nie wydasz gry, a jeśli już wydasz, to pewnie na niej dużo nie zarobisz. Trochę spoilerując: sporo pomarudzę, ale pokażę też parę pozytywów, które ułatwią domowym wydawcom życie. Któż z nas nie ma w sz...
Gamescom 2023 – Część I

Gamescom 2023 – Część I

Święto gier w Kolonii

11-09-2023 01:24 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 0
Emocje po intensywnych dniach, które skupiły wzrok milionów miłośników elektronicznej rozrywki na Kolonii w Niemczech powoli opadają. Sierpniowy tydzień, który do hal centrum konferencyjnego Kolnmesse na devcom i gamescom sprowadził ponad 320 tysięcy gości już się zakończył, warto więc przejść do po...
Ile kosztują gry okołofantastyczne?

Ile kosztują gry okołofantastyczne?

Nasze drogie gry

07-01-2024 00:55 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 5
Staram się w swoich tekstach okołofantastycznych, czy to recenzjach, rzutach okiem czy notach blogowych, nie pisać o cenach gier. Wynika to z prostego faktu – ciężko ocenić czy coś jest “drogie” czy “tanie”, momentami stwierdzić, czy “stosunek jakości do ceny&rdqu...