Wyświetlono rezultaty 201-240 z 253.
08-05-2010 15:30 |
| Komentarze: 3
Nieprzerwany Krąg Zerthimona to jeden z najbardziej znanych tekstów powstałych na potrzeby gry komputerowej – konkretnie dla Planescape: Torment. I o ile tekst ten wciąż mnie zachwyca swą swobodną stylizacją biblijną, niezmiernie mądrymi i uniwersalnymi naukami i świetnymi ilustracjami-przypow...
07-05-2010 11:30 |
| Komentarze: 3
Dragon Age reklamowany był przede wszystkim jako "duchowy spadkobierca Baldur's Gate". Oznaczać to może bardzo wiele, lecz mym pierwszym skojarzeniem była oszczędność twórców. Zamiast płacić za wykorzystanie świata wydawnictwu Wizards of the Coast, uznano, iż oszczędniej będzie się wykosztować na zr...
06-05-2010 15:30 |
27383 | Komentarze: 15
Swego czasu wprost kochałem Wrota Baldura. Byłem młodszy, a co za tym idzie – miałem zdecydowanie więcej wolnego czasu. Drugą część Baldur's Gate przeszedłem kilka razy, różnymi postaciami, wykonując rozmaite zadania poboczne czy też dokonując w newralgicznych momentach innych wyborów. Niestet...
05-05-2010 12:00 |
| Komentarze: 13
Truizm "nie ma gry idealnej" przewija się w recenzjach od wielu lat, zazwyczaj podkreślając, że wybrany tytuł zasługuje na najwyższą (lub zbliżoną do najwyższej) ocenę, gdyż jego nieliczne wady nie przekraczają granic dobrego smaku; granic, które ustalamy poprzez porównania z innymi tytułami.
W p...
Czy na pewno bezkresna?
04-05-2010 09:00 |
| Komentarze: 14
Od kilku lat w modzie są internetowe wypowiedzi na forach, w felietonach i recenzjach, że za dawnych, arkadyjskich czasów twórcy gry bardziej stawiali na klimat i fabułę, teraz zaś cRPG to tylko grafika, dźwięki i jakieś absurdalne bronie. Magia jest mało efektowna (i efektywna), technika nie bazuje...
03-05-2010 16:30 |
| Komentarze: 19
Było fajnie, jest źle, będzie super
– Aureus –
Ostatnio przyglądałem się siostrze grającej w jakieś gierki browserowe. Wyścigi, salta na motocyklach 2D i te sprawy. Wreszcie spytałem, czy nie wolałaby pograć w coś innego. Czy nie ma jakiś lepszych gier. Na pytanie, jakich, zająknąłem...
29-04-2010 15:40 |
| Komentarze: 1
Zapraszamy do obejrzenia czwartego odcinka Zrzutu Ekranu - cyklu, który ma wam przedstawić najważniejsze wydarzenia ostatnich dni.
20-04-2010 09:43 |
| Komentarze: 0
Zapraszamy do obejrzenia trzeciego odcinka Zrzutu Ekranu - cyklu, który ma wam przedstawić najważniejsze wydarzenia ostatnich dni.
Witajcie w BioHazarD, czyli cyklu artykułów traktującym rynek elektronicznej rozrywki w nieco luźniejszy sposób. Co dwa tygodnie będziemy prezentować Wam najróżniejsze absurdy, zabawne, ale i ciekawe zestawienia na temat gier komputerowych. Oczywiście nie zabraknie również spektakularnych powrotów d...
17-04-2010 11:00 |
| Komentarze: 22
Od dawna mówi się o tym, jak bardzo gry wypaczają psychikę dziecka. Psycholodzy i dziennikarze alarmują nas z ekranów telewizorów za każdym razem, gdy tylko jakiś gracz popełni przestępstwo (rzekomo pod wpływem komputerowej rozgrywki). Pozostaje zadać sobie pytanie: czy gry rzeczywiście mają tak des...
Opis postaci, przedmiotów, arsenału i przeciwników.
Słowo na wstęp
Poniższy poradnik zawiera spis wszelkiej broni, przeciwników i kilku innych, pomocnych rzeczy, jakie przyjdzie nam spotkać, grając w Prey. Opisy zawierają informacje, jak skutecznie wyeliminować napastników, jakie płyną od nich zagrożenia, ujawniają tajniki wad i zalet broni, którą p...
15-04-2010 14:50 |
| Komentarze: 6
Zapraszamy do obejrzenia drugiego odcinka Zrzutu Ekranu - cyklu, który ma wam przedstawić najważniejsze wydarzenia ostatnich dni.
Na Steamie pojawiła się otwarta beta gry R.U.S.E., autorstwa studia Euglen Systems. Nie potrafiąc się powstrzymać, ściągnąłem tę produkcję i ją włączyłem - miałem przy niej tylko chwilkę posiedzieć i zobaczyć, jak wygląda, jednak wciągnęła mnie całkowicie.
Świeże mięsko, znaczy się rekruci
Bet...
13-04-2010 10:20 |
| Komentarze: 11
Zapraszamy do obejrzenia Zrzutu Ekranu - nowego cyklu, który ma wam przedstawić najważniejsze wydarzenia ostatnich dni.
09-04-2010 10:10 |
| Komentarze: 6
Na początku było wiele marzeń, spojrzeń do spisu nagród i rozważań – jeżeli zmieszczę się w chociażby pierwszej trzydziestce, będę szczęśliwy. A jak mogę się nie zmieścić, niepodzielnie panując na serwisach ociekających krwią mych wrogów?
Później nadeszła konfuzja, konsternacja i – osta...
Jadąc na konferencję, myślałem przede wszystkim o dwóch tytułach: Wiedźmin 2 i Two Worlds 2. Nie wiązałem specjalnych nadziei z pozostałymi prezentowanymi grami, jednak po przyjeździe doznałem miłego zaskoczenia. Z kolegą Bartkiem podzieliliśmy się zadaniami i tak zetknąłem się z jedną z najlepiej z...
Polska premiera Two Worlds miała miejsce 20 czerwca 2007 roku, podmiotem odpowiedzialnym za produkcję gry było krakowskie studio Reality Pump. Gra deweloperów spod Wawelu miała być polskim odpowiednikiem znanych produkcji: Gothic czy The Elder Scrolls IV: Oblivion. Jak wiadomo, była to gra cRPG, w...
01-04-2010 12:00 |
| Komentarze: 9
Cubuk: Wszystko zaczęło się w 1997 roku, kiedy studio 3D Realms postanowiło stworzyć Duke Nukem Forever – w teorii znamienitą odsłonę kultowej serii, w praktyce - najdłużej tworzoną i najbardziej wyśmiewaną grę w historii. Legenda Księcia wyglądała jak sinusoida – to umierała, to pojawia...
Marzec 2010 roku okrzyknięto najlepszym miesiącem ostatnich paru lat, jeśli chodzi o premiery gier. Czy kwiecień powtórzy ten sukces? Nie, ale również będzie ciekawie.
Battlefield Online - 02.04.2010
W sieci aż roi się od darmowych shooterów. Takie pozycje jak Quake Live czy Battlefield Hero...
Dwudziestego piątego marca w składzie: Dante, Morus i Kamerzysta udaliśmy się na wiosenną konferencję CD Projektu organizowaną w warszawskim klubie Loft44. Główną atrakcją miał być pierwszy oficjalny pokaz gorąco wyczekiwanego Wiedźmina 2, obok niego zamierzano zaprezentować plany strategiczne firmy...
Gdy zaledwie kilka dni temu ukazało się demo Settlers 7, o czym pisaliśmy w serwisie, wiedziony ciekawością postanowiłem je przetestować. Seria zasłużenie zapracowała sobie na miano kultowej. Już od siedemnastu lat gracze kierują postaciami sympatycznych osadników, tworząc własne imperia. Cykl skupi...
Jesteśmy już po III fazie rozgrywek w międzyredakcyjnym turnieju Alien vs Predator. Mecze były emocjonujące, a umiejętności graczy często imponujące. Krótki opis starć reprezentantów serwisu Poltergeist z innymi ekipami możecie przeczytać poniżej:
Okiem Aureusa:
Etap trzeci był pierwszym, w któr...
Jesteśmy już po II fazie rozgrywek w międzyredakcyjnym turnieju Alien vs Predator. Mecze były emocjonujące, umiejętności graczy często imponujące a organizacja kulała nieco mniej, niż poprzednio. Krótki opis starć reprezentantów serwisu Poltergeist z innymi ekipami możecie przeczytać poniżej:
Okie...
Jakiś czas temu pisaliśmy, że serwis ESL zorganizował międzyredakcyjne rozgrywki w demo gry Aliens vs Predator. Zaproszonych zostało piętnaście serwisów zajmujących się grami komputerowymi. Reprezentować każdą redakcję mogła dowolna liczba graczy – kto tylko się zgłosił i chciał grać w barwach...
Witajcie w Biohazard, czyli cyklu artykułów traktującym rynek elektronicznej rozrywki w nieco bardziej luźny sposób. Co dwa tygodnie będziemy prezentować Wam najróżniejsze absurdy, zabawne, ale i ciekawe zestawienia na temat gier komputerowych. Oczywiście nie zabraknie również spektakularnych powrot...
26-02-2010 16:20 |
| Komentarze: 9
D: Przez ostatnie parę lat na tronie w kategorii FPS-ów zasiadał innowacyjny Modern Warfare, który wyznaczył zupełnie nowe standardy. Niesamowicie intensywny tryb single player, grafika, grywalność - choć z drugiej strony zaledwie sześć godzin zabawy. Jednak tak naprawdę potęga produkcji spoczywała...
Witajcie! U nas jeszcze luty, śnieg za oknami, PKP cały czas opóźnione. Jednak nie martwice się. Już za parę dni marzec otworzy drzwi wiośnie i powinno być już lepiej. Przeprowadźmy zatem obiektywny przegląd gier, które swą premierę będą miały w tymże miesiącu. Czy ogólnie znane określenie „w...
Na rok 2010 przewidziane są premiery dwóch gier sieciowych, których akcja rozgrywa się w przestrzeni kosmicznej – Star Trek Online oraz Star Wars: The Old Republic. Na myśl nasuwa mi się jedno pytanie: która z nich wyjdzie z tego starcia zwycięsko. Czy może oba tytuły będą egzystować niezależn...
01-01-2010 16:45 |
| Komentarze: 3
Mija kolejny rok, w którym zostaliśmy zasypani nie tylko śniegiem, ale i masą gier komputerowych. Niektóre z nich na długo pozostaną w naszych sercach (i na naszych dyskach twardych), wiele innych zostanie słusznie zapomnianych. Okres noworoczny jest czasem podsumowań – zatem i my pozwoliliśmy...
Zarządzanie projektem
Integracja
Jak często spotykamy się z zagadnieniem game devu w życiu codziennym? Prawdopodobnie wielu z nas świetnie bawi się przy grach komputerowych i to częściej niż raz na tydzień. Dla niektórych ludzi jest to integralna część życia, ale tylko nieliczni wiedzą jak wygląda "dzień świstaka" twór...
06-12-2009 13:00 |
| Komentarze: 8
Człowiek cały czas ewoluuje. Niestety, prócz umiejętności adoptowania się do najróżniejszych warunków, postępu cywilizacyjnego czy kulturowego, rozwijają się także nasze słabości. XXI wiek to przede wszystkim wiek technologii, ekspansji nowej formy spędzania czasu – elektronicznej rozrywki. Ja...
Na miesiąc przed premierą filmu Avatar, najnowszego dzieła Jamesa Camerona, trudno znaleźć osobę, która nie słyszała o tym przedsięwzięciu. Chociaż wczesna wersja scenariusza powstała już w 1995 roku, projekt musiał czekać 12 lat, gdyż dopiero teraz jego realizacja stała się możliwa. Po więcej szcze...
Glosariusz
Wielu z nas spotkało się z zagadnieniem game devu czy też game artu. Często używamy tych określeń, niezupełnie zdając sobie sprawę z ich znaczeń i ogromu pracy, która im towarzyszy. Chciałbym bliżej przedstawić czytelnikom Poltera problematykę fanowskiej twórczości, która często wykracza poza "robie...
Neocore Games, to niezbyt znani twórcy w światku gier komputerowych. Po nieudanej przygodzie z Crusaders: Twoje Królestwo ponownie atakują, a pomóc ma im w tym nie byle kto, bo sam król Artur.
Gdy umarł Uther Pendragon, czarodziej Merlin zebrał wszystkich kandydatów do objęcia tronu Brytanii w Ka...
W momencie pisania tych słów jestem świeżo po Poznań Game Arena 2009, które odbywało się od 16 do 18 października tego roku. Chwilę temu wróciłem do domu, siedzę z gorącą herbatą nad klawiaturą, celem napisania możliwie jak najświeższej, najbardziej aktualnej i rzeczowej relacji z owego wydarzenia...
Ostatnimi dniami w prasie pojawiły się szokujące rewelacje. Podobno ojcowie Windowsa, czyli Microsoft, planują przejąć Electronic Arts. Póki co są to tylko spekulacje, ale już dzisiaj spróbujemy przewidzieć konsekwencje, które może spowodować fuzja tych dwóch gigantów.
Najpierw przedstawimy Pana M...
Chyba każdy z nas słyszał o amatorskiej produkcji, która miała rzucić na kolana Fallout 3 i zarazem stać się godnym następcą poprzednich wersji tej gry. Mowa o Afterfall. Projekt ten niegdyś nosił nazwę Burżuazja a tworzyła go grupa zapaleńców z Intoxicate Interactive. Chciałbym przedstawić Wam kilk...
Wyobraźcie sobie bardzo, ale to bardzo brutalny mecz footballu amerykańskiego, w którym liczą się tylko punkty, nie istnieją zasady "fair play", w grę wchodzą pięści oraz solidne kopniaki, a kierowanie ich w stronę leżącego jest jak najbardziej na miejscu. Wykonane? To teraz przenieście tę sytuację...
Podobno wszystkie kwestie strategiczne da się sprowadzić do ruchów w go. Ostatecznie, uwzględniając Zimną Wojnę, być może do szachów. W teorii, dowolna z tych dwóch gier wystarczy na całe życie grania.
W praktyce — pomimo elegancji i uroku każdej z nich — ciągle szukam kolejnych. Plansz...
Dlaczego nie przepadam za serią Total War
Shogun zabrał mi dwa tygodnie życia. Pierwszy Medieval półtora. W Rome grałem sześć dni. Empire odłożyłem po czterech…
A przecież seria się rozwija. Pal licho grafika i interfejs, ale wprowadzenie kupców, religii i powiększenie świata to zmiany obiektywnie "na lepsze". Dlaczego więc seria Tot...
21587215822157321555215502154721527214782143321462214592145221443214382142321413213962139021386213732137221365213292129221283212592124621112210082100220895208472083320801206002055020307200021998819981