Publicystyka
Publicystyka - wywiady, felietony oraz wszelkie teksty związane z tematyką gier komputerowych.
Wyświetlono rezultaty 161-200 z 256.
Sortuj wg:
Konferencja Assassin's Creed IV
Karaiby nad Zegrzem
28-10-2013 14:02 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
Gry komputerowe w mediach głównego nurtu pojawiają się najczęściej wtedy, gdy dochodzi do kolejnej tragedii z udziałem nastolatków. Mniej negatywne przedstawienia także się zdarzają, jednak nie co dzień prezydent USA dostaje w prezencie Wiedźmina. Co więc zrobić ma wydawca, który chce, by informacja...
Premiera Far Cry 4
Celebryci i owady
24-11-2014 23:11 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 9
Każdego dnia dziesiątki osób w działach marketingu największych wydawców gier myślą nad tym, jak przebić się ze swoim produktem do możliwie szerokiego grona odbiorców. W zeszłym roku polski oddział Ubisoftu na imprezę promującą Assassin's Creed: Black Flag zaprosił Dodę, Michała Figurskiego...
Zjazd Wiedźmińskiej Społeczności
Wiedźmińskie ósme urodziny
30-11-2012 00:28 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 1
Oficjalne forum gry Wiedźmin istnieje już osiem lat. Z tej okazji studio CD Projekt RED zaprosiło kilkunastu najwierniejszych fanów do swojej warszawskiej siedziby, by podziękować im za wszystkie wspólne przeżycia oraz zaufanie i wsparcie, jakimi od 2004 roku obdarzają deweloperów. Dwanaście osób zo...
Graliśmy w Wiedźmina 3
Jest na co czekać
27-01-2015 13:58 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 7
Na początku myśleliśmy, że trzecia część przygód Geralta z Rivii ukaże się jesienią 2014 roku. Wiosną zarząd CD Projektu ogłosił zmianę terminu, a trzy miesiące później oficjalną datą stał się 24 lutego 2015 roku. Jednakże niedawno premiera została przesunięta po raz drugi, tym r...
Graliśmy w Civilization: Beyond Earth – Rising Tide
Miasta na morzach
27-08-2015 09:18 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Dwa najważniejsze wydarzenia branżowe tego roku – targi E3 i Gamescom – już dawno za nami. Są jednak tytuły, w które nawet tam przedstawiciele prasy nie mogli zagrać. Należy do nich zapowiedziany na jesień dodatek do Civilization: Beyond Earth. Co jednak nie było możliwe w Los Angeles an...
Graliśmy w Civilization VI
Nowa odsłona starej jakości
03-08-2016 17:24 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 3
Po krótkim romansie z podbojem kosmosu studio Firaxis znów ląduje na Ziemii, by umożliwić nam budowanie cywilizacji. Już w październiku wrócimy do dobrze znanego modelu rozgrywki, w której startując od prehistorii, prowadzimy wybrany naród przez kolejne epoki do pełnej dominacji nad światem. Ni...
Graliśmy w Gwinta
Nowy gracz przy stole
06-07-2016 14:01 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
– Nie śpij, Caleb. Dubel z gwintem był! Co licytujesz?
– Duża kupa w dzwonki!
– Akces. Haaa! I co? Nikt nie gwintuje? Dudy w miech, synkowie?
Od tego dialogu z Chrztu ognia zaczęła się historia jednej z najbardziej wciągających minigier w historii gier komputerowych. Teraz, r...
Graliśmy w Little Nightmares
Dziewczyna w żółtym płaszczyku
26-04-2017 18:24 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Gdy ma się zaledwie kilkanaście centymetrów, przygodą jest dotarcie na drugi koniec pokoju czy otwarcie drzwi. Uniknięcie potwora kryjącego się w leżących na podłodze butach to już natomiast walka o życie.
Świat dzieciństwa pełny jest nie tylko beztroskich zabaw, lecz także tajemniczych i...
Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie
14-05-2011 11:41 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 19
$('.mainPic').css('display', 'none');
Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC
XII 2010:
Wywiad z ekipą CD Projekt RED
11 V:
Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem
15 V:
Wywiad z Maciejem Szcześnikiem
17 V:
Wywiad z Markiem Ziemakiem
...
Tomb Raider
Nie tym razem
10-04-2018 11:04 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Ikona popkultury po raz kolejny wyrusza na swoją pierwszą wyprawę w nieznane. Tym razem na ekranach kin i z nową twarzą, mającą uczynić Larę bardziej ludzką. I ta sztuka mogłaby się udać, gdyby tylko ktoś pamiętał o napisaniu scenariusza.
Lara Croft towarzyszy fanom kultury popularnej od 1996 roku,...
Rozmawiamy o My Memory of Us
Jak zrobić grę o Holokauście?
08-10-2018 18:04 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Jutro na sklepowe półki trafi debiutancki tytuł studia Juggler Games – My Memory of Us opowiadający historię inspirowaną losem Żydów w okupowanej Warszawie. O tym projekcie rozmawiamy z prezesem studia, Mikołajem Pawłowskim.
Jan 'gower' Popieluch: Zacznijmy od tytułu –...
Graliśmy w Sekiro: Shadows Die Twice
Jedna śmierć to mało, 10 też
17-03-2019 14:06 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Zaczepić się o dach, podciągnąć, lekkim krokiem przebiec na drugą stronę. Potem chwila cierpliwego oczekiwania, skok i życie przechodzącego niżej strażnika zostaje gwałtownie przerwane. Za bramą czai się znacznie silniejszy wróg, z którym przyjdzie skrzyżować katany. Ale przed zwycięstwem trzeb...
Nie taki Epic straszny
Walka z parowym Goliatem
01-05-2019 13:27 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Wszyscy znamy historię o Dawidzie i Goliacie. A co jeśli Dawid zamiast procy miałby miliardy dolarów zysków rocznie, a Goliat – ustabilizowaną pozycję monopolisty na filistyńskim rynku?
Na zorganizowanej jesienią 2010 roku konferencji przedstawiciele studia CD Projekt RED zapewniali, że pudeł...
Graliśmy w Maneatera
Rekin to jest król wody...
07-03-2020 23:59 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
jak lew jest król dżungli. Za dwa miesiące będziemy mogli się o tym przekonać, pożerając szczupaki, karpie i amatorów gorących plaż południowych Stanów Zjednoczonych.
W komputerowych erpegach widzieliśmy już wiele. Nikt więc nie zaskoczy nas kolejnych rycerzem, skazańcem, łowcą potworów ani dowó...
Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest
Puszcza w świetle księżyca
24-07-2020 15:00 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
To nie będzie zwykła wycieczka. Wzbierający w głębi piersi Szał, tajemnice zbyt straszne, by o nich pamiętać, i Puszcza pamiętająca walkę starszą niż ludzkość łączą się w niezwykłą wyprawę w poszukiwaniu własnej tożsamości.
Studio Different Tales założone przez Artura Ganszyńca (Wiedźmin, Wols...
Wywiad z twórcą gry Torment: Tides of Numenera
Udręka od podszewki
22-01-2017 21:17 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 7
Wydany w 1999 roku Planescape: Torment to jedna z najbardziej charakterystycznych komputerowych gier fabularnych, jednak nigdy nie doczekał się swojej kolejnej odsłony. 18 lat później, w lutym bieżącego roku, przewidziana jest premiera Torment: Tides of Numenera – gry, którą autorzy nie b...
Graliśmy w Torment: Tides of Numenera
Udręka powraca
23-01-2017 10:00 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 21
Opuszczony przez Pana Przemian, którego naczyniem był przez lata. Pozbawiony wspomnień i tożsamości. Zmuszony do nieustannej ucieczki przed depczącą po piętach starożytną grozą. Ostatni Porzucony wyrusza na poszukiwanie prawdy o sobie i świecie, do którego trafił.
Torment: Tides of Numenera to komp...
Graliśmy w Universim
Poczuj się jak młody bóg
03-02-2017 15:32 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Znacie jakieś gry komputerowe, w których można eksploatować i rozwijać cały świat i wpływać na jego mieszkańców? Tak, by tubylcy byli zdani na waszą łaskę lub niełaskę? No już, nie wyrywajcie się tak wszyscy z Black & White...
W natłoku kolejnych strzelanek i erpegów wydanych na przestrzeni ost...
Rozmowa z Michałem Gołkowskim
Komornik w stylu visual novel
10-11-2021 14:17 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 2
Cztery lata po zakończeniu cyklu Komornik Michał Gołkowski powraca do wykreowanego wcześniej świata na dwa sposoby – nową powieścią zatytułowaną Komornik: Arena dłużników oraz grą visual novel Komornik: Nieskruszony, za której produkcję odpowiada Sylen Studio...
Wywiad z Maciejem Mąsikiem z CD Projekt
02-03-2009 17:08 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 10
Maciej Miąsik – polski programista, pracownik CD Projekt RED, współtwórca m.in. Schizm, Sentinel, Wiedźmin a ostatnio Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - w wywiadzie dla Poltergeista.
Polter: Skąd pomysł na współpracę akurat z mało znanym WideScreen Games?
M. Miąsik: WideScreen Games to doświ...
Zapowiedź Postala III
08-12-2011 18:46 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 5
Każdy z nas miał kiedyś zły dzień. Taki naprawdę zły. Dzień, w którym nic nie idzie po naszej myśli, a od samego rana wszystko jest nie tak. Dzień, w którym świat przestaje być piękny, życie staje się nieustanną walką z narastającą agresją. Dzień, w którym wściekłość osiąga apogeum, miły uśmiech na...
Echa przeszłości: Worms
27-01-2012 16:30 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 0
Worms to turowa strategia wymyślona przez Andy'ego Davidsona jeszcze na Amigę. Pierwsza część ukazała się w 1994 roku, jednak dopiero sequel przyniósł sukces. Worms 2, wydane trzy lata po premierze pierwszej części (już na PC), wprowadziło świetną, minimalistyczną, ręcznie rysowaną grafikę w wysokie...
Echa przeszłości: Tony Hawk's Pro Skater
27-01-2012 16:30 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 1
Pierwsza część serii Tony Hawk's Pro Skater ukazała się w 1999 roku pod tytułem Tony Hawk's Skateboarding. Rok później premierę miał sequel. Od tamtego momentu seria zaczęła zyskiwać dużą popularność. "Dwójka" zaskarbiła sobie sympatię graczy świetnym, arcade'owym modelem jazdy – opanowanie po...
Zapowiedź Uprising44
13-02-2012 23:10 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 5
Gra o Powstaniu Warszawskim to niemal gotowy przepis na sukces – przynajmniej marketingowy. Najtragiczniejsze 63 dni w historii Polski, wspaniałe zwycięstwo moralne i totalna klęska militarna. Skutki były tragiczne: stolica kraju w całkowitej ruinie, grubo ponad sto tysięcy ofiar wśród kwiatu...
Echa przeszłości: Quake
19-04-2012 00:19 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 13
Niewiele jest gier, które w takim stopniu zmieniły elektroniczną rozgrywkę jak seria Quake. Pomijając rewolucję technologiczną, w Quake'a po prostu grało się lepiej niż w inne produkcje. Każda kolejna część serii (no, prawie każda) miała w sobie to coś, co sprawiało, że nie chciało się odejść od kom...
Mody do Battlefielda 1942
23-05-2012 23:41 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 1
Premiera Battlefielda 3 była bez wątpienia jednym z najważniejszych wydarzeń ubiegłego roku na rynku gier. To dobry moment, żeby przypomnieć sobie poprzednie odsłony serii, które pomimo dziesięciu (Battlefield 1942) i siedmiu (Battlefield 2) lat od ukazania się, wciąż potrafią zachwycić. Wszystko za...
Zapowiedź Iron Sky: The Invasion
10-09-2012 21:47 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 1
Gry na podstawie filmów rzadko okazują się udane, i to pomimo całkiem niezłych wyników sprzedaży, o czym pisaliśmy już jakiś czas temu. Zazwyczaj to produkcje wtórne, mało ambitne i tworzone "na szybko", by tylko zdążyć na kinową premierę. Tym razem może być nieco inaczej, bo filmowy pierwowzór zupe...
Zapowiedź Call of Juarez: Gunslinger
Wieści z Juarez
17-05-2013 18:16 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 2
Call of Juarez to z pewnością jedna z najmocniejszych marek w polskiej branży gier komputerowych. W przypadku części pierwszej widać było jeszcze brak doświadczenia twórców, przez co nie każdy element rozgrywki był na tym samym poziomie (spora część etapów z Billym była wręcz irytująca), jednak już...
Beta-test Battlefield Heroes
24-04-2009 16:00 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 2
Wciągający tytuł czy towar przereklamowany?
"Battlefield Heroes – free online cartoon shooter". Tak nazwana została ta produkcja w pierwszym, oficjalnym trailerze. Cóż, można powiedzieć że sprawdziło się to w 75 procentach. I mimo, iż 3/4 to sporo, to ja z powodu braku tej jednej ćwiartki ba...
Medal of Honor Beta
20-08-2010 10:50 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 3
Medal of Honor to pierwsza gra, w której tryb dla pojedynczego gracza oraz multiplayer różnić się będą silnikami. Single, którym zajmować się będzie Electronic Arts, powstanie na bazie Unreal Engine 3.0, a sieciową wersję, za którą odpowiadać będzie DICE, dźwigać będzie silnik Frostbite (użyty w nie...
Muzyka a gry
22-02-2012 22:23 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 16
Najważniejsza w grach jest technologia. Przynajmniej dla większości graczy liczy się właśnie ta kwestia, bo jak przejść obojętnie obok silnika Battlefielda 3 czy możliwości odczytania intencji postaci z mimiki ust - tym przecież chwalił się Rockstar przy okazji L.A. Noire. Najważniejszą jednak kw...
World of Tanks 8.0 – beta-test
Czas na tankowanie
25-09-2012 22:32 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 2
Połączenie gry MMO z bitwami czołgów? Mogłoby wydawać się, że taka mieszanka nie może się udać. Trudno zresztą wyobrazić sobie, jak ktoś wpada na taki pomysł. Panowie z Wargaming.net jednak coś takiego wymyślili i – jak się okazało – był to przepis na światowy sukces. Gra przyjęła się św...
W oczekiwaniu na Skyrim
11-02-2011 18:02 | Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus | Komentarze: 3
Gdy Game Informer ogłosił zamiar przeprowadzenia wywiadu z Toddem Howardem, człowiekiem odpowiedzialnym za najnowsze części serii Fallout i The Elder Scrolls w Bethesda Game Studios, pod wpisem zebrała się bezprecedensowa na portalu liczba 1600 komentarzy. Już to pokazuje, jak wielkie zainteresowani...
DirectX 11 nadchodzi nieśmiało
Gdzie ten postęp na rynku gier PC?
13-04-2011 23:12 | Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus | Komentarze: 14
Wraz z premierą Windows 7 w październiku 2009 roku na komputerach zagościły biblioteki nowej wersji interfejsu programowania aplikacji (API) firmy Microsoft – DirectX 11. Kilka dni temu usłyszeliśmy, że udział tego systemu w rynku przekroczył wreszcie udział Windows XP. DirectX 9.0c od premier...
Wrażenia z demo Dungeon Siege III
11-06-2011 16:24 | Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus | Komentarze: 25
Obie części Dungeon Siege skończyłem po kilka razy, więc ucieszyłem się na możliwość wypróbowania ich kontynuacji w postaci grywalnego demo. Od razu zaznaczę, że mimo tego, co widziałem w zwiastunach, nie byłem przygotowany na to, co mnie czeka.
Wrażenia artystyczne
Gra jest pierwszą w historii s...
Wywiad z Jarosławem Boberkiem
25-04-2012 20:52 | Magdalena Kącka | Komentarze: 4
Jarosław Boberek znany jest nie tylko ze swoich ról w kilkudziesięciu filmach i olbrzymiej liczbie seriali. Od 2000 roku użycza także głosu postaciom z gier komputerowych. Zadebiutował jako Gabriel w produkcji Kapitan Pazur. Od tego czasu usłyszeliśmy go w tytułach takich jak Baldur's Gate II, Gothi...
Assassin's Creed Origins – Tryb Wycieczki
Turysta w upale
22-02-2018 20:03 | Magda 'Magi' Wiśniewska | Komentarze: 0
Gracze zaznajomieni z serią Assassin's Creed wiedzą, że jej twórcy starają się wiernie oddawać miejsce i czas akcji. Wirtualne repliki charakterystycznych budynków to wręcz znak rozpoznawczy, zwłaszcza gdy pomyślimy o takich miastach jak Florencja, Wenecja czy Paryż. W poprzednich częściach...
Wrażenia z bety World of Warships
Trafiony, zatopiony!
09-04-2015 00:07 | Mateusz 'mateusz.c' Cierpisz | Komentarze: 6
World of Warships to kolejny następca znanej wszystkim gry World of Tanks autorstwa Wargaming. Po czołgach i samolotach przyszła pora na statki. Prace nad produkcją ogłoszono podczas targów Gamescom w 2012 roku. Teraz, dzięki dostępowi do zamkniętych beta-testów, mieliśmy ok...
24. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi
Nowy stary festiwal
15-10-2013 13:27 | Mały Dan | Komentarze: 0
Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi każdego roku wywołuje te same emocje. Zawsze mniej więcej w połowie maja, czyli w czasie trwania Komiksowej Warszawy, lub na początku lipca, czyli podczas Bałtyckiego Festiwalu Komiksu w Gdańsku, zaczynają się rodzić domysły i spekulacje dotyczące punkt...
Prasa w grach komputerowych
Bibliografie wydawnictw ciągłych ich nie uwzględniają
09-02-2014 22:07 | Mikosz | Komentarze: 6
Już nigdy nie uda się nam poznać szczegółów dotyczących wielu tytułów prasowych. Dotyczy to zwłaszcza wydawnictw ciągłych sprzed XX wieku. Zdarza się, że o gazecie czy czasopiśmie istnieje jedynie wzmianka w jakimś katalogu albo w bibliografii, a w bibliotekach nie można znaleźć ani jednego numeru...
Przejdź do strony: