- Akcja ma toczyć się "setki lat później" po historii przedstawionej w pierwszej części. Chell budzi się w zdewastowanych Laboratoriach Aperture Science, gdzie GLaDOS ponownie wymusza na nas testy z wykorzystaniem Portal Gun.
- Pierwsza część była tylko próbą twórców. Nikt nie spodziewał się takiej popularności.
- Portal był tylko "polem testowym", Portal 2 to już "gra"
- GlaDOS ponownie jest głównym czarnym charakterem.
- Chell to znowu nasza postać.
- Moduły-oczy, które widzimy pod koniec pierwszej części to moduły osobowościowe, które są samoświadome i przejmują się opłakanym stanem laboratorium. Prawdopodobnie to one rozbudowały kompleks po latach.
- Portal gun będzie taki sam jak w pierwszej części.
- Fizyczne prawidłowości będą obecnie częścią zagadek. Przykładowo - wentylator wciągający powietrze może zostać wykorzystany przy użyciu Portal Gun do wsysania powietrza po drugiej stronie portali.
- Wprowadzona zostaje mechanika "farb", w której różnokolorowe płynne substancje mają wywoływać różne reakcje w otoczeniu. Dodatkowy element logicznych łamigłówek.
- Nowe rodzaje kości (cubes) - Lustrzane - mają pozwalać nam łamać światło i zmieniać tor laserów.
- W trybie kooperacji będziemy grać dwunożnymi robocikami.
- Gracze konsolowi będą mieli możliwość grania na podzielonym ekranie oraz tryb 'picture in picture' dostępny na graczy na oddzielnych konsolach, PC.
Portal 2 - pierwsze informacje
Kilka dni temu pojawiła się pierwsza wzmianka o kontynuacji gry Portal.
Patch do pierwszej części, który niedawno został wprowadzony, modyfikował zakończenie, co zostało odebrane jako pierwsza zapowiedź o sequelu.
Teraz jest to już potwierdzone przez Valve.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: CVG