Studio Firaxis Games opublikowało nowy zwiastun prezentujący zawartość, jaką doda do rozgrywki w Civilization VI rozszerzenie Gathering Storm. DLC będzie dostępne 14 lutego i skupi się na dynamicznym ekosystemie.
Pierwszym jego przejawem będą tereny zagrożone powodzią. Wszystkie rzeki co jakiś czas będą występowały ze swoich koryt, zalewając leżące nad brzegami Łąki i Równiny. Powódź zniszczy wzniesione na zalanych terenach budynki, jednak po ustąpieniu wody ukaże się warstwa żyznej gleby. Niszczycielskie działanie żywiołu można ograniczyć, budując Dzielnicę z zaporą. Wzniesienie tamy zapewni również Obszary mieszkalne i Udogodnienia, a na późniejszych etapach gry umożliwi wytwarzanie czystej energii elektrycznej.
Drugi aspekt rozgrywki związany z wodą to "miasta kanałowe", które gracze często budowali na przesmykach o szerokości jednego pola. Teraz zyskają one nie tylko specjalną szatę graficzną, ale też przydatną funkcjonalność. Dzielnica z kanałem da dodatkowe pole do manewrowania jednostkami morskimi, a dwie takie dzielnice sąsiadujące z centrum miasta umożliwią przekopanie długiego na trzy pola połączenia między zbiornikami wodnymi. Nie mogło oczywiście zabraknąć nowego cudu – Kanału Panamskiego.
Kolejnym śmiertelnie niebezpiecznym żywiołem będą wulkany. Ich erupcje – podobnie jak w przypadku powodzi – zniszczą sąsiadujące pola, ale żyzna wulkaniczna gleba zapewni długotrwałe korzyści. Umiejscowienie łańcuchów górskich, wulkanów i szczelin geotermalnych będzie zależało od nowej logiki związanej z geologią płyt tektonicznych. Realizm rozgrywki ma być zwiększony również przez nazwy nadawane rzekom, wulkanom, górom czy pustyniom. Będą one związane z cywilizacją, która dokonała odkrycia, a gdy nie będzie to możliwe (Norwegowie odkrywający pustynię) – z cywilizacją niebiorącą udziału w danej rozgrywce.
Oprócz powodzi i wybuchów wulkanów graczy nękać będą susze oraz cztery rodzaje burz: tornada, huragany, burze piaskowe i burze śnieżne. Kolejną nowością są zmiany klimatyczne powodowane przez eksploatację zasobów naturalnych i emisję dwutlenku węgla. Na późniejszych etapach gry pojawi się możliwość wykorzystywania Ropy, Węgla i Uranu do zwiększenia efektywności budynków. Podjęcie takiej decyzji wpłynie jednak niekorzystnie na klimat – zwiększające się temperatury wywołają podniesienie poziomu mórz (niebezpieczne dla miast portowych), częstsze powodzie i burze, a nawet stopienie czap polarnych. Możemy również wybrać bardziej świadomą ekologicznie postawę, czerpiąc energię z elektrowni wiatrowych, słonecznych czy geotermalnych.