» Recenzje » Legendy Dzikiego Zachodu: Złote Wzgórze

Legendy Dzikiego Zachodu: Złote Wzgórze


wersja do druku
Redakcja: Marigold

Legendy Dzikiego Zachodu: Złote Wzgórze
Brain College to wydawana przez City Interactive seria tanich, familijnych gier, polegających na rozwiązywaniu łamigłówek oraz zagadek logicznych. Jednym z jej założeń jest wydawanie produktów pozbawionych przemocy, a pełnych walorów edukacyjnych lub rozwijających zdolności u najmłodszych. Jednak i to wymaga klimatycznego, przekonywującego świata oraz miłej w śledzeniu fabuły.


Zabawa w chowanego

Wspominam o tym, bo w grze Legendy Dzikiego Zachodu: Złote Wzgórze przeżyłem przyjemną przygodę w świecie kowbojów, saloonów oraz żyjących na pustynnych stepach Indian. Głównym bohaterem jest Luka Vittori, Europejczyk, który w pogoni za przygodą przepływa Atlantyk, by zaznać szalonego życia na Dzikim Zachodzie. Cała gra polega na wyszukiwaniu ukrytych przedmiotów w lokacji. Plansze są bardzo ładne, malownicze i kolorowe, ale niektóre obiekty, które mamy znaleźć, trącą brzydotą i niedopracowaniem, przez co mocno stapiają się z tłem i prawie nie da się ich zauważyć.
Zarzut ten mógłby się wydawać dziwny, jako że mamy do czynienia z grą typu „hidden object”. Jednak jest to wada, ponieważ pewne przedmioty, z powodu kiepskiego design, przypominają nie wiadomo co. Utrudnia nam to znajdowanie różnych ważnych obiektów, zwłaszcza gdy to, co dla nas wyglądało jak cymbałki lub zwinięty plik papierów, tak naprawdę okazało się mikroskopem i żabą. Na szczęście twórcy gry wzięli pod uwagę różną zdolność percepcji i wiek odbiorców, dając nam podpowiedzi. Wystarczy, że naciśniemy klepsydrę, a szukany przedmiot od razu się podświetla. Przydatna rzecz, zwłaszcza, że w niektórych lokacjach ci bardziej niecierpliwi mogą szybko popaść we frustrację. Raz, zanim odkryłem opcję podpowiedzi, spróbowałem metody ”będę klikał wszędzie, a nuż się coś trafi”. Gdy tylko próbujemy zaklikać lokację, kursor zostaje na kilka sekund unieruchomiony i przybiera kształt kajdan. Zmusza to do uczciwego, wzrokowego analizowania planszy.


Nie taki zachód dziki…

Największa pochwała należy się za odwzorowanie klimatu Dzikiego Zachodu. W wędrówce towarzyszy nam przyjemna i miła dla ucha muzyka. Między kolejnymi planszami mamy przerywnik (filmowy albo tekstowy), w którym prostym językiem opisuje się uczucia głównego bohatera oraz cele jego dalszej wędrówki. Warto zwrócić uwagę, że gra jest dość długa – posiada dziesięć obszernych epizodów, w których kierujemy nie tylko Luką, ale także jego ukochaną – Natalie. Zdarzają się też minigry – niewielkie wyzwania, w których zamiast szukać przedmiotów w lokacji, rozwiązujemy jakąś układankę. Stanowią miłą odskocznię od „hidden object”, ale mam zastrzeżenie mam do układanek, w których nie ma żadnego wzoru i musimy coś ułożyć na chybił trafił. Na przykład raz musiałem, z rozsypanych liter, ułożyć nazwę hotelu. Co prawda, jako że zaczynała się na „San”, domyśliłem się, że z tych literek wyjdzie „Pablo”, ale pięcio- czy sześcioletnie dziecko zapewne na to nie wpadnie i będzie się męczyło długimi godzinami. Na szczęście minigry można pominąć, toteż nie istnieje możliwość byśmy utknęli w jakimś etapie gry.


…ale i tak fajny

Podsumowując, Złote Wzgórze to dobra produkcja dla dzieci, ponieważ rozwija spostrzegawczość i zdolność czytania. Co więcej dobrze odwzorowano klimat Dzikiego Zachodu, a który z dzieciaków nie chciałby być kowbojem?

Plusy:

  • przyjemna muzyka
  • miły klimat
  • ładne lokacje
  • niska cena i wymagania sprzętowe
  • system podpowiedzi
  • brak przemocy


Minusy:

  • monotonna
  • niektóre modele obiektów źle opracowane


Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
6.5
Ocena recenzenta
6.5
Ocena użytkowników
Średnia z 1 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: LEGENDS OF THE WILD WEST: GOLDEN HILL
Producent: EEZEE products
Wydawca: EEZEE Products
Dystrybutor polski: City Interactive
Data premiery (świat): 22 listopada 2009
Data premiery (Polska): 31 marca 2010
Wymagania sprzętowe: Windows XP/Vista/7, Pentium III 1Ghz, 256MB RAM, 250MB HDD, DVD-ROM
Nośnik: 1CD
Strona WWW: www.city-interactive.com
Platformy: PC



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.