» Wieści » Kolejne informacje o egranizacji Piekary

Kolejne informacje o egranizacji Piekary

|

Kolejne informacje o egranizacji Piekary

Na zorganizowanej dziś w Warszawie konferencji prasowej studio The Dust przekazało kilka informacji o grze I, the Inquisitor tworzonej na motywach cyklu inkwizytorskiego Jacka PIekary. Premiera planowana jest na 2022 rok.

The Dust zaczynało w 2014 roku jako kilkuosobowy zespół tworzący gry reklamowe, między innymi dla Kubusia i Tymbarka. W tej chwili studio zatrudnia już 20 osób (w tym weteranów branży z doświadczeniem w Techlandzie) i na temat swojej pierwszej własnej produkcji wzięli świat stworzony przez Piekarę w cyklu Ja, Inkwizytor. Sam pisarz również bierze aktywny udział w pracy kreatywnej.

Jakub Wolff, prezes zarządu The Dust, poinformował, że spółka planuje przeznaczyć na stworzenie gry 14 mln euro, z czego połowa to koszty marketingu globalnego. Zakładana sprzedaż to 360 tys. sztuk, co ma zapewnić około miliona złotych zysku. Gra ukaże się na PC, PlayStation 4 i Xboksa One na całym świecie poza Chinami. Deweloperzy rozważą rynek chiński, o ile dostosowanie się do tamtejszych przepisów nie będzie wymagało zmiany więcej niż 20% zawartości gry. Na razie na rynki zagraniczne planowana jest jedynie dystrybucja cyfrowa, ale polscy gracze będą mogli zamówić wersję pudełkowa w edycji standard i exclusive.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Najważniejsze planowane etapy produkcji to vertical slice (prototyp wszystkich funkcjonalności i mechanik) oraz pierwsze wideo z rozgrywki w 2020 roku, wersja beta i podpisanie umów z wydawcami w 2021 oraz wersja master candidate w 2022 roku.

I, the Inquisitor osadzone jest w fikcyjnej wersji XVI wieku, 1500 lat po tym, jak Chrystus zszedł z krzyża i przejął władzę nad światem. Odejście od nadużywanego w grach średniowiecza na rzecz renesansu ma umożliwić projektantom stworzenie nowego dla gier wideo przeżycia. Ważną rolę będą pełniły sztuka, nauka, wiedza tajemna i muzyka, a strona graficzna gry będzie nawiązywała do malarstwa Hieronima Boscha.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Sama prezentacja skupiła się na raczej standardowych obietnicach każdego studia ogłaszającego nowego cRPG-a. Wybory gracza mają mieć realny wpływ na świat i powracać w postaci długofalowych konsekwencji, a wydarzenia w nieliniowej fabule mają zależeć od naszego nastawienia i decyzji. Twórcy podkreślają, że chcą, żeby w dialogach emocje pełniły rolę równie ważną co wypowiadane słowa i przywołują jako inspirację gry Quantic Dream, takie jak Heavy Rain czy Detroit: Become Human. Każda z napotykanych postaci ma mieć własne drzewko charakterologiczne, ukryte przed graczem, ale determinujące reakcje na jego postępowanie.

The Dust celuje swoją adaptacją w rating PEGI 18 i podobne kategorie w innych rejonach świata. Twórcy kilkukrotnie podkreślali, że materiał źródłowy nie unika nagości i przemocy i podobnie będzie w ich grze. Ważnym elementem rozgrywki ma być również cierpienie, zadawane i kontrolowane przez głównego bohatera. Na ekranie pojawi się również znany z opowieści Piekary Mordimer, ale na razie nie ujawniono w jakim charakterze.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Konferencja The Dust
Tagi: I the Inquisitor | Ja inkwizytor | Jacek Piekara | The Dust


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.