Firma M2 Research, specjalizująca się w badaniu rynku elektronicznej rozrywki, opublikowała ciekawe dane dotyczące budżetu przeciętnej gry. W przypadku gier wieloplatformowych, jest to kwota rzędu 18-28 mln dolarów. Gry z wyższej półki, tzw. "AAA" to dla developera inwestycja na poziomie nawet 40 mln dolarów. Aby stworzyć grę na średnim poziomie, np. strzelankę, wystarczy nam 10 mln dolarów.
Są jednak tytuły, które nic sobie nie robią z powyższych analiz. Dobrym przykładem jest
Gran Turismo 5 - 60 mln, bądź
Modern Warfare 2 - 50 mln USD.
A oto jak wyniki analiz skomentował Robert Walsh, CEO Krome:
"To jedna z tych rzeczy, o których w znacznym stopniu prasa zapomina. Mówią, że sprzedaż wzrosła od ubiegłego roku o ponad 10 procent. Tymczasem przy zmianie konsol koszty produkcji podwoiły się lub nawet potroiły"
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę