» Wieści » Globalne ocieplenie dosięga Cywilizacji

Globalne ocieplenie dosięga Cywilizacji

21-11-2018 22:50 | Jan 'gower' Popieluch

Globalne ocieplenie dosięga Cywilizacji

Ogłoszony właśnie dodatek Gathering Storm do Civilization VI wzbogaci rozgrywkę o dynamiczny ekosystem charakteryzujący się zjawiskami przyrodniczymi, katastrofami i zmianami klimatycznymi. Do gry powróci również Kongres Światowy i zwycięstwo dyplomatyczne.

Matka Ziemia

Głównym tematem zapowiedzianego na 14 lutego przyszłego roku rozszerzenia Gathering Storm będzie interakcja ludzkości z przyrodą. Pierwszym jej przejawem będą tereny zagrożone powodzią. Wszystkie rzeki co jakiś czas będą występowały ze swoich koryt, zalewając leżące nad brzegami Łąki i Równiny. Powódź zniszczy wzniesione na zalanych terenach budynki, jednak po ustąpieniu wody ukaże się warstwa żyznej gleby. Niszczycielskie działanie żywiołu można ograniczyć, budując Dzielnicę z zaporą. Wzniesienie tamy zapewni również Obszary mieszkalne i Udogodnienia, a na późniejszych etapach gry umożliwi wytwarzanie czystej energii elektrycznej.

Drugi aspekt rozgrywki związany z wodą to "miasta kanałowe", które gracze często budowali na przesmykach o szerokości jednego pola. Teraz zyskają one nie tylko specjalną szatę graficzną, ale też przydatną funkcjonalność. Dzielnica z kanałem da dodatkowe pole do manewrowania jednostkami morskimi, a dwie takie dzielnice sąsiadujące z centrum miasta umożliwią przekopanie długiego na trzy pola połączenia między zbiornikami wodnymi. Nie mogło oczywiście zabraknąć nowego cudu – Kanału Panamskiego.

Kolejnym śmiertelnie niebezpiecznym żywiołem będą wulkany. Ich erupcje – podobnie jak w przypadku powodzi – zniszczą sąsiadujące pola, ale żyzna wulkaniczna gleba zapewni długotrwałe korzyści. Umiejscowienie łańcuchów górskich, wulkanów i szczelin geotermalnych będzie zależało od nowej logiki związanej z geologią płyt tektonicznych. Realizm rozgrywki ma być zwiększony również przez nazwy nadawane rzekom, wulkanom, górom czy pustyniom. Będą one związane z cywilizacją, która dokonała odkrycia, a gdy nie będzie to możliwe (Norwegowie odkrywający pustynię) – z cywilizacją niebiorącą udziału w danej rozgrywce.

Oprócz powodzi i wybuchów wulkanów graczy nękać będą susze oraz cztery rodzaje burz: tornada, huragany, burze piaskowe i burze śnieżne. Kolejną nowością są zmiany klimatyczne powodowane przez eksploatację zasobów naturalnych i emisję dwutlenku węgla. Na późniejszych etapach gry pojawi się możliwość wykorzystywania Ropy, Węgla i Uranu do zwiększenia efektywności budynków. Podjęcie takiej decyzji wpłynie jednak niekorzystnie na klimat – zwiększające się temperatury wywołają podniesienie poziomu mórz (niebezpieczne dla miast portowych), częstsze powodzie i burze, a nawet stopienie czap polarnych. Możemy również wybrać bardziej świadomą ekologicznie postawę, czerpiąc energię z elektrowni wiatrowych, słonecznych czy geotermalnych.

Wspólna odpowiedzialność

W podstawowej wersji Civilization VI można odnieść zwycięstwo militarne, naukowe kulturowe, religijne i punktowe, zabrakło jednak obecnego we wcześniejszych odsłonach zwycięstwa dyplomatycznego. Wraz z Gathering Storm powraca ono w postaci znanego z Civilization V Kongresu Światowego. Dyplomatyczną reputację będzie przedstawiała nowa waluta – Względy. Pojawią się również Urazy, które zastąpią dotychczasowe katy za wojowniczość.

W ostatniej epoce powrócą znane z poprzedniej odsłony serii technologie futurystyczne. Tym razem będą one jednak częściowo losowe, by odzwierciedlić różne scenariusze rozwoju historii. Nie znamy jeszcze szczegółów tego mechanizmu ani wszystkich nowości, ale twórcy deklarują, że cały dodatek wprowadzi 7 cudów świata, 7 cudów natury, 18 jednostek, 15 ulepszeń, 9 budowli, 5 dzielnic, 2 zestawy miast, 9 technologii i 10 idei. Będziemy mogli również także pokierować dziewięciorgiem nowych przywódców i ośmioma nowymi cywilizacjami.

 

Źródło: Strona gry
Tagi: Civilization VI | Civilization VI – Gathering Storm | Firaxis Games


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.