Fragment rozgrywki w Andromedzie
05-01-2017 15:23 | Jan 'gower' PopieluchNa zorganizowanym przez Nvidię pokazie w ramach konferencji CES 2017 zaprezentowano dwuminutowy fragment rozgrywki z gry Mass Effect: Andromeda, której premiera planowana jest na 23 marca. Materiał nie jest długi, ale można wypatrzeć w nim sporo szczegółowych informacji dotyczących mechaniki.
Analizy przedstawionych w zwiastunie informacji podjął się użytkownik EatChildren z forum NeoGaf. Zauważył on, że system rozwoju postaci w Andromedzie będzie odwróceniem tego, co znaliśmy z trylogii Mass Effect. Zniknie przywiązanie do jednej klasy, a zamiast tego będziemy mogli płynnie przełączać się pomiędzy Profilami. To nowe pojęcie odpowiada klasom z Mass Effecta 3, dodając do nich Odkrywcę (ang. Explorer). W zależności od aktywnego w danej chwili Profilu będziemy dysponowali różnymi bonusami, takimi jak zwiększone obrażenia czy towarzyszący w walce dron.
Podczas rozgrywki zdobywamy doświadczenie, a awanse na kolejne poziomy nagradzają punktami umiejętności. Wykupywane za nie zdolności (aktywne i pasywne) nie są powiązane z Profilami, ale podzielono je na trzy kategorie: Walkę, Biotykę i Technikę. Każda z umiejętności ma sześć poziomów rozwoju, przy czym – jak jak to było w "trójce" – poziomy od czwartego w górę umożliwiają wybór między dwoma alternatywnymi działaniami.
Co ciekawe, wygląda na to, że nie tylko umiejętności będą podlegały rozwojowi, ale także Profile. W zaprezentowanym fragmencie rozgrywki dostępny jest wybór Żołnierza, Inżyniera, Szpiega i Odkrywcy, a pozostałe specjalizacje są zablokowane. Kolejne rangi w Profilach zdobywamy automatycznie, rozwijając odpowiednie umiejętności na kolejne poziomy.