Facebookowe gry zaliczają spadek
07-05-2010 09:28 | Tomasz 'arakin' Czajka
W marcu Facebook dokonał niewielkiej zmiany w regulaminie, która jednak miała bolesny wpływ na producentów gier społecznościowych. Serwis zablokował powiadomienia z zewnętrznych aplikacji, by uczynić je "bardziej wydajnymi, przejrzystymi i mniej spamującymi".
Wielu developerów, takich jak Zynga, wykorzystujących tego typu wiadomości, by ciągle przypominać graczom o produkcie. Bez notyfikacji, wielu graczy wypadło z obiegu i opuściło gry na dobre.
Według comiesięcznej analizy InsideSocialGames.com, Zynga straciła ponad 10 milionów graczy we wszystkich ośmiu grach. Samo FarmVille opuściło 4 miliony osób, choć to ledwie część 82-milionowej bazy użytkowników. Z tego trendu wyłamały się jedynie Zynga Poker oraz PetVille, które zyskały po 100 tysięcy graczy.
Wielu developerów, takich jak Zynga, wykorzystujących tego typu wiadomości, by ciągle przypominać graczom o produkcie. Bez notyfikacji, wielu graczy wypadło z obiegu i opuściło gry na dobre.
Według comiesięcznej analizy InsideSocialGames.com, Zynga straciła ponad 10 milionów graczy we wszystkich ośmiu grach. Samo FarmVille opuściło 4 miliony osób, choć to ledwie część 82-milionowej bazy użytkowników. Z tego trendu wyłamały się jedynie Zynga Poker oraz PetVille, które zyskały po 100 tysięcy graczy.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Industry Gamers