Gracze wcielą się w dowódcę elitarnego oddziału komandosów GDI - Ricardo Vega. Naszym zadaniem będzie nie walka z rywalizującą frakcją NOD, a sprowadzoną przez Kane'a podczas wojny obcą rasą Scrinów. Kosmici ponownie dają o sobie znać, gdy jedna z ich uśpionych wież budzi się ponownie do życia.
Podczas wykonywania zadań w Tiberium gracz może samotnie niszczyć oddziały wroga, jednak ma także możliwość wydawania rozkazów swym towarzyszom, co przybliża nową produkcję EA do taktycznych gier akcji. Oczywiście Vega ma także pod ręką futurystyczną broń, którą może przekształcić w dowolne narzędzie zagłady (np. wyrzutnia rakiet, wystrzeliwująca kilka pocisków jednocześnie). Nasz bohater może również wezwać lotnictwo by zbombardować dany obszar lub użyć najlepszego asa GDI - działa jonowego.
Produkcją Tiberium zajmuje się studio EA Los Angeles. Produkt ukaże się jesienią przyszłego roku na PC, Xbox 360 i PlayStation 3.