Czy edytor rzeczywiście jest taki jak zapowiadają autorzy? Będzie się można o tym przekonać i to już niedługo, bo w czerwcu - na trzy miesiące przed premierą gry. Ponadto pojawi się on w dwóch wersjach - "trial" i "retail". O fakcie tym poinformował Patrick Buechner podczas wywiadu dla serwisu IGN.
Pierwsza z nich zawierać będzie 25 procent funkcjonalności z pełnej wersji. Dodawana będzie do zestawu The SimCityBox; inną drogą nabycia edytora będzie jego pobranie z tej strony.
Pełna wersja, oznaczona nazwą "retail", ukaże się w tym samym czasie co trial i oferować ma wszystkie opcje, które pozwolą graczom tworzyć nowe stworki. Każdy nowy twór będzie można przetestować na specjalnym obszarze, na którym będzie możliwość zrobienia screenów i nagrania z nim filmików. Nic nie stanie na przeszkodzie podzielenia się swym dziełem lub zaimportowania go do gry, gdy ta zadebiutuje na rynku.
Nie wiadomo niestety, na chwilę obecną, ile wynosić będzie cena pełnej wersji edytora. Sama zaś gra pojawi się na półkach sklepowych we wrześniu, tylko na PC.