Era 3D
Chyba nikogo nie dziwi fakt, że gra ukaże się w pełnym trójwymiarze. Stworzona została na autorskim silniku Virtual Dream studia .dat, które jest również odpowiedzialne za powstanie trzeciej odsłony Disciples. Będziemy mogli zatem obejrzeć w pełnym 3D mapę, pole walki (z możliwością zbliżenia i oddalenia) czy miasto. Wszystko zaprojektowano tak, aby gracz mógł podziwiać w pełni mroczny świat Nevendaar. Takie rozwiązanie sprawia, że najnowszy Disciples może okazać się konkurencyjny dla Heroes V. Tam również mamy do czynienia z grafiką trójwymiarową, co spotkało się z ogólną przychylnością graczy. Czy i tutaj będzie tak samo? Zobaczymy.
Bohater

Wprowadzono też trochę elementów RPGowych. Mianowicie heros ma punkty życia, manę, statystyki (m.in. witalność, siła) oraz okno wyposażenia (podobne do tego z poprzednich odsłon). Wszystko co nosi na sobie, ma bezpośredni wpływ na jego umiejętności i cechy, co owocuje dodatkowymi zdolnościami podczas walki (na przykład odpornością na zaklęcia). Będziemy mogli także poruszać jednostkami pozbawionymi bohatera, co z pewnością umożliwi graczom nowe rozwiązania taktyczne.
Trzy rasy z pięciu

Tryby, wymagania i dubbing

O dziwo, produkcja ta nie będzie miała astronomicznych wymagań sprzętowych. W zalecanych do grania widnieje: Core 2 Duo 2.6 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP/Vista.
Rokowania
Disciples 3: Odrodzenie ma realne szanse zagrozić dominacji serii Heroes. Gra oferuje wiele nowości, a jednocześnie widać, że próbuje utrzymać się w swoim starym klimacie. Sukces jest więc jak najbardziej możliwy. O wszystkim przekonamy się już wkrótce.
Oto zwiastun gry: