» Wieści » Cezar trafi do Galii

Cezar trafi do Galii

|

Cezar trafi do Galii

Sega ogłosiła, że powstaje dodatek Cezar w Galii do Total War: Rome II. Pakiet kampanii, inspirowany pamiętnikami Juliusza Cezara O wojnie galijskiej, przedstawi wojnę Imperium przeciwko plemionom galijskim. Oprócz rzymskich poprowadzić będzie można oddziały galijskich Arwernów, germańskich Swebów i belgijskich Nerwiów.

 

Areną rozgrywki osadzonej  w latach 58–51 p.n.e. będzie rozszerzona i bardziej szczegółowa Galia oraz południowe wybrzeża Brytanii. Jedna tura będzie teraz odpowiadała dwóm tygodniom w świecie gry, powrócą więc pory roku i ich wpływ na świat. Wojny domowe znane z podstawki zastąpią wydarzenia – plemiona będą musiały reagować na interwencyjne siły Rzymu, zaś spokojny sen Cezara zakłócą bunty i sojusze barbarzyńców.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Grywalną bitwą historyczną będzie Bitwę pod Alezją, w wyniku której Wercyngetoryks został pojmany, przewieziony do Rzymu i stracony. Z perspektywy Cezara gracz musi utrzymać oblężenie galijskiej twierdzy Wercyngetoryksa. Bitwa rozpoczyna się od rozmieszczenia wojsk rzymskich w ich własnych umocnieniach, poza fortem na wzgórzu. Gracz musi poprowadzić Rzymian do boju, odeprzeć ataki potężnej armii odwodowej i wedrzeć się do wnętrza fortu.

Oprócz ludów związanych z kampanią Cezar w Galii wprowadza trzy frakcje do podstawowej wersji gry:

  • Nerwiowie (barbarzyńcy belgijscy) – najbardziej zaciekłe i potężne plemię belgijskie. W żyłach Nerwiów płynie krew celtycka i germańska. Ich jednostki to mieszanka kultur, co pozwala na stworzenie nowych, unikatowych armii.
  • Bojowie (barbarzyńcy galijscy) – jedno z największych plemion galijskich, Bojowie mieszkali na terenach Galii Przedalpejskiej, Panonii, Czech i Galii Narbońskiej. Liczność ich armii powodowała, że trzeba się było z nimi liczyć, ale geograficzne oderwanie od innych plemion galijskich oznaczało, że byli oni bezpośrednio narażeni na ataki ze strony zaciekłych klanów germańskich i Daków.
  • Galatowie (barbarzyńcy anatolijscy) – Galowie Wschodni, czyli Galatowie, migrowali z Azji Mniejszej po najeździe Celtów na Bałkany. Około 270 roku p.n.e. dotarli do Tracji, prowadzeni przez generałów Lotariosa i Leonnoriosa. Jako Celtowie, znajdujący się głęboko na terytorium helleńskim i mający przeciw sobie wiele wrogich frakcji, Galatowie zapewniają wiele ciekawych wyzwań i nieoczekiwanych zwrotów sytuacji w trakcie rozgrywki.

Dodatek to również szereg nowych jednostek grywalnych:

Bojowie (Rome II)

  • Powiernicy miecza (piechota z mieczami) – tam gdzie każe władca, zadajemy cios mieczem.
  • Weterani z włóczniami (piechota z oszczepami) – bitwa utwardza ścięgna i serca. Powoduje, że uszy nie słyszą krzyków tchórzostwa.

Galatowie (Rome II)

  • Galaccy legioniści (piechota z mieczami) – Celtowie nauczyli Rzymian więcej, niż ci są w stanie przyznać. W drugą stronę jest podobnie.
  • Galaccy jeźdźcy (kawaleria z oszczepami i mieczami) – pokonani wrogowie wiedzą, że lepiej uciekać, niż zmierzyć się z jeźdźcami, którzy na pewno nie darują im życia.

Plemiona galijskie (Rome II i Cezar w Galii)

  • Szermierze wybrańcy (piechota z mieczami) – ci mężczyźni dowiedli swego męstwa i potrafią dobrze posługiwać się bronią.
  • Włócznicy wybrańcy (piechota z oszczepami) – kolczuga nie zmraża serca wojownika ani nie gasi jego żądzy walki.
  • Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) – umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika.

Nerwiowie (Rome II i Cezar w Galii)

  • Okrutne miecze (piechota z mieczami) – gdy już zasłużą na swoje miecze, Celtowie nie rozstają się z nimi... aż do śmierci.
  • Szermierze partyzanci (piechota z mieczami, działająca w ukryciu) – ci zbrojni uderzają tam, gdzie wróg się ich absolutnie nie spodziewa.
  • Potężne konie (kawaleria z oszczepami) – ciężkozbrojna, dzika jazda, budzi strach w sercach wrogów.
  • Nagie włócznie (piechota z oszczepami) – po co komu ubrania, skoro mamy aż nadto odwagi?
  • Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) – umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika.

Wojska pomocnicze

  • Pomocniczy galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) – umiejętności łowczego można wykorzystać w służbie dla Rzymu.
  • Pomocnicza szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami) – konna, opancerzona pięść, zawsze przyda się armii rzymskiej.
  • Pomocnicze nagie miecze (piechota z mieczami) – dzicy bogowie wojny powinni być wykorzystani, by dać Rzymowi przewagę.
  • Pomocnicze krótkie miecze (piechota z mieczami) – czasem w bitwie ważniejsza jest odwaga, niż umiejętności.

Najemnicy

  • Najemni galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) – polowanie na innych przynosi czasem ogromne zyski.
  • Najemna szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami) – każdy szlachcic ma swoją cenę i będzie walczył za złoto.
  • Najemne nagie miecze (piechota z mieczami) – bogowie wojny błogosławią najemnikom tak długo, jak ci walczą mężnie.
  • Najemne krótkie miecze (piechota z mieczami) – czasem wystarczy sprzedać swe męstwo, by zakosztować chwały.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Total War: Rome II | Total War: Rome II – Cezar w Galii | Cezar w Galii | O wojnie galijskiej | SEGA


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.