Sega ogłosiła, że powstaje dodatek Cezar w Galii do Total War: Rome II. Pakiet kampanii, inspirowany pamiętnikami Juliusza Cezara O wojnie galijskiej, przedstawi wojnę Imperium przeciwko plemionom galijskim. Oprócz rzymskich poprowadzić będzie można oddziały galijskich Arwernów, germańskich Swebów i belgijskich Nerwiów.
Areną rozgrywki osadzonej w latach 58–51 p.n.e. będzie rozszerzona i bardziej szczegółowa Galia oraz południowe wybrzeża Brytanii. Jedna tura będzie teraz odpowiadała dwóm tygodniom w świecie gry, powrócą więc pory roku i ich wpływ na świat. Wojny domowe znane z podstawki zastąpią wydarzenia – plemiona będą musiały reagować na interwencyjne siły Rzymu, zaś spokojny sen Cezara zakłócą bunty i sojusze barbarzyńców.
Grywalną bitwą historyczną będzie Bitwę pod Alezją, w wyniku której Wercyngetoryks został pojmany, przewieziony do Rzymu i stracony. Z perspektywy Cezara gracz musi utrzymać oblężenie galijskiej twierdzy Wercyngetoryksa. Bitwa rozpoczyna się od rozmieszczenia wojsk rzymskich w ich własnych umocnieniach, poza fortem na wzgórzu. Gracz musi poprowadzić Rzymian do boju, odeprzeć ataki potężnej armii odwodowej i wedrzeć się do wnętrza fortu.
Oprócz ludów związanych z kampanią Cezar w Galii wprowadza trzy frakcje do podstawowej wersji gry:
- Nerwiowie (barbarzyńcy belgijscy) – najbardziej zaciekłe i potężne plemię belgijskie. W żyłach Nerwiów płynie krew celtycka i germańska. Ich jednostki to mieszanka kultur, co pozwala na stworzenie nowych, unikatowych armii.
- Bojowie (barbarzyńcy galijscy) – jedno z największych plemion galijskich, Bojowie mieszkali na terenach Galii Przedalpejskiej, Panonii, Czech i Galii Narbońskiej. Liczność ich armii powodowała, że trzeba się było z nimi liczyć, ale geograficzne oderwanie od innych plemion galijskich oznaczało, że byli oni bezpośrednio narażeni na ataki ze strony zaciekłych klanów germańskich i Daków.
- Galatowie (barbarzyńcy anatolijscy) – Galowie Wschodni, czyli Galatowie, migrowali z Azji Mniejszej po najeździe Celtów na Bałkany. Około 270 roku p.n.e. dotarli do Tracji, prowadzeni przez generałów Lotariosa i Leonnoriosa. Jako Celtowie, znajdujący się głęboko na terytorium helleńskim i mający przeciw sobie wiele wrogich frakcji, Galatowie zapewniają wiele ciekawych wyzwań i nieoczekiwanych zwrotów sytuacji w trakcie rozgrywki.
Dodatek to również szereg nowych jednostek grywalnych:
Bojowie (Rome II)
- Powiernicy miecza (piechota z mieczami) – tam gdzie każe władca, zadajemy cios mieczem.
- Weterani z włóczniami (piechota z oszczepami) – bitwa utwardza ścięgna i serca. Powoduje, że uszy nie słyszą krzyków tchórzostwa.
Galatowie (Rome II)
- Galaccy legioniści (piechota z mieczami) – Celtowie nauczyli Rzymian więcej, niż ci są w stanie przyznać. W drugą stronę jest podobnie.
- Galaccy jeźdźcy (kawaleria z oszczepami i mieczami) – pokonani wrogowie wiedzą, że lepiej uciekać, niż zmierzyć się z jeźdźcami, którzy na pewno nie darują im życia.
Plemiona galijskie (Rome II i Cezar w Galii)
- Szermierze wybrańcy (piechota z mieczami) – ci mężczyźni dowiedli swego męstwa i potrafią dobrze posługiwać się bronią.
- Włócznicy wybrańcy (piechota z oszczepami) – kolczuga nie zmraża serca wojownika ani nie gasi jego żądzy walki.
- Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) – umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika.
Nerwiowie (Rome II i Cezar w Galii)
- Okrutne miecze (piechota z mieczami) – gdy już zasłużą na swoje miecze, Celtowie nie rozstają się z nimi... aż do śmierci.
- Szermierze partyzanci (piechota z mieczami, działająca w ukryciu) – ci zbrojni uderzają tam, gdzie wróg się ich absolutnie nie spodziewa.
- Potężne konie (kawaleria z oszczepami) – ciężkozbrojna, dzika jazda, budzi strach w sercach wrogów.
- Nagie włócznie (piechota z oszczepami) – po co komu ubrania, skoro mamy aż nadto odwagi?
- Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) – umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika.
Wojska pomocnicze
- Pomocniczy galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) – umiejętności łowczego można wykorzystać w służbie dla Rzymu.
- Pomocnicza szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami) – konna, opancerzona pięść, zawsze przyda się armii rzymskiej.
- Pomocnicze nagie miecze (piechota z mieczami) – dzicy bogowie wojny powinni być wykorzystani, by dać Rzymowi przewagę.
- Pomocnicze krótkie miecze (piechota z mieczami) – czasem w bitwie ważniejsza jest odwaga, niż umiejętności.
Najemnicy
- Najemni galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) – polowanie na innych przynosi czasem ogromne zyski.
- Najemna szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami) – każdy szlachcic ma swoją cenę i będzie walczył za złoto.
- Najemne nagie miecze (piechota z mieczami) – bogowie wojny błogosławią najemnikom tak długo, jak ci walczą mężnie.
- Najemne krótkie miecze (piechota z mieczami) – czasem wystarczy sprzedać swe męstwo, by zakosztować chwały.