Produkcją nie zajmowało się studio RED. Prace powierzono kanadyjskiemu deweloperowi, roXidy, który miał na swoim koncie modyfikację do Neverwinter Nights, o tytule Wyvern Crown of Cormyr.
Prace nad The Witcher Outcast ruszyły na koniec 2007 roku, ale z niewiadomych powodów polska firma zdecydowała się zarzucić projekt pół roku później. Rozszerzenie na zachodzie miało zostać wydane jako DLC, jedynie w Polsce oraz Rosji gra miała pojawić się w normalnych pudełkach DVD.
Fabuła miała koncentrować się na młodocianych latach Geralta, kiedy nie mógł jeszcze piastować tytułu Wiedźmina. Akcja toczyłaby się na Wyspach Skellige, które rządzone były przez władcę o imieniu Harald. Z rozwoju sytuacji mieliśmy się dowiedzieć, że możnowładca poszedł kiedyś na układ z gnomem Shiltzenem, który - w zamian za rozprawienie się z potworem nawiedzającym ciężarną żonę władcy - zażądał pierworodnego dziecka Haralda. Wszystko potoczyło się po dobrej myśli ponieważ kobieta urodziła bliźnięta - piękną Astrid oraz obrzydliwego syna, decyzja była oczywista.
Dodatkowo redakcja na swoich łamach umieściła koncepty mające świadczyć o prowadzonych pracach.