Gracze zarzucają twórcom, że jest ona zbyt kolorowa względem poprzednich dwóch części. Stworzono nawet przeróbkę jednego z zaprezentowanych screenów, która pokazywała jak dobrze - według fanów - wyglądałaby produkcja gdyby Blizzard zdecydował się na mroczną kolorystykę.
Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź ze strony twórców najpopularniejszego MMORPG-a na świecie, World of Warcraft. Udzielił jej, w wywiadzie dla serwisu MTV Multiplayer Keith Lee, współautor Diablo III. Wyjaśnił on, że zdecydowano się na bardziej kolorową oprawę ponieważ pozwoli to na przeniesienie rozgrywki do innych - niż lochy i podziemia - obszarów.
"W Diablo I zasadniczo przez cały czas poruszacie się po lochach – w odróżnieniu od Diablo III, gdzie będziecie eksplorować tereny na powietrzu, pod ziemią, a także nabierać doświadczeń w wielu innych miejscach. Zamierzamy wprowadzić tyle różnorodności, ile tylko będziemy mogli, abyście odkrywając nowe środowisko czuli się podekscytowani. Nie chcemy, żeby wszystko wyglądało tak samo" - mówi - "Dobrym porównaniem jest Władca Pierścieni - nie wszystko tam jest ponure" - dodaje.
Jak będzie w rzeczywistości? Gracze przekonają się zapewne dopiero za kilka lat, kiedy Diablo III zadebiutuje na rynku.